صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تغییر هویت زن ایرانی هدف دشمن برای استحاله ارزش‌های نسل‌ های بعد

دشمنان به خوبی پی برده‌اند و می‌دانند با تغییر در هویت و باورهای زن ایرانی می‌توانند هویت و ارزش‌های نسل‌های بعدی را استحاله کنند. حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و به ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت که حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی، این دو […]

کد خبر : 17726 | 10:48 ق.ظ | ۲۳ تیر , ۱۳۹۴

حسن زاده12

دشمنان به خوبی پی برده‌اند و می‌دانند با تغییر در هویت و باورهای زن ایرانی می‌توانند هویت و ارزش‌های نسل‌های بعدی را استحاله کنند.

حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و به ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت که حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه می‌شوند و در صورت نبود این دو، مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه به وجود می‌آید.

سال‌هاست که دشمنان برای سلطه بر ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و درصدد تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی خانواده‌ها برآمدند و در این راستا زنان و دختران جامعه ما را که مادران آینده و پرورش دهنده نسل‌های بعد هستند را نشانه گرفته‌اند و این همان نکته‌ای است که دشمنان به خوبی به آن پی برده‌اند و می‌دانند با تغییر در هویت و باورهای زن ایرانی می‌توانند هویت و ارزش‌های نسل‌های بعدی را استحاله کرده و در پی آن راه خود را به راحتی برای نفوذ فیزیکی و استعمار این مرز و بوم باز کنند.

زن مسلمان، تجسم حرمت و عفت در جامعه است، حفظ پوشش به نوعی احترام گذاردن به زن و محفوظ نگه داشتن وی از نگاه‌های شهوانی و حیوانی است و چنانچه زن، حدود را رعایت نکند هر بیماردلی به او طمع کرده و با نگاه آلوده اش حریم زن را می‌شکند .

شهیده طلبه زهرا دقیقی یکی از بانوان فومنی بود که در جدال بین مرگ و زندگی، بین اخلاص و ریا، بین زندگی برای خدا یا نظر مردم، بین خودنمایی و خداجویی، خدا را انتخاب کرد.

او با عمق جانش، با رژفای اندیشه‌اش، با اوج باورش، با لطافت نسیم گونه روحش، با عطر روح افزای معنویتش و در یک کلمه با صلابت و صداقتش، زندگی را فقط برای رضای خدا می‌خواست و جز برای رضای خدا کاری انجام نمی‌داد.

حجابش، عفافش، نمازش، تربیت فرزندانش و همسرداریش همه و همه برای خداوند منان بود، و چه زیباست بانوان عصر ما این بانوی شهیده را الگویی برای زندگی خود قرار دهند و ادامه دهنده راهش باشند.

او همه زندگیش را وقف انقلاب اسلامی کرد چراکه اعتقاد داشت آن کس که اسیر «خویشتن» است، اسیر «دشمن» هم هست زیرا خویش و نفس هم دشمن است . وی در سال ۷۶با همسر طلبه جانباز ۷۰درصد دفاع مقدس، حجت الاسلام حسن‌زاده فومنی، ازدواج کرد که پس از ۱۵ سال زندگی مشترک در حادثه تروریستی معاندین تشیع در ایام عرفه در تاریخ ۱۷ آبان ۹۰ که در سامرا رخ داد، در دستان همسر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. حاصل این ازدواج دو فرزند بنام‌های فاطمه و محمدجواد است.

حجت‌الاسلام محمدحسن حسن‌زاده فومنی، معاون تربیت و آموزش بسیجیان(شجره طیبه صالحین) سپاه قدس گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهمیت حجاب و همسر شهیده اش گفت.

رعایت عفاف و حجاب در امر به معروف و نهی از منکر الهی نهفته است

حجت‌الاسلام محمدحسن حسن زاده، همسرطلبه شهیده زهرا دقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در صومعه‌سرا با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب و عفاف یک امر شرعی و اسلامی است که امر پذیرفته درونی هر انسان عاقلی می‌باشد.

وی با بیان اینکه حجاب یعنی انسان خود را از تیررس دشمن دور نگه دارد، افزود: اسلام مقدمه حجاب را عفت قرار داده تا انسان بداند دارای هر مسلکی هم که هست، عقل حکم می‌کند از خودش حفاظت نماید.

کارشناس مذهبی گیلان گفت: زن‌ها به واسطه ظرافت‌های خاصی که دارند معمولا از هر جهت می‌توانند مورد هجمه نامحرم قرار گیرند وهجمه‌هایی که به ظاهر از سوی چشم صورت می‌گیرد برای زنان خطرساز است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه اسلام زن را ریحانه خطاب می‌کند، تصریح کرد: اسلام دستوراتی داده که این بانو چون درّ است ودرّ باید یقینا حفاظت شود که این حفاظت نه به عنوان محدودیت اوست، بلکه برای این است از دسترسی انسان‌های فاسد در امان باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما به عنوان یک انسان مسلمان و کشور ما به عنوان ام القرای اسلامی و به عنوان تنها کشور شیعه کره زمین وظیفه داریم در راستای عمل به انجام اوامر و واجبات الهی به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم یک کشور الگو در این زمینه باشیم.

همسر طلبه شهیده زهرا دقیقی اظهارکرد: حجاب جز ضروریات دینی و عقلی است و هر کس در ارتباط با حجاب، خود و دیگران را تشویق و ترغیب کند و در این امر خیر، همتی داشته باشد به یقین اولین عمل او به تحکیم خانواده برمی گردد.

اولین ثمره عفاف و حجاب از داخل خانه شروع می‌شود و به جامعه سرایت می‌کند

حجت‌الاسلام حسن زاده با بیان اینکه اولین ثمره عفاف و حجاب از داخل خانه شروع می‌شود و به جامعه سرایت می‌کند، افزود: همه ما باید دست در دست هم دهیم و این فریضه مهم که مورد غفلت قرار گرفته را احیا کنیم و بدانیم حجاب و عفاف موجب عزت دنیایی و اخروی می‌شود.

وی گفت: افراد باید فضای جامعه را به گونه‎ای فراهم کنند که در آن انسان‌ها برای همیشه احساس امنیت و آرامش داشته باشند، عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه یقینا این نعمت را از ما خواهد گرفت.

کارشناس مذهبی گیلان تصریح کرد: افرادی که در رعایت عفاف و حجاب فعال نبودند و عدم مراعات این فریضه الهی را کرده‌اند، یقینا در نگاه‌های زهرآگین جوان در اوج شهوت و عدم کنترل نفسانی او از مسیر اخلاقی و منحرف شدن وی موثر هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در بحث عفاف و حجاب داریم این است که افراد سعی نمی‌کنند در راستای عفاف و حجاب همت کنند و حداقل اینکه که وقتی فردی را دیدند حجاب را رعایت نمی‌کند با زبان خوش به وی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف در فریضه واجب الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر الهی نهفته است، اظهار کرد: ماباید علم فرائض الهی را بیاموزیم تا بتوانیم با امر به معروف و نهی از منکر مناسب، مروج ترویج بحث عفاف و حجاب باشیم واز منکراتی که برخی از سر غفلت انجام می‌دهند، جلوگیری کنیم.

شهیده دقیقی خود را وقف همسرداری و تربیت فرزندان صالح کرد

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به ماجرای شهادت همسرش اشاره کرد و گفت: بنده در شجره طیبه صالحین فعالیت می گرفتم و با مسئولان تصمیم گرفتیم تا آبان ماه سال۱۳۹۰ مقارن با ایام عرفه حضرت اباعبدلله(علیه السلام) به پاس زحمات و تلاش‌هایی که در احیای نظام تربیتی بسیج در قالب شجره طیبه صالحین شد از فعالین این عرصه تجلیل کنیم و تعدادی از این دوستان را در قالب یک کاروان زیارتی به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) ببریم.

وی ادامه داد: بعد از روز عید قربان در واقع ساعات پایانی سفر ما در عتبات کاروان ما توسط سلفی ها مورد ترور قرار گرفت و طلبه شهیده زهرا دقیقی، سردار شهیدهدایت درویشوند فرمانده سپاه رودبار و دانش آموز بسیجی شهید سید محمدعلی فلاح عباسی اولین شهدای حلقه‌ های صالحین کشور از استان گیلان در این حمله تروریستی به شهادت رسیدند.

همسر طلبه شهید دقیقی با اشاره به خصوصیات اخلاقی همسر شهیدش که به واسطه رسیدن به درجات بالا، گوی سبقت را از او گرفت افزود:همسرم به واسطه خدمتی که به یک جانباز کرد حالا خودش به ما اعتبار داد و ما را معتبر کرد.

وی با بیان اینکه یک مادر ابتدا به جایگاه همسری می‌رسد و بعد به جایگاه مادری، تصریح کرد: خود را وقف همسرداری و تربیت فرزندان صالح کرد و خدا با شهادت، مزد زحماتشان را داد.

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: دنیا باید بداند با از بین بردن فیزیکی افراد یعنی با به شهادت رساندن آنها، نه تنها این افراد از بین نمی‌روند بلکه این ریزش‌های به ضم آنها، در اسلام به رویش‌هایی معنوی تبدیل می‌شود که انسان را هم در دنیا و هم در آخرت ماندگار می‌کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد