صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






زندگینامه شهید محراب «میرصادق حبیب زاده»، از روحانیون پیشکسوت انقلاب اسلامی گیلان

زندگینامه شهید: سیدصادق حبیب‌زاده در سال ۱۳۲۳ در خانواده‌ای متدین و روحانی در روستای کوزان از توابع «شفت» دیده به جهان گشود. اجداد او آقا میرحبیب و آقا میرصادق از مردان با معنویت و برجسته منطقه بوده‌اند که بقعه و مقبره‌شان محل توجه و زیارتگاه مردمانی از دور و نزدیک است. این شهید سعید پس‌از […]

کد خبر : 18132 | 10:21 ق.ظ | ۹ شهریور , ۱۳۹۴

سیدصادق حبیب‌زاده ۴۵

زندگینامه شهید:

سیدصادق حبیب‌زاده در سال ۱۳۲۳ در خانواده‌ای متدین و روحانی در روستای کوزان از توابع «شفت» دیده به جهان گشود. اجداد او آقا میرحبیب و آقا میرصادق از مردان با معنویت و برجسته منطقه بوده‌اند که بقعه و مقبره‌شان محل توجه و زیارتگاه مردمانی از دور و نزدیک است. این شهید سعید پس‌از گذراندن دوران کودکی در زادگاه، به اتفاق خانواده‌اش روانه رشت گردید و خواندن و نوشتن را در آن‌جا فرا گرفت. او پس از اتمام تحصیلات ششم قدیم وارد حوزه علمیه رشت شد و پس از یک‌سال اقامت، جهت ادامه تحصیل روانه مشهد گردید و مدت چهار سال از عمرش را در جوار مرقد مطهر حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام به کسب علم و فضیلت گذرانید. سال آخر اقامت او، مصادف با قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود که منجر به دستگیری وی شد. پس‌از این ماجرا شرایط را مناسب ‌ندید و به رشت برگشت. او در زادگاهش یک دهه منبر رفت و سخنرانی‌های خود را در جهت بیداری و آگاهی مردم از مسایل و حوادث کشور ایراد نمود. حجه الاسلام حبیب‌زاده در همین سال ازدواج ‌نمود که حاصل این پیوند، پنج فرزند پسر است که از ایشان به یادگار مانده است.

این روحانی بزرگوار علاوه‌بر ادامه تحصیل حوزوی نزد اساتید برجسته، خود هم به عده‌ای از طلاب، تدریس دروس حوزوی می‌نمود. او در مساجد و منابر معروف رشت حضوری فعال داشت و با اوج‌گیری حرکت انقلاب در سال ۵۶ و ۵۷ بر دامنه فعالیت‌های سیاسی اجتماعی خود افزود. او با برپایی کلاس‌های قرآنی در جهت ترویج فرهنگ قرآن و عترت در سطح جامعه تلاش می‌کرد و در حل مشکلات مردم و به‌خصوص جوانان کوشا بود، اما منافقان کوردل، وجود پرفروغ این طلبه پرتلاش را برنتافتند و اقدام به ترور وی کردند.

شهادت

دهم شهریور سال ۶۰، دو روز از شهادت شهیدان رجایی و باهنر می‌گذشت که مسجد کاسه‌فروشان رشت مجلسی برپا نموده بود و حجهالاسلام حبیب‌زاده در آن مجلس به سخنرانی پرداخت. پس از اتمام آن، برای اقامه جماعت به‌سوی مسجد «نقره‌دشت» در حرکت بود که توسط منافقین کوردل مورد حمله قرار گرفت و به شهادت ‌رسید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد