صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






امام صادق (ع) آغازگر نهضت علمی اسلامی است

استاد حوزه علمیه قم نهضت علمی امام صادق (علیه السلام) را خدمت به بشریت دانست و گفت: امام صادق آغازگر نهضت علمی اسلامی است. به گزارش شبستان، حجت الاسلام رسول فلاحتی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم شهادت امام صادق (علیه السلام) ۱۹ مرداد، در مهدیه رشت برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام […]

کد خبر : 17971 | 9:28 ق.ظ | ۲۱ مرداد , ۱۳۹۴

استاد حوزه علمیه قم نهضت علمی امام صادق (علیه السلام) را خدمت به بشریت دانست و گفت: امام صادق آغازگر نهضت علمی اسلامی است.

به گزارش شبستان، حجت الاسلام رسول فلاحتی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم شهادت امام صادق (علیه السلام) ۱۹ مرداد، در مهدیه رشت برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) اظهار کرد: خداترسی نتیجه تقوا و ایمان و مانع از ارتکاب به گناه است.

 وی شاکر بودن را از نشانه‌های مومن برشمرد و گفت: انسان در هر حالی باید شکرگزار باشد.

 این استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: شکرگزاری سبب می‌شود باب توفیقات الهی و معنوی به روی انسان باز شده و در مسیر هدایت و صلاح قرار بگیرد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: مومن همواره باید در تلاش باشد تا بداند خداوند از او چه می‌خواهد و وظیفه خود را در برابر خداوند بشناسد.

 فلاحتی اذعان داشت: شناخت وظیفه در برابر خداوند انسان را از افتادن در خطر گمراهی و دور شدن از معرفت الهی حفظ می‌کند.

وی تاکید کرد: مسلمان واقعی باید همیشه به دنبال راه و روشی برای ارتقای معرفت خود به خداوند باشد.

 این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شناخت عوامل سقوط می‌تواند به ارتقای معرفت نسبت به خداوند بسیار موثر باشد، گفت: عوامل سقوط دین در احادیث و روایات اسلامی به تفضیل بیان شده است.

 وی جایگاه نهضت علمی امام صادق(علیه السلام) را در ترویج معارف اسلامی بسیار با عظمت دانست و اظهار کرد: امام صادق(علیه السلام) با نهضت علمی که به راه انداخت دنیای بشریت را از علم دین و معارف دین آکنده کرده و به بشریت خدمت کرد.

فلاحتی با اشاره به نهضت و جهاد علمی امام صادق(علیه السلام) افزود: امام با پرورش متخصصین علوم مختلف و موضوعات دینی توانست جامعه اسلامی را به سوی یک جامعه پیشرفته علمی رهنمون کند که بیشتر دانشمندان اسلامی مستقیم یا غیرمستقیم پرورش یافته مدرسه علمی امام صادق(علیه السلام) هستند.

وی امام صادق(علیه السلام) را آغازگر جهاد و نهضت علمی اسلامی معرفی و اظهار کرد: الگوی جوانان و دانشجویان مسلمان باید سیره ائمه اطهار و امام صادق(علیه السلام) باشد.

این استاد حوزه با بیان اینکه علم و دیانت امام صادق(علیه السلام) برای دستگاه عباسی و منصور دوانیقی قابل تحمل نبود، گفت: امام صادق(علیه السلام) مانع سلطه منصور بود.

 وی افزود: محبت مردم نسبت به امام صادق(علیه السلام) از عوامل دیگری بود که منصور را به کشتن ایشان تحریک کرد.

فلاحتی قم یادآور شد: امام صادق(علیه السلام) هرگز در برابر ظلم دستگاه عباسی سکوت نکرده و در هر فرصتی برای اثبات حقانیت ائمه( سلام الله علیها) بهره می‌برد.

 وی صله رحم و اهمیت به نماز را از سفارشات مهم امام صادق(علیه السلام) در بستر شهادت برشمرد و گفت: ایشان بارها تاکید کردند که شفاعت ما اهل بیت(علیه السلام) به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد.

این استاد حوزه اعلام کرد: امام صادق(علیه السلام) به یکی از آشنایان خود علیه ایشان فعالیت می‌کرد محبت کرد و می‌فرمود می‌خواهم جزء کسانی باشم که به آیات قرآن کریم عمل می‌کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد