صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اعلام برنامه های ستاد مرکزی سی و چهارمین سالگرد فاجعه هفتم تیر

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر،در نشست خبری که پیش از ظهر امروز، در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، برنامه های سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر در سراسر کشور را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محسن صباغ؛ رئیس ستاد مرکزی برگزاری […]

کد خبر : 17376 | 11:00 ق.ظ | ۳ تیر , ۱۳۹۴

محسن صباغ ۲۳

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر،در نشست خبری که پیش از ظهر امروز، در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، برنامه های سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر در سراسر کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محسن صباغ؛ رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم‌تیر، در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‏های سالروز مراسم فاجعه هفتم تیر برگزار شد، گفت: شهادت آیت الله دکتر بهشتی (ره) و یارانش اگرچه تلخ بود ولی مظلومیت و حقانیت راه شهیدان را به همه ثابت کرد و نقش بهشتی مظلوم و یارانش را در پی ریزی شالوده بنای مستحکم انقلاب اسلامی محسوس و ملموس کرد.

صباغ در جمع خبرنگاران ضمن یادآوری وقایع این فاجعه تروریستی گفت: در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، درحالی که جمعی از بلندپایه ترین و دلسوزترین مسئولان نظام همچون شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی (ره) رئیس دیوان عالی کشور وقت، تعدادی از وزرا و معاونان وزیر و تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضاء فعال حزب در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و هفتاد و دو یار وفادار امام و انقلاب در آتش کینه دشمنان با ذکر خدا بر لب، و بدن‌های سوخته شده به دیدار حق شتافتند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم‌تیر اضافه کرد: در آن زمان، تحلیل دشمنان این بود که پس از ترور مسئولان عالی رتبه، اوضاع کشور به هم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت، ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب، مردم ما پایدارتر شدند و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد، به این صورت که حضرت امام راحل عظیم الشأن بلافاصله رئیس قوه قضائیه را مشخص نمود و با حضور مجروحان فاجعه زنگ رسمیت مجلس به صدا درآمد و دولت با انتصاب سرپرستان وزارتخانه‌ها به کار خود ادامه داد.

• حادثه هفتم تیر منجر به تثبیت و شکوفایی انقلاب اسلامی در سراسر جهان شد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی (ره) و یارانش، اگرچه تلخ بود ولی مظلومیت و حقانیت راه شهیدان را به همه ثابت کرد و نقش بهشتی مظلوم و یارانش را در پی‏ریزی شالوده بنای مستحکم انقلاب اسلامی محسوس و ملموس جلوه داد.

صباغ با بیان اینکه، راه بهشتی، راه امام و پیروی از خطی مشی روشن امام بود، تاکید کرد: راهی که امروز رهروان و شیفتگان بیشماری را نه تنها در این خطّه بلکه در کل جهان به خود اختصاص داده است.
این مقام مسئول، فاجعه هفتم تیر را تولد دوباره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی (ره) عنوان کرد و اظهار داشت: پس از شهادت دکتر بهشتی، نقش ارزنده و موقعیت والای ایشان در پیروزی و تثبیت انقلاب بیش از پیش نمایان گشت و اگر بخشی از مردم تا آن روز با تردید و دودلی به مسئله منافقین می نگریستند، پس از شهادت بهشتی و یارانش، به ماهیت آنان پی برده و نفرت عمومی از آنان افزایش یافت و حیات ننگین سیاسی شان برای همیشه مختومه شد.

صباغ با اشاره به اینکه شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، حاکمیت خط امام را تثبیت و ماندگار ساخت، افزود: بی تردید به ثمر نشستن و شکوفایی انقلاب اسلامی در سراسر جهان نتیجه خون به ناحق ریخته شده شهدای گلگون کفن این مرز و بوم به ویژه شهدای عالی مقام فاجعه دلخراش هفتم تیر سال ۱۳۶۰ می باشد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر، اضافه کرد: اکنون پس از گذشت سی وچهار سال از آن فاجعه دردناک، شاهد هستیم که مردم به یاری خدا هوشیارتر، آماده تر، مصمم تر و زیر لوای پرچم ولایت در حفظ نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای انقلاب کوشا هستند.

محسن صباغ با بیان اینکه شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی (ره) و یارانش همچون خونی تازه و جوشان در شریان‌های معنوی این نهضت حسینی جاری شد ، گفت: حادثه تروریستی هفتم تیر، چهره کریه نفاق و پرده سیاه تزویر را از روی کوردلان و منافقین بیش از پیش برداشت و امروز وظیفه تک تک ماست که برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان ها و اهداف انقلاب و شهیدان گرانقدر، نسل جوان را با واقعیت های که رخ داده است آشنا سازیم و ادامه دهنده

راه گوهربار آنان باشیم و در سالی که توسط مقام معظم رهبری ، با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده است ادامه دهنده راه و آرمان های امام و شهدا باشیم.


• ملت ایران با خودباوری و عزم ملی هر ناممکنی را ممکن ساخته‌اند

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به موفقیت‌های سال‌های اخیر کشور به ویژه در زمینه فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: این دستاوردهای عظیم که با وجود محاصره شدید اقتصادی غرب، نصیب ملت بزرگ ایران اسلامی شده است، نشانه اراده ملتی است که برای رسیدن به قله-های پیشرفت علمی از جان و مال خود گذشته و با خودباوری و عزم ملی هر ناممکنی را ممکن ساخته‌اند و انشاءالله در عرصه جدید هم نتیجه مذاکرات با پیروزی و عزتمندی ایران اسلامی همراه خواهد بود.

وی انقلاب اسلامی را ثمره خون هزاران شهید گلگون کفن ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: شهدا برای آزادی و آزادگی کشورشان از جان شریف خویش گذشتند، تا عزت و امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: شهدا با تبعیت از دستورات الهی و فرمایشات امام راحل و با نثار خون خود پیام انقلاب اسلامی را به سراسر جهان صادر کردند و این عزت و سربلندی که الآن نصیب ملت ایران شده در حقیقت لطف و عنایت الهی بوده است و یقینا پیام شهدا برای ملت و مسئولان نظام ما این است که زیر بار ننگ و ذلت نرویم و بهترین شیوه این است که ادامه دهنده راه آنان باشیم .

اهداف بزرگداشت سالگرد شهدای فاجعه هفتم‌تیر ۱۳۶۰

محسن صباغ در ادامه سخنانش، تبیین و بازشناسی اندیشه‌های شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی (ره) در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان آن فاجعه را از مهمترین اهداف برگزاری بزرگداشت سالگرد شهدای فاجعه هفتم‌تیر عنوان کرد و افزود: بیان ابعاد فاجعه هفتم‌تیر و پیامدهای آن، افشای چهره کریه و مزدورانه منافقین و گروهک‌های وابسته و به ویژه معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم از دیگر اهداف برگزاری این مراسم است.

اهم برنامه ‏های سی و چهارمین سالگرد فاجعه‌ی هفتم‌تیر

وی در ادامه این نشست، ضمن تشریح اهم برنامه های بزرگداشت شهدای هفتم تیر، گفت: مراسم سی و چهارمین سالگرد فاجعه‌ی هفتم‌تیر توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای برگزاری مراسم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

صباغ اضافه کرد: مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر هفتم تیر در تهران به مدت سه روز، در مشهد شهیدان از جمعه پنجم تا یکشنبه هفتم تیر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

وی افزود: خاطره‌گویی توسط خانواده‌های محترم شهیدان و جانبازان فاجعه و یاران شهید بهشتی و سخنرانی توسط مسئولان و شخصیت‌های عالی‌مقام، ذکر توسل و همچنین قرائت اسامی شهیدان توسط فرزندان شهدا، از برنامه های این مراسم است،

صباغ در خصوص سخنرانان این مراسم گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران روز اول، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه، سخنران روز دوم و دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی سخنران روز سوم این مراسم هستند.

محسن صباغ در ادامه از برگزاری مراسم ویژه عطرافشانی و نثارگل با حضور امت فهیم، قدرشناس و انقلابی و خانواده‌های معظم شهدا، همراه با تلاوت قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا از ساعت ۱۷ تا۱۸:۳۰ در قطعه هفتاد و دو تن بهشت زهرا (س) خبر داد و افزود: دیدار خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با مقام معظم رهبری در عصر روز شنبه ، ششم تیر ماه از دیگر برنامه های این ستاد است.

وی در ادامه، سخنرانی مسئولان، شاهدان و جانبازان فاجعه، قبل از خطبه های نماز جمعه پنجم تیرماه در تهران و سراسر کشور و برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل و دعای ندبه در حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور و به صورت ویژه در مهدیه بزرگ تهران با نام و یاد شهدای گرانقدر را از دیگر برنامه های بزرگداشت فاجعه هفتم تیر برشمرد.

صباغ در خصوص برنامه های اجرایی در استان های مختلف کشور افزود: برگزاری مراسم شب شعر و خاطره در مرکز استان ها، برگزاری مراسم ویژه بر سر مزار شهیدان هر استان، تهیه ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی و پخش از شبکه‌های استانی، برگزاری مسابقات فرهنگی با یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در استان ها، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کتاب و آثار شهیدان هفتم تیر در استانهای سراسر کشور، و بر پایی نشست ها و همایش‌هایی با موضوع ، آشنایی با اندیشه های علمی، اقتصادی، سیاسی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور از دیگر برنامه هایی است که به همین مناسبت تدارک دیده شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد