صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از نظر برگزاری مراسم و محتوا، نمره اول را دارد

. ۱۲ مرداد سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. این مولود انقلاب از بدو تاسیس در سال ۵۹ منشأ آثار زیادی در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدیریت و هماهنگی برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به‌عهده دارد که سهم هر کدام از این برنامه‌ها مانند […]

کد خبر : 17877 | 9:33 ق.ظ | ۱۱ مرداد , ۱۳۹۴

محسن صباغ ۵۸
.
۱۲ مرداد سالروز تاسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. این مولود انقلاب از بدو تاسیس در سال ۵۹ منشأ آثار زیادی در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدیریت و هماهنگی برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به‌عهده دارد که سهم هر کدام از این برنامه‌ها مانند ۱۲ فروردین، هفتم تیر، روز جهانی قدس، ۱۳ آبان، ۹ دی و… بر کسی پوشیده نیست. برای آشنایی بیشتر با نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مصاحبه تفصیلی با «محسن صباغ» رئیس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانیم:

گیل شورا: لطفا نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایجاد شور و اشتیاق برای حضور مردم در مناسبت های انقلاب اسلامی را بیان بفرمایید؟

آن چه مهم است حضور پرشور و پررنگ مردمی است که برای این انقلاب از همه چیز خود گذشتند و امروز با همه‌ وجود در صحنه هستند. همه می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران با عنایت به شعار توحیدی و فرمایش حضرت امام(ره) مردمی است. اگر بخواهیم به عوامل مهم انقلاب اسلامی و پیروزی آن اشاره کنیم،یکی از عوامل مهم، حضور مردم در صحنه است. این مردم با اتکا به شعار توحیدی ایمانی که داشتند، به پیروی از رهبری حکیم حرکت کردند تا پیروز شدند. در سال های حیات حضرت امام خمینی(ره) همه‌ مردم مطیع ایشان بودند و پس از ارتحال امام(ره) نیز همه‌ گوش به فرمان و تابع امر ولی فقیه، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی هستند. حضور مردم در صحنه یعنی پیروزی، حال در هر شرایطی که باشد؛ چنان که تاکنون بوده است. حضور مردم در سال ۵۷ باعث پیروزی شد و امروز هم که در سال ۹۴ هستیم با حضور و همراهی مردم، پیروز هر پیکاری هستیم. صحنه‌های پرشکوه و مختلفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران هست که با مهر تایید این مردم ثبت شده است. یوم الله ۲۲ بهمن، ۹دی، روز جهانی قدس و… این‌ها به واسطه عظمت حضور مردم به یادگار مانده اند. قطعا نقش مردم ما در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی حیاتی بوده و هست. در صحنه های انقلاب این اقشار مختلف مردم هستند که با جان و دل حاضرند؛ مردمی که با زور سرنیزه و تهدید حاضر نمی شوند بلکه با ایمانشان و با انگیزه و عشق به صحنه می آیند.

گیل شورا: نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در برگزاری مراسم و تظاهراتی پیش بینی نشده، چگونه می بینید؟

اولاً اصل مهم لحظه‌شناسی است و به موقع حرکت کردن است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است و در هر برهه زمانی که نیاز حضور مردم در صحنه احساس شود با انتشار فراخوان و آماده سازی زمینه حضور مردم در صحنه انجام وظیفه می کند. مثل جنایات آل سعود در یمن که مردم ما با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور در صحنه حاضر شدند و این جنایات را محکوم کردند. پس لحظه شناسی خیلی مهم است. البته در چنین مواقعی یک هماهنگی مناسب بین دستگاهها لازم است و سپس انتشار فراخوان عمومی به منظور آگاهی مردم. این که مردم ما احساس کنند حضورشان در صحنه ضروری است بی هیچ انتظار و توقعی در اجتماعات شرکت می‌کنند.

گیل شورا: لطفا نظرتان را درخصوص حضور مردم گیلان در مناسبات انقلاب اسلامی و مراسم پیش بینی نشده بیان بفرمایید.

بنده از جمله کسانی هستم که از ابتدای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نهاد مقدس حضور داشتم و در حقیقت می‌توانم بگویم پیر غلام انقلاب در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستم، از سال ۵۹ در مسئولیت‌های مختلف شورا با افتخار خدمت کرده ام و همچنین در دفتر مرکزی چند سالی مسئولیت معاون اجرائی مراسم را به عهده داشتم و البته ستاد بزگداشت شهدای هفتم تیر نیز که مسئولیت آن به عهده حقیر می باشد. همه استان‌های ما بدون شک با تمام توان برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم وارد صحنه می‌شوند. هر چند برخی استان ها قویتر عمل می کنند اما به هر شکل همه تلاش می‌کنند که بهترین برنامه و مراسم را برگزار کنند چون بحث آبروی نظام مطرح است. اینکه مردم در صحنه حاضر می‌شوند یعنی تایید نظام و اعلان مواضع نظام توسط مردم. همه که در تهران نیستند، پس همه استان‌ها با هم جمع می‌شوند و می‌شوند ایران اسلامی. الحق و الانصاف از جمله استان‌های مهم و پربار ما که مراسم‌ بسیار گسترده ای اجرا کرده و با تدبیر عمل می‌کند و حضور پررنگ مردمی دارد و به برنامه‌های محتوایی و تبلیغات مناسب اهمیت می دهد و همچنین انعکاس بسیار خوب از مراسم و عملکرد خود ارائه می دهد، استان گیلان است. ما از روی گزارش‌ها و تصاویر ارسال شده، مراسم استان ها را ارزیابی می کنیم. برگزاری موفق مراسم اولاً نشانگر تدبیر ویژه همکاران ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان است و ثانیاً از درایت، برنامه‌ریزی و مدیریت خوب مراسم خبر می دهد. در این چند سال اخیر بالاخص مدیریت برنامه‌های استان گیلان موفق بوده و اجرای مراسم از نظر محتوا و همچنین تبلیغات انجام شده و انتخاب سخنران و حضور مردم خوب بوده است. وقتی ما حضور مردم را در مراسم می بینیم معلوم می‌شود که تبلیغات گسترده، فراخوان‌های مناسب و اطلاع رسانی بسیار خوب بوده که جمعیت کثیری را توانسته گرد هم بیاورد و این نکته بسیار مهم است. به نظر بنده، البته مکاتباتمان نشان می‌دهد نه اینکه فقط بخواهم اینجا بگویم، استان گیلان از نظر محتوا، اجرا و برگزاری مراسم که تاکید بنده نیز بر همین است، نمره اول را دارد و این شعار و تعارف نیست؛ بلکه عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، برنامه‌ها و حضور پررنگ مردم گواهی می دهد و من هم این را مرتب اعلام کرده ام.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد