صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






احیای سفره‌های افطاری در مساجد از سنت‌های حسنه شیعیان است

امام جمعه فومن با بیان اینکه در ماه رمضان باید سفره‌های کریمانه را در مساجد پهن کنیم، گفت: احیای سفره‌های افطاری در مساجد از سنت‌های حسنه شیعیان است. سید محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مومن خدمت‌رسانی به مردم است و در قرآن […]

کد خبر : 17313 | 11:52 ق.ظ | ۱ تیر , ۱۳۹۴

صفوی11

امام جمعه فومن با بیان اینکه در ماه رمضان باید سفره‌های کریمانه را در مساجد پهن کنیم، گفت: احیای سفره‌های افطاری در مساجد از سنت‌های حسنه شیعیان است.

سید محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مومن خدمت‌رسانی به مردم است و در قرآن مجید از ضیافت به روزه‌دار نام برده شده است.

به گزارش شبستان وی با بیان اینکه تواضع داشتن، سلام کردن و غذا دادن به مردم، یکی از دعاهای ماه مبارک رمضان است، افزود: غذا دادن از ویژگی‌هایی است که ائمه(علیهم السلام) نام برده‌اند و سوره «هل اتی» برای ائمه نام برده شده فقط به این دلیل که به مسکین و فقیر کمک کرده‌اند.

امام جمعه ماسال گفت: در ماه مبارک رمضان که یک فضای معنوی خوبی در کشور ایجاد شده است ضرورت دارد کسانی که وضع مادی آنها خوب است و توانمندی مالی دارند به افراد نیازمند کمک کنند.

حجت‌الاسلام صفوی با بیان اینکه خانواده‌هایی وجود دارند که روزه می‌گیرند اما افطار و سحر ناچیزی می‌خورند و امکانات خوبی در اختیار ندارند، تصریح کرد: ضرورت دارد که ما سنت حسنه اطعام را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع مردم سبب برکت می‌شود و مردمی که در یک جا جمع می‌شوند و می‌بینند غنی طعم فقر را چشیده و سنت اطعام را احیا کرده است در همدلی آنها بسیار اثرگزار است.

امام جمعه فومن اظهار کرد: در مسجد جامع فومن هر روز غروب سفره افطاری پهن می‌کنند که این امر یک بحث اخلاقی خوب است.

حجت‌الاسلام صفوی افزود: ماه رمضان میلاد با سعادت کریم آل محمد است ما هم باید سفره‌های کریمانه را در مساجد پهن کنیم تا سبب همدلی بین مردم و مسئولان و فقیر و غنی شویم.

وی با بیان اینکه احیای سفره‌های افطاری در مساجد از سنت‌های حسنه شیعیان است، گفت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: هرکس در ماه رمضان روزه داری را افطار دهد مانند آن است که بنده ای را آزاد کرده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد