صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گیلان ارتقا یافته است

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گیلان ارتقا یافته است. به گزارش خبرگزاری فارس، ۱۲ مرداد سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. این مولود انقلاب از بدو تاسیس در سال ۵۹ منشأ آثار زیادی در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. شورای […]

کد خبر : 17864 | 3:25 ب.ظ | ۱۰ مرداد , ۱۳۹۴

زارع ۴۲

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گیلان ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۱۲ مرداد سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

این مولود انقلاب از بدو تاسیس در سال ۵۹ منشأ آثار زیادی در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدیریت و هماهنگی برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به‌عهده دارد که سهم هر کدام از این برنامه‌ها مانند ۱۲ فروردین، هفتم تیر، روز جهانی قدس، ۱۳ آبان، ۹ دی و… بر کسی پوشیده نیست.

برای آشنایی بیشتر با نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مصاحبه تفصیلی با «محمدحسین زارع» رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در حاشیه سفر وی به گیلان ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانیم:

حضور مردم در مناسبت‌های مختلف انقلاب اسلامی را در بیداری اسلامی منطقه چگونه می‌بینید؟
رگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی دارای کارکرد‌های مهمی مانند بازیابی هویت تاریخی آن واقعه است، مراسمی مانند راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن یا مناسبت‌های دیگر جدا از آنکه کارکردهای متفاوت و مختص به خودشان را دارند، در موارد مهمی نیز مشترک هستند که یکی از این اشتراک‌ها حضور مردم است و در واقع حضور مردم و نقش‌آفرینی محوری آنها در مناسبت‌های انقلاب اسلامی تکیه‌گاه راهبرد مراسم محسوب می‌شود.

مردم با حضور در هر راهپیمایی و مناسبت انقلابی به صورت ملموس و قابل رویت حمایت خود را از هویت و آرمان‌های آن مراسم اعلام می‌کنند بنابر آنچه گفته شد، می‌توان مدعی شد که کیفیت عالی یک مراسم با حضور پررنگ مردم که همواره توأم با همدلی و اتحاد است، اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.
هر چه انقلاب اسلامی نفوذ و گسترش بیشتری پیدا می‌کند، مردم با درکی که از جایگاه انقلاب اسلامی به دست آورده‌اند احساس می‌کنند که انقلاب ما دارای یک رسالت جهانی است که آنها نیز باید در گسترش آن نقش‌آفرین باشند البته بیداری اسلامی نیز می‌تواند در این حوزه تعریف شود بنابراین مردم با حضور خود در مراسم ضمن اینکه مواضع خود را نسبت به مسایل و موارد مختلف بیان می‌کنند، حمایت خود را نیز از آرمان‌های انقلاب نشان می‌دهند و از گسترش آن حمایت می‌کنند.

IMG_5469

نطرتان درباره راه‌اندازی و بازخورد عملکرد «کاروان خبری فجر» که ابتکار گیلان برای بیان دستاوردهای انقلاب است، چیست؟
ستاد دهه فجر گیلان انصافاً ستاد خلاقی است، هر ساله برنامه‌های نو و مناسبی در این ستاد طراحی و به اجرا در‌ می‌آید که یکی از آن‌ها، کاروان خبری فجر است که در ایام مبارک دهه فجر به شهرستان‌های مختلف سفر می‌کند و در جلسات کمیته‌های ستاد حضور می‌یابد.

این کاروان تاثیرات بسیار خوبی دارد زیرا خبرنگاران شهر به شهر حرکت می‌کنند و علاوه بر اطلاع‌رسانی سبب تحرک ستادهای شهرستانی و کمیته‌ها می‌شوند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش ستادی دارد و باید بتواند با برگزاری نشست‌ها و انجام هماهنگی‌ها در دیگر سازمان‌ها و نهادها انگیزه فعالیت ایجاد کند و کاروان خبری فجر گیلان این نقش را به خوبی ایفا کرد یعنی در کسانی که باید توجه خاص به دهه مبارک فجر این رویداد مهم انقلاب اسلامی داشته باشند ایجاد تحرک و ثانیاً با ایجاد انگیزه در اذهان مردم آنها را برای حضور در جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آماده کرد و ثالثاً در کنار فضاسازی تبلیغاتی به وظیفه خود در اطلاع‌رسانی دستاوردهای نظام پرداخت و این‌ها ویژگی‌های کاروان خبری فجر گیلان است که آن را یک کار مورد‌پسند و اثرگذار معرفی کرد و باید از کسانی که مبتکر این طرح بودند تشکر و از کسانی که زحمت این کار را کشیدند و شهر به شهر رفتند تقدیر کرد.

گیلان با اجرای این برنامه نشان داد که گستره جغرافیایی یک استان می‌تواند در خدمت ظرفیت دهه مبارک فجر قرار گیرد.

IMG_5656

به نظر شما وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حوادث پیش‌بینی نشده مانند فتنه چیست؟
مواقعی است که نگاه ما نگاه وظیفه در حد اساسنامه است که این وظایف در اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مشخص شده اما توجه داشته باشید که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از نهاد‌های مولود انقلاب است و هرجا احساس شود برگزاری مراسمی می‌تواند بنیان‌های انقلاب اسلامی را تقویت کند یا لازم باشد زمینه‌ها برای حضور مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه زمانی که این آرمان‌ها تهدید می‌شوند، فراهم آید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورود می‌کند.

بسیاری از مراسم که افتخار نظام و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است مانند آنچه در سال ۷۸ اتفاق افتاد و یا در سال ۸۸ به وقوع پیوست اگر چه در اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ذکر نشده اما از آنجا که در کنار موضوعاتی تعریف می‌شود که به دفاع از ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارکان نظام برمی‌گردد با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام گرفته در واقع هر جا که نیاز باشد این شورا ورود می‌کند و نمی‌توان دایره خاصی از مناسبت‌ها را تعریف کرد.

از عملکرد ستاد دهه‌ فجر گیلان چقدر رضایت دارید؟
ستاد دهه‌ فجر گیلان به دو دلیل ستاد خوب و موفقی است ابتدا اینکه یک مدیر روحانی، جوان، پرشور، خلاق، دلسوز و متعهد دارد که این‌ ویژگی‌ها بسیار در هدایت و راهبری امور اثرگذار است و ثانیاً داشتن برنامه‌های فراگیر و خلاقانه که اقشار مختلف جامعه را در برمی‌گیرد و جذابیت این برنامه‌ها هر روز درحال افزایش است.

اگر به عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان حداقل در حوزه ایام‌الله دهه فجر نگاه کنیم می‌بینیم که در چند سال اخیر این استان همیشه در بین چند استان مطرح کشور قرار گرفته که البته به دلیل این موفقیت جا دارد از برادر بزرگوارمان حجت‌الاسلام مجتبی اشجری تشکر کنیم.

آقای اشجری ویژگی‌های مثبت و خوبی دارد که داشتن آن‌ها برای هر مدیری تضمین‌کننده موفقیت است و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به نحوی در گیلان ارتقا یافته که هماهنگی، همراهی و هم‌جهتی سازمان‌ها و نهادها برای برگزاری مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی از جمله در ایام‌الله دهه فجر دارای چرخه‌ قابل اعتنایی است تلاش وی و همکارانش و کسانی که در گیلان زحمت می‌کشند، جای قدردانی دارد.

چه پیشنهادی برای بهبود فعالیت‌های ستاد و یا انتقاد دارید؟
به نظر بنده دوستان در منطقه راحت‌تر می‌توانند ضعف‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کنند البته هیچ کس نباید از وضعیت موجود رضایت داشته باشد حتی اینکه یک شورا یا یک ستاد موفق مانند ستاد دهه فجر گیلان باشد، امیدواریم که تجربیات این استان هر روز گسترش پیدا کند و تجربیات موفق گذشته نیز به برخی استان‌های دیگر منتقل شود تا در مراسم آنها نیز تاثیرگذار باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد