صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بصیرت و معرفت، شاخصه خدمت‌گزاران نظام اسلامی است

امام جمعه انزلی با تاکید بر لزوم انتقال بصیرت و معرفت به نسل‌های جوان، عنوان کرد: شاخصه‌های نظام اسلامی و خدمت‌گزاران به این نظام، وابسته به پشتوانه‌های بصیرتی و معرفتی است. به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین، امام جمعه انزلی، ۴ شهریور در همایش بزرگ «تبیین شاخص‌های دولت اسلامی» که به مناسبت روز کارمند از […]

کد خبر : 18091 | 2:20 ب.ظ | ۵ شهریور , ۱۳۹۴

IMG_2601

امام جمعه انزلی با تاکید بر لزوم انتقال بصیرت و معرفت به نسل‌های جوان، عنوان کرد: شاخصه‌های نظام اسلامی و خدمت‌گزاران به این نظام، وابسته به پشتوانه‌های بصیرتی و معرفتی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین، امام جمعه انزلی، ۴ شهریور در همایش بزرگ «تبیین شاخص‌های دولت اسلامی» که به مناسبت روز کارمند از سوی سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس استان گیلان در سالن بانک صادرات برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر، اسوه‌های تقوا، اخلاص و خدمت‌گزاری در نظام اسلامی هستند.
وی ضمن تبریک به مناسبت خجسته میلاد امام رضا(ع) و پایان دهه کرامت، افزود: علی ابن موسی‌الرضا(ع) مایه مباهات همه مسلمانان به ویژه شیعیان است. کسانی که در مسیر صحیح اسلام حرکت می‌کنند، قطعا با فضائل و ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) آشنا هستند. ما باید شاکر خداوند متعال باشیم که زیر پرچم امام رضا(ع) قرار داریم و از برکت وجود آن حضرت بهره می‌بریم. در واقع وجود مقدس و نورانی امام رضا(ع) در ایران، موهبتی الهی برای جامعه است.
این کارشناس دینی با اشاره به دوران امامت علی ابن موسی‌الرضا(ع)، تصریح کرد: امام رضا(ع) با مباحثات و مناظرات علمی به تبلیغ، تبیین و ترویج معارف دینی می‌پرداخت لذا به عنوان عالم آل محمد(ص) معروف است. امروز جامعه ما در پرتو ولایت اهل بیت(ع) قرار دارد و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، یعنی مسئولیت در نظام اسلامی با مسئولیت‌های جوامع بشری دیگر متفاوت است.
امام جمعه انزلی خدمت‌گزاری در نظام اسلامی را ارزشمند دانست و ادامه داد: کارمندان و خدمت‌گزاران نظام اسلامی وابسته به نظامی هستند که داعیه ولایت‌مداری دارد. در این میان، کسانی که در کسوت بسیج قرار می‌گیرند، تکلیفشان سنگین‌تر است. این بار امانت بر دوش دیگران قرار ندارد.
وی با بیان اینکه بین نسل اول انقلاب و نسل‌های بعد از آن شکاف وجود دارد، گفت: امروز نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب در جامعه زندگی می‌کنند، اما نوع رفتار و اندیشه‌های این نسل‌ها متفاوت است. برخی از ویژگی‌ها، ارزش‌ها و تقیدهایی که در نسل اول انقلاب وجود دارد در نسل دوم و سوم کم‌رنگ‌تر شده، زیرا نسل اول اندیشه‌ها و ارزش‌ها را به نسل بعد از خود منتقل نکرده است.
حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر لزوم انتقال بصیرت و معرفت به نسل‌های جوان، عنوان کرد: شاخصه‌های نظام اسلامی و خدمت‌گزاران به این نظام، وابسته به پشتوانه‌های بصیرتی و معرفتی است. با بررسی تاریخ اسلام در می‌یابیم که عدم انتقال بصیرت و معرفت، یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها بر ممالک دینی بوده است.
وی با اشاره به شرایط بعد از رحلت پیامبر(ص) و مخالفت صحابه با جانشینی حضرت علی(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) بعد از رسول‌الله(ص) در جامعه اسلامی تنها شد، زیرا کسی دنبال دریافت بصیرت و معرفت دینی نبود. جامعه‌ای که بر اساس تعالیم دینی بنا نهاده شده بود، به جایی رسید که از مسیر امام علی(ع) خارج شد. امروز هم اگر غفلت کنیم، راه درست را گم خواهیم کرد.
امام جمعه انزلی اضافه عمل به تکالیف را در گرو بصیرت، معرفت و زمان‌شناسی دانست و بیان کرد: اگر انسان بخواهد مسئولیت حقیقی خودش را بشناسد و به آن عمل کند، باید زمان‌شناس باشد.
وی با بیان اینکه امام علی(ع) مردم جامعه را به سه دسته تقسیم می‌کند، گفت: دسته اول عالم ربانی هستند و دسته دوم به دنبال کسب علم و معرفتند، اما دسته سوم بدون معرفت و تشخیص عمل می‌کنند. اگر انسان جزو دسته اول و دوم نباشد، قطعا در دسته سوم جای می‌گیرد. لذا وظیفه امروز ما این است که بزرگان دین و عالمان ربانی کسب معرفت کنیم.
حجت‌الاسلام شمس‌الدین با نکوهش مال‌اندوزی، دنیاطلبی و شهوت‌پرستی، یادآور شد: در جامعه، برخی از دین برای کسب دنیا بهره می‌برند، اما برخی تسلیم لذات و شهوات هستند و قدرت تشخیص حق و باطل را ندارند. علم و معرفت در چنین جامعه‌ای با رحلت عالم از بین می‌رود، زیرا کسی دنبال کسب علم و معرفت نیست.
استاد برجسته اخلاق خاطرنشان کرد: عده‌ای در جامعه هستند که رفتار و گفتارشان بر مبنای بینات دینی و حجت‌های الهی است. چنین افرادی اساس معارف دینی در جامعه هستند، اما تنها قرار گرفتن در این گروه کافی نیست، بلکه باید چنین افرادی را پرورش داد. بسیج کارمندان و سایر اقشار بسیج مسئولیت تربیت و پرورش نسلی با بصیرت و با معرفت را دارند.
.
IMG_12544
.
IMG_2591






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد