صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هشتم شهریور آغاز فصل شهادت و مبارزه با تروریسم

خاطرات شهادت دو چهره صمیمی و فداکار اسلام، رجایی و باهنر، که به آتش کینه منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشود. به گزارش ایسنا، تاریخ هر ملتی سرشار از فراز و نشیب های شیرین و تلخی است که تعیین کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. تحقق نظام […]

کد خبر : 18119 | 12:08 ب.ظ | ۸ شهریور , ۱۳۹۴

۸ شهریور ۱۸

خاطرات شهادت دو چهره صمیمی و فداکار اسلام، رجایی و باهنر، که به آتش کینه منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشود.

به گزارش ایسنا، تاریخ هر ملتی سرشار از فراز و نشیب های شیرین و تلخی است که تعیین کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. تحقق نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگمردی که جهان، مانند او را کمتر به خود دیده است و جان فشانی های فرزندان فداکار این مرز و بوم، بزرگترین و عظیم ترین فراز تاریخ ماست، که دارای خاطرات تلخ و شیرین زیادی است.

امروز هشتم شهریور است؛ از آغاز سال در تقویم رسمی ایران ۱۶۳ روز گذشته و به پایان آن ۲۰۲ روز باقی مانده است. ۳۴ سال پیش در چنین روزی، دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران به‌وسیله سازمان مجاهدین خلق منفجر و محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر وقت ایران و بسیاری از دیگر افراد حاضر در جلسه شهید شدند.

این افراد برای شرکت در جلسه شورای امنیت کشور گردهم آمده بودند که این حادثه رخ داد. خاطرات شهادت دو چهره صمیمی و فداکار اسلام رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت رابه نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشود.

زندگینامه شهید محمدعلی رجایی

شهید در سال ۱۳۱۲،در قزوین متولد شد و تحصیلات ابتدایی را به پایان رساند.در سن چهار سالگی از نعمت پدر محروم و تحت تکفل مادری مهربان و دلسوز قرار گرفت. در سال ۱۳۲۷، به تهران مهاجرت کرد و سال بعد وارد نیروی هوایی شد.در مدت پنج سال خدمت در نیروی هوایی، دوره متوسطه را با تحصیل شبانه گذراند؛در سال ۱۳۳۵، به دانشسرای عالی وارد شد و دوره لیسانس خود را در رشته ریاضی به پایان برد و به عنوان دبیر ریاضی به استخدام وزارت فرهنگ درآمد و به ترتیب در شهرستان‌های خوانسار، قزوین و تهران به تدریس اشتغال ورزید.

در اردیبهشت ۱۳۴۲ به علت فعالیت های سیاسی علیه رژیم طاغوت،دستگیر و پنجاه روز زندانی شد. پس از آزادی با شهید باهنر به سازماندهی مجدد هیأت مؤتلفه پرداخت و برای پرورش افرادی که بتوانند نبردی مسلّحانه را اداره نمایند به اعزام داوطلبانی به جبهه فلسطین دست زد. در همین رابطه و برای تکمیل برنامه مزبور(در سال ۱۳۵۰) خود شخصاً به خارج از کشور سفر کرد. ابتدا به فرانسه و ترکیه رفت و از آنجا عازم سوریه شد. شهید رجایی همگام با فعالیت های سیاسی لحظه ای نیز از خدمات فرهنگی غافل نبود.

در سال ۱۳۵۳ دستگیر و دو سال در زندان های انفرادی رژیم پهلوی انواع و اقسام شکنجه ها را تحمل کرد. او در زندان به ماهیت واقعی منافقین پی برد و از آنها تبرّی جست. دوران زندان مجموعا چهار سال طول کشید و در سال ۱۳۵۷، با اوج گیری انقلاب اسلامی همراه دیگر زندانیان سیاسی آزاد شد. او در راهپیمایی‌های عظیم سال ۱۳۵۷، مخلصانه و با تمام توان کوشید و نقش مؤثری در فعالیتهای تبلیغاتی آنها داشت.

شهید رجایی در سال ۱۳۵۸، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت و سپس به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و به دنبال تمایل مجلس در تاریخ ۱۳۵۹/۵/۸ به عنوان اولین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران به مجلس معرفی و با رأی قاطع به نخست وزیری انتخاب شد. به دنبال عزل بنی‌صدر،شهید رجایی به ریاست جمهوری انتخاب شد.

زندگینامه شهید حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر

شهید حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر،در سال ۱۳۱۲ در یک خانواده پیشه ور ساده در شهر کرمان به دنیا آمد.

پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۳۲ به قم رفت و سطوح عالی علوم اسلامی را در حوزه طی کرد. وی فقه را در محضر مرحوم آیت الله بروجردی، فقه و اصول را در محضر امام خمینی(ره) و تفسیر و فلسفه را نزد علّامه طباطبایی فراگرفت. شهید باهنر سپس به تحصیلات دانشگاهی رو آورد و حدود سال ۱۳۳۷ موفق به اخذ لیسانس در رشته الهیات و بعد از آن موفق به اخذ فوق لیسانس در رشته علوم تربیتی و سپس دکترای الهیات از دانشگاه تهران شد. شهید باهنر ضمن تدریس و ایراد خطابه و برنامه ریزی دینی، به تألیف کتب درسی اشتغال ورزید و حدود سی کتاب و جزوه تعلیمات دینی را برای تدریس(از دوره ابتدایی تا دانشسرا) تألیف کرد.

وی همزمان، فعالیت‌های اجتماعی خود را نیز ادامه داد و در تأسیس «دفتر نشر و فرهنگ اسلامی» کانون توحید و “مدرسه رفاه” نقش مؤثری داشت.

شهید باهنر در اسفندماه سال ۱۳۴۲، پس از ایراد سخنرانی هایی در مساجد “هدایت”، “الجواد” و “حسینه ارشاد”به مناسبت سالگرد حادثه فیضیه، دستگیر شد و پس از آن شش بار به زندان‌های کوتاه مدت محکوم و از سال ۱۳۵۰، ممنوع‌المنبر شد؛ ولی در جلساتی که به عنوان کلاس درس برپا می‌شد، سخنرانی نموده و به بیان نقطه نظرات اسلامی و انقلابی خود می پرداخت.

وی در سال ۱۳۵۷، به فرمان امام (ره) و به همراه چند تن از یاران، مأمور تنظیم اعتصابات شد و در همان سال نیز با فرمان امام(ره) به عضویت شورای انقلاب اسلامی درآمد. دیگر مسئولیت‌های شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی عبارتند از: مسئولیت نهضت سواد آموزی،نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، نماینده شورای انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی(مجلس شورای ملی وقت).

شهید باهنر به دنبال انتخاب شهید رجایی به سمت ریاست جمهوری، به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی و با رأی قاطع مجلس به تشکیل کابینه خود پرداخت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد