صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







مردم استان گیلان همیشه در صف اول پاسخگویی به مطالبات ولایت بوده اند

. ۱۲ مرداد سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. این مولود انقلاب از بدو تاسیس در سال ۵۹ منشأ آثار زیادی در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدیریت و هماهنگی برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به‌عهده دارد که سهم هر کدام از این برنامه‌ها مانند […]

کد خبر : 17875 | 9:32 ق.ظ | ۱۱ مرداد , ۱۳۹۴

جعفر عسگری ۵۸
.
۱۲ مرداد سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. این مولود انقلاب از بدو تاسیس در سال ۵۹ منشأ آثار زیادی در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدیریت و هماهنگی برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به‌عهده دارد که سهم هر کدام از این برنامه‌ها مانند ۱۲ فروردین، هفتم تیر، روز جهانی قدس، ۱۳ آبان، ۹ دی و… بر کسی پوشیده نیست. برای آشنایی بیشتر با نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مصاحبه تفصیلی با «جعفر عسگری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانیم:

گیل شورا: لطفا درباره اهمیت حضور مردم و لزوم برگزاری مراسم به شکل مردمی در مناسبتهای انقلاب اسلامی توضیح بفرمایید.

اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرمایند: «و ذَکِّرهُم باَیّام ِالله»، مشخص می شود که یادآوری ایام الله چقدر اهمیت داشته و چه تأثیری مهمی در سرنوشت انسانها خواهد داشت و تبیین ایام الله در دین اسلام چه جایگاه ویژه ای دارد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه بزرگداشت ایام الله و مناسبت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارد. نهادی مقدس و مردمی منتسب به ولایت که نباید وام‌دار هیچ گروه، جناحی باشد بلکه باید فقط در خط ولایت، سیاست ها و برنامه های خود را دنبال کند. تجمع‌هایی که تحت عنوان ایام الله شکل می‌گیرد، از دو بعد داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف قابل بررسی است. تجمع ها در داخل کشور هر چه باشکوه‌تر برگزار شود تاثیرش بیشتر خواهد بود. یکی از آثار حضور پررنگ مردم در مناسبت ها ایجاد امید و نشاط عمومی در جامعه است. پیامد دیگر بحث بصیرت افزایی است که آقا فرمودند این حضور، انقلاب اسلامی و مسیر حرکتیِ ارزش‌های اسلامی را بیمه می‌کند و عزم عمومی برای استمرار ارزش‌های انقلاب ایجاد می‌کند. از بعد خارجی نیز تاثیر بسیاری دارد، از جمله اینکه دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید می کند. مسئولین نظام می‌توانند با این پشتوانه مردمی، خواسته‌ها، مطالبات و حقوق ضایع شده مردم و نظام را از حاکمینی که بر سرزمین‌های اسلامی و غیراسلامی حکومت می‌کنند، مطالبه کنند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای اینکه بتواند برای این نیاز پاسخگوی خوبی باشد باید خودش را مجهز کند. اگر خود را به سلاح تقوا، علم، مهارت و استفاده صحیح از هنر مجهز نکند یقیناً در مواجهه با مخاطبین جوانی که دسترسی آسان به اطلاعات جهانی دارند دچار چالش‌های جدی خواهد شد. متاسفانه امروز زیاده‌خواهی‌ها و بهره‌وری سوء از نظام توسط برخی جناح‌ها و گروه‌ها به شکل جدی در دستور کار قرار گرفته است، در سال ۸۸ از بستر انتخابات آن فتنه را خلق و بهره‌برداری سوء کردند. یقیناً شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید یک عقبه فکری غنی داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای درون سازمانی و برون سازمانی باشد. مسئولیت ما فوق‌العاده خطیر و سنگین است. لازمه موفقیت، یک قوه عاقله، یک عقبه فکری غنی اسلامی و ملی و همچنین مجهز شدن به تکنولوژی روز و عزمی راسخ برای پاسخگویی به نیازها و مطالبات است.

گیل شورا: وارد به موقع مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برخی وقایع پیش بینی نشده تا چه اندازه حائز اهمیت است؟

در دیدار مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری، حضرت آقا فرمودند که شورای هماهنگی باید لحظه شناس باشد. لحظه شناسی یک سری ویژگی‌هایی دارد، بصیرت کامل و نیز تحلیل صحیح از شرایط موجود، لازمه کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که با حضور شخصیتی همچون حضرت آیت الله جنتی در راس این مجموعه به لطف خداوند تا امروز عملکرد موفقی داشته است. به هر حال فتنه ۸۸، فتنه آخر نخواهد بود و قطعا در دستور کار دشمنان داخلی و خارجی است که برای رسیدن به خواسته‌های مادی و دنیایی خود شرایط را بحرانی و ناآرام کنند. لازمه اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بتواند پاسخ توطئه گران را بدهد بصیرت درون سازمانی و همان لحظه شناسی است که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند. با توجه به اینکه استان‌ها دارای تنوع‌ قومیتی خاص هستند باید با شناسایی ظرفیت‌ها و وضعیت فرهنگی موجود همان استان تصمیم های لحظه‌ای و آنی گرفته شود تا بتوان پاسخگوی نیاز روز بود. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ها بر اساس ظرفیت‌های مدیریتی استان‌ خود که آن نیز متنوع است و ممکن است این ظرفیت ها بالا و یا در استانی ضعیف باشد، تصمیم گیری می نماید. بعضاً شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌ها با محوریت و وجهه فردی روسای آنها اداره می‌شود. در واقع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای آنکه بتواند موفقیت بیشتری کسب کند و ماموریت های محوله خود را به نحو احسن انجام دهد، باید یک گام اساسی بردارد و آن سازماندهی و تدوین شرح وظایف مدون و قانون‌مند برای مجمع نمایندگان است. اگر به این دو موضوع توجه خاص شود می‌توان از این مجموعه انتظار پاسخگویی صحیح و به لحظه داشت.

گیل شورا: حضور مردم گیلان و عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان در برگزاری مناسبت های انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بحمدالله دوستان ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان و همچنین مردم فهیم و با بصیرت این استان همیشه در صف اول حضور در صحنه ها و پاسخگویی به مطالبات ولایت بوده اند که این امر برای مردم گیلان جای افتخار دارد. بنده به نوبه خودم به استان گیلان و مردمان ولایی اش و همچنین مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان علاقه مندم. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به لطف خدا یکی از بهترین‌های کشور است و عملکرد این استان در گذشته و همچنین حضور حماسی مردم گیلان در ۸ دی و پیشتازی آن‌ها سند گویایی بر لحظه‌شناسی و بصیرت این مردمان است. ان شاء الله همچون گذشته مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان و مردم عزیز این استان در پیشتازی و بصیرت برای کشور الگو باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد