صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مبلغان در ماه رمضان آرمان‌های امام(ره) و انقلاب را تبیین کنند

امام جمعه بندر آستارا ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و گفت: تبیین آرمان‌های امام راحل و انقلاب وظیفه روحانیون و مبلغین در ماه مبارک رمضان است. حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا  در همایش طلایه داران تبلیغ که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با حضور روحانیون و […]

کد خبر : 17281 | 12:43 ب.ظ | ۲۸ خرداد , ۱۳۹۴

حافظ نیا

امام جمعه بندر آستارا ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و گفت: تبیین آرمان‌های امام راحل و انقلاب وظیفه روحانیون و مبلغین در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا  در همایش طلایه داران تبلیغ که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با حضور روحانیون و مبلغین اهل تشیع و تسنن در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است.

وی افزود: در این ماه پر خیر و برکت با انجام اعمال خیر تلاش کنیم که خود را بیشتر به خدا نزدیک کنیم.

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه در جهت تبلیغ دین اسلام در این ماه باید قدم‌های محکمی برداریم و این ایام یک فرصت بسیار مناسب است، تصریح کرد: مردم در این ماه پر خیر و برکت بیشتر در مساجد حضور می‌یابند و ماه رمضان بهترین فرصت و بستر برای تبلیغ دین خداست.

حجت الاسلام حافظ نیا، آشنا کردن مردم با خدا و نزدیک کردن آنان به ایزد منان را نخستین وظیفه مبلغین در ماه رمضان دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم را به خدا نزدیک کنیم بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ما حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغین باید در این ایام مردم را بیشتر با مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و سبک زندگی اسلامی که برگرفته از زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) است، آشنا کنند، تصریح کرد: اگر مردم با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند بیشتر مشکلات جامعه ما به راحتی حل می‌شود.

امام جمعه بندر آستارا اضافه کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای ترغیب و تشویق مردم برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام حافظ نیا تذکر لسانی را یک وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: یکی از وظایف مبلیغن در این ماه امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد و اگر این فریضه در جامعه ما نهادینه شود بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه ما ریشه‌کن می‌شود.

وی تبیین آرمان‌های امام راحل و انقلاب را وظیفه روحانیون و مبلغین در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: وظیفه روحانیون و مبلغین در این ایام این است که در راستای تبیین شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و آرمان‌های آن بزرگوار در جامعه بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه بندر آستارا تبیین و تفسیر فرمایشات، پیام ها و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب برای مردم را از دیگر وظایف مبلغین در ماه مهمانی خدا دانست و خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام و دولت در این ایام برای مردم بازگو شود.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه شفاف سازی مذاکرات هسته‌ای برای مردم از وظایف مبلغین در ماه رمضان است، افزود: مردم را از چون و چرای مذاکرات آشنا کنید و کاری نکنید که روحیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای تضعیف شود.

وی دعوت مردم به اتحاد و همدلی را از وظایف دیگر مبلغین در ماه رمضان برشمرد و اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند بین مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند که باید هوشیار و آگاه باشیم و نقشه‌هایشان را نقش بر آب کنیم.

امام جمعه بندر آستارا اتحاد و همدلی در بین اهل تشیع و تسنن در این شهرستان را بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: جامعه اسلامی نیازمند آرامش است و ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان به نفع ما نیست و همه باید تلاش کنیم آرامش در جوامع اسلامی برقرار شود.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه دست نشاندگان و بازیچه کشورهای غربی هستند، گفت: این گروه‌های تروریستی می‌خواهند ریشه اسلام را بزنند و همه باید هوشیار و آگاه باشیم و جوامع اسلامی می‌توانند با وحدت و همدلی‌شان بر آنان غلبه کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد