صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






در منظومه فکری امام خمینی (ره) خوی تجمل‌گرایی ممنوع است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: در منظومه فکری امام خمینی (ره) خوی اشرافی گری و خوی تجمل گرایی مطرود و ممنوع است. به گزارش تسنیم، عزت الله معتمد  اظهار داشت: ائمه معصومین (س) درطول حیات خویش هرکدام مواضع و فعالیت‌های متفاوت ولیکن متناسب با شرایط و موقعیت های اجتماعی و سیاسی زمان […]

کد خبر : 17985 | 10:51 ق.ظ | ۲۴ مرداد , ۱۳۹۴

عزت‌الله معتمد ۲۶

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: در منظومه فکری امام خمینی (ره) خوی اشرافی گری و خوی تجمل گرایی مطرود و ممنوع است.

به گزارش تسنیم، عزت الله معتمد  اظهار داشت: ائمه معصومین (س) درطول حیات خویش هرکدام مواضع و فعالیت‌های متفاوت ولیکن متناسب با شرایط و موقعیت های اجتماعی و سیاسی زمان خویش داشتند.

وی افزود: دوران امام صادق علیه السلام بدون شباهت با وضعیت امروز انقلاب اسلامی ملت ایران نبوده چرا که عصر امام صادق، دوره فتنه ها و جنبش‌های سیاسی و ظهور گرایش ها و جریان‌های فکری و پیدایش لحظه های درست و نادرستی مانند غلات، ملحدان، زندیقان وشکاکان و غیره درحوزه دین و دینداری بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین معتمد افزود: در آن عصر، از یک طرف آزادی‌های سیاسی و فکری مذهبی، به عرصه های اجتماعی راه یافته بود و از طرف دیگر تعاملات فکری و فرهنگی، تحولات و تطورات خواسته و ناخواسته ای به‌دنبال داشت و در این شرایط و موقعیت، امام صادق(ع)، به عنوان منظومه معارف، آموزه‌ها و تعیین‌های وحیانی، مهم‌ترین شاخص مکتب توحیدی امام صادق(ع)، تعلیم وتبیین « عدالت اجتماعی» در عرصه های مختلف بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: در اندیشه دینی و مکتب توحیدی حضرت امام صادق (ع)، توده مردم وطبقه محروم و مستضعف جامعه، مایه اصلی حیات ملت و گنج‌ها و سرمایه کشور محسوب می‌شدند، درحالی‌که بسیاری به‌دنبال عناصر و طبقات مرفه و مترف بودند، امام صادق (ع)، همین طبقه محروم را شریف‌ترین مردم می‌دانست و مقام و منزلت آنان را در روز قیامت از سایرمردم بهتر و قرب وموقعیت آنان را نزد خداوند، ازهمه بهتر و بیشتر معرفی می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معتمد افزود: در عصرانقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی ( ره ) به جهت تسلط بر مبانی توحیدی انبیاء الهی و آشنایی با شاخص‌های مکتب ائمه معصومین، ضمن این که معتقد بودند که این انقلاب عصاره مجاهدت و فداکاری انبیاء  عظام است و می‌فرمودند که ما افتخار و مباهات می‌کنیم که شیعه و پیرو مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستیم، از همان روزهای آغازین نهضت اسلامی خود،ضمن مذمت شدید دنیا گرایی و تکاثرگرایی، بر قانون‌گرایی و عدالت‌خواهی به عنوان اصول اساسی نهضت و انقلاب اسلامی تاکید فراوان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین معتمد افزود: واقعا امام( برخلاف برخی )خود را در مقابل توده مردم، خدمتگزار، ومردم را ارباب و مالک ین انقلاب می دانست، بر اساس همین اندیشه قرآنی بود که با تمام وجود به شرافت و برتری کوخ نشینان برهمه کاخ نشینان معتقد بود و لحظه ای در این مسیر تردد نکرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اظهار کرد: شما مردم ولایتمدار شاهد زندگی امام راحلمان بودید که با این که زندگی بسیار ساده داشت و همچون طبقه محروم جامعه زندگی می‌کرد و زمانی‌که در  تبعید بود از یاد طبقه محروم و روستائیان و عشایر غافل نبود، لذا  نامه ای می‌نویسد و به ایران می‌فرستد که به جهت در پیش بودن زمستان و شدت سرمای آن سال‌ها، حتی از تهیه زغال و دادن بله محرومین و روستائیان غافل نبود.

وی بیان کرد:الآن سخن این است که آنهائی که ادعای همراهی امام را داشتند و گاهی سهم خودشان در انقلاب را کمتر از امام دانند و گه گاهی بدون خجالت حرف‌هایی به زبان می آورند که گویا امام و شناخت افکار و اندیشه ها و سیره عملی امام بهتر از دیگران هستند، و از طرفی با اینکه در پرتو امام و انقلاب به ثروت و سرمایه‌های کلان دست یافتند، چرا نگاه آنها نسبت به عدالت اجتماعی و طبقات محروم جامعه، همچون نگاه امام نیست؟

حجت الاسلام والمسلمین معتمد افزود: چرا عدالت اجتماعی و قانون پذیری آنها با افکار و اندیشه امام متفاوت است؟ مگر نه اینکه سیره عملی امام این بود که نقل شده در مسیری که امام به طرف بهشت زهرا می‌رفتند، وقتی به منطقه فقیر نشین می‌رسیدند به محض اینکه خانه‌های گلی فقرا را دیدند می‌پرسید: این کجاست؟ این کدام محله است؟ بعد خود امام فرمودند که من با این مردم کار دارم و این مردم هم با من کار دارند، مگر نه اینکه اندیشه و سیره امام این بود.

وی اظهار داشت:بدون شک این ملاک‌هاست که می‌تواند برای مردم به‌ویژه نسل جوان روشن سازد و ثابت کند که چه کسانی در خط امام هستند و چه کسانی تنها برای دستیابی به مطامع و منافع خویش ادعای همراهی با امام و دفاع از اندیشه ها و افکار حضرت امام را دارند، چنانچه  پس از رحلت امام تا به امروز مردم به خوبی فرق بین همراهی و دفاع صادقانه از امام و راه امام را از کسانی که تنها چنین ادعایی دارند می‌دانند و بین این دو جریان تفاوت قائل هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: امروز برخی خود را مدافع امام و اندیشه های امام معرفی می‌کنند، در حالی‌که مردم تنها به خاطر حرمت امام  واندیشه  امام آنها را تحمل می‌کنند بنابراین بدون شک عدالت در افکار و اندیشه های امام، رعایت مساوات در امکانات و بیت المال برای همه مردم است.

وی افزود: در حقیقت برای دفاع از امام و اندیشه های امام است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در هشدارهای حکیمانه خویش در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مورخه ۱۴ خرداد ۹۴ درباره  خطر شخصیت امام فرمودند که منظومه فکری امام دارای خصوصیات کامل یک مکتب فکری، اجتماعی و سیاسی است و معظم اله تنها راه نجات و تاُمین عدالت اجتماعی و هویت دینی و اسلامی انقلاب و این کشور را حفظ دفاع مقدس و گسترش اندیشه های حقیقی و شخصیت واقعی امام دانست وخطر تحریف اندیشه ها و افکار امام را به‌عنوان بزرگ‌ترین خطر پیش روی انقلاب، به آحاد مردم و دلسوزان انقلاب و وفاداران به امام زیباترین تعابیر و ادبیات گوشزد کردند که مواظب باشند، آنهایی که در حیات امام به‌دنبال تحریف شخصیت امام بودند پس از رحلت امام می‌خواهند امام را به‌عنوان یک آدم لیبرال معرفی کنند تا در عرصه های فکری و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به مطامع و منافع خویش برسند.

حجت الاسلام والمسلمین معتمد افزود: لذا معظم اله برای دفع این خطر، باز خوانی اصول فکری و عملی امام را ضرورت های مهم در شرایط امروزی شمردند، چرا که باز خوانی اصول فکری امام و اندیشه های ناب امام نه تنها تفاوت فکری و اعتقادی مدعیان را روشن می‌کند بلکه خطر نفوذ و رخنه کسائی و جریان هایی که سال ها در کمین ودر صدد تحریف شخصیت فکری و عملی امام هستند را خنثی خواهد ساخت.

وی گفت: مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی از آنجا که هم خوب امام را می‌شناسند و هم به خوبی نسبت به گذشته و حال مدعیان دفاع از امام آگاه هستند لذا برای این مردم فهیم و بصیر، مضحک است که برخی با افکار اسلام آمریکائی با تفکر سکولاری با اندیشه تحجرگرایی، با نمادهای اسلام قدرت و ثروت و اسلام حافیت طلبی و دنیا گرایی، مدعی دفاع از اسلام و اندیشه های امام باشند، آن هم امامی که شاه فرد اندیشه هایش، اسلام ناب محمدی است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد