صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیت‌الله امینیان، روحانی و تربیت‌شده اهل‌بیت (ع) بود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیت‌الله امینیان یک روحانی و تربیت‌شده اهل‌بیت (ع) بود و یکی از پیام‌های مراسم پرشکوه تشییع ایشان تجلیل از روحانیت است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی در مراسم اربعین امام‌جمعه فقید آستانه‌اشرفیه در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف با بیان اینکه طمع آمریکا ما را سست نمی‌کند […]

کد خبر : 17765 | 3:22 ب.ظ | ۳ مرداد , ۱۳۹۴

تقوی 11

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیت‌الله امینیان یک روحانی و تربیت‌شده اهل‌بیت (ع) بود و یکی از پیام‌های مراسم پرشکوه تشییع ایشان تجلیل از روحانیت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی در مراسم اربعین امام‌جمعه فقید آستانه‌اشرفیه در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف با بیان اینکه طمع آمریکا ما را سست نمی‌کند و ما از استکبارستیزی را دست برنمی‌داریم اظهار داشت: ما آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانیم و تا دست از توطئه و جنایاتش بر ندارد هیچ‌‌گاه با آمریکا دوستی نمی‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام باید آرزوی فراموشی ارزش‌های انقلاب را به گور ببرند افزود: نخست‌وزیر خائن انگلیس به ما می‌گوید برای پیوستن به جامعه جهانی نباید در منطقه دخالت کنید؛ او باید بداند که نباید غلط‌های اضافی کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نظام تکفیری آل سعود نمی‌تواند خروش و بیداری مردم را تحمل کند و بر سر مردم بی‌گناه و مظلوم یمن بمب می‌ریزند اظهار کرد: خارجی‌هایی که برای حمایت از حیوانات، همه رسانه‌ها را بسیج می‌کنند، در مقابل مردم مظلوم یمن که زن و مرد را قتل‌عام می‌کنند یک نفر صدایش در‌نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه دشمنان مستکبر به ما می‌گویند شما حامی تروریست هستید افزود: روشنگری رهبر انقلاب دشمنان را سردرگم کرده است و صهیونیست‌ها با حضور در منطقه می‌خواهند با متهم کردن اسلام جلوی جاذبه اسلام را بگیرند؛ انقلابی را که انجام دادیم برای آزادی انسان و پیاده کردن مکتب اسلام بوده است و بیدارگری انقلاب ما باعث ترس مستکبران شده است.

تقوی با تأکید به اینکه عالم نباید علمش را نگه دارد و باید زکات آن را که فراگیری به دیگران است انجام دهد بیان کرد: نخستین رسالت روحانیت در زمان غیبت فراگیری معارف اسلامی از منابع موثق دریافت کرده و به مردم و جامعه نشر دهند؛ علما با قلم، تدریس و منبر رفتن باید اطلاعات را متناسب با نیاز مردم در اختیارشان بگذارند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه بسیاری از رسومی که امروز وجود دارد ماحصل فرهنگ‌سازی دینی روحانیون بوده است اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ فرهنگ‌ساز بوده و توانسته اند علاوه بر تولید فرهنگ، آن را توزیع کنند و روحانیون به‌خصوص در منابر به توزیع و تبلیغ فرهنگ دینی تولیدشده از سوی محققان، نویسندگان و علما می‌پردازند.

ایشان با اشاره به اینکه اندیشه تولیدشده حوزه علمیه با بیان روان و هنرمندانه از فراز منبر به مردم ابلاغ می‌شود گفت: منبر، یک رسانه مؤثر، موثق و فرهنگ‌ساز در طول تاریخ است و نقش روحانیون در بصیرت افزایی، تهییج و تحریک به‌موقع مردم علیه استعمار سبب شده تا امروز ایران در عراق، سوریه، فلسطین و یمن بدون حضور نظامی بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه قله روحانیت مرجعیت است افزود: مرجعیت در عالم تشیع هیچ بدیلی ندارد و در مرجعیت بحث اعتقاد و تسلط بر دل‌هاست و هیچ نیروی نظامی، بنگاه اقتصادی، سیاستمداران و حتی مردم هم نمی‌توانند جای مرجعیت را بگیرند.

تقوی با اشاره به اینکه از زمان امام باقر (ع) و صادق (ع) روحانیت به‌عنوان جریان فکری و فرهنگی سامان گرفت بیان کرد: با وجود حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس و با استفاده از اختلاف آن‌ها دست به پرورش شاگردان متعدد در رشته‌های مختلف زدند و روحانیت در طول تاریخ و به‌خصوص از غیبت کبری بقیه‌الله توانسته رسالت خود را در مقاطع مختلف نشان دهد.

وی با بیان اینکه روحانیت از زمان شخص نبی اکرم (ص) همواره حضور داشته است تصریح کرد: روحانی و عالم دینی کسی است که با تلاش‌هایی که در مکتب اسلام کرده و دانشی را فراگرفته به نیازهای فکری جامعه پاسخ می‌گوید و روحانیت چون خود را دانش‌آموخته مکتب عاشورا می‌داند همیشه دست به روشنگری می‌زند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه روحانیون از طرف ائمه با حضور در مناطق برای مردم مطالب را بازگو می‌کردند تصریح کرد: در خدمت امامان معصوم (ع) جمعی پرورش‌ یافته و با قرابت و نزدیکی که با ائمه داشتند از معارف و علوم اسلامی آشنا می‌شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه روحانیت هیچ‌گاه با مردم برخورد ناخالصانه نداشته است افزود: هیچ نهادی مثل نهاد روحانیت در خدمت مردم نبوده است و آیت‌الله امینیان یک روحانی و تربیت‌شده اهل‌بیت (ع) بود و یکی از پیام‌های مراسم  پرشکوه تشییع ایشان تجلیل از روحانیت است.

این سخنران بابیان اینکه عالم مخلص حیات و مماتش باعث خیر و برکت است اظهار کرد: مرگ آیت‌الله امینیان نیز باعث همبستگی و وحدت در منطقه شده است چرا که ایشان یکی از روحانیون ارزشمند مخلص دلسوز و خدوم از شهر شما بود که ۴۰ روز قبل با تشییع باشکوهی به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه ما به شخصیتی مثل آیت‌الله امینیان که انقلابی بود افتخار می‌کنیم افزود: تربیت شاگردان بسیار، تدوین کتب و آشنایی با ادبای کشور گوشه‌ای از فضایل آیت‌الله امینیان است؛ ایشان با شهادت فرزندش پا به میدان عشق گذاشت؛ وی حکومتی فکر می‌کرد و برای اداره جامعه اسلامی پا به میدان گذاشت و همواره همراه امام و رهبری بود.

تقوی آیت‌الله امینیان را فردی ولایت مدار دانست و افزود: اگر ایشان در حوزه بودند از بسیاری از علمایی که امروز در حوزه هستند قوی‌تر بودند ولی وی پا بر روی نفس خود گذاشت و برای انقلاب مجاهدت کرد و همواره و با تمام وجود در خدمت مردم بود که این از خصوصیات انسان‌های مخلص است و این اواخر رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار احوال ایشان را می‌گرفتند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد