صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






باید گفتمان اسلام و انقلاب را برای تقابل با هجمه استکبار به رخ بکشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای تقابل با هجمه استکبار باید گفتمان اسلام و انقلاب را به رخ آنان بکشیم گفت:هرجا گفتمان اسلام و انقلاب را به رخ استکبار بکشیم پیشرفت می کنیم. آیت الله رضا رمضانی گیلانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالگرد شهادت سردار علی گلستانی که عصر امروز(۱۶ شهریور) […]

کد خبر : 18186 | 12:02 ب.ظ | ۱۷ شهریور , ۱۳۹۴

آیت‌الله رضا 60 رمضانی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای تقابل با هجمه استکبار باید گفتمان اسلام و انقلاب را به رخ آنان بکشیم گفت:هرجا گفتمان اسلام و انقلاب را به رخ استکبار بکشیم پیشرفت می کنیم.

آیت الله رضا رمضانی گیلانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالگرد شهادت سردار علی گلستانی که عصر امروز(۱۶ شهریور) در مسجد محمود آباد رشت برگزار شد با گرامیداشت ۱۷ شهریور اظهار کرد: ۱۷ شهریور و شهادت شمار زیادی از حاضران در راهپیمایی این روز حرکت نوینی برای تحقق انقلاب به وجود آورد.

وی با اشاره به ضروری خواندن تحقیق و تفکر درباره چرایی انقلاب اسلامی ایران، گفت: در انقلاب آنچه برای همه مردم مهم بود ارائه مدلی سیاسی حکومت بود که بتواند در دنیا الگو باشد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران اینگونه نبود که عده ای حاکم و عده ای محکوم یا عده ای فرا دست و عده ای فرو دست باشند، افزود: به وجود آمدن طبقات فاحش اجتماعی از اصول انقلاب نبوده و این قیام مردم برای پیاده شدن عدالت در جامعه اسلامی شکل گرفت.

وی پیاده شدن عقلانیت در جامعه، پرهیز از افراط و تفریط و عمیق تر شدن فهم و کامل شدن عقل بشر را از اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تاکید کرد: انقلاب ایران می خواهد جهان بینی دینی  در تمام شئون علمی و عملی جایگزین جهان بینی مادی شود.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، خدا محوری و تکریم انسان را از اصول محوری انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: باید محکمات و اصول انقلاب را مرور کنیم تا دشمن و بدخواهان نتوانند محکمات را به صورت مشابهات جلوه دهند.

وی استقلال را از اصول انقلاب اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: هیچ چیز نباید به استقلال جامعه اسلامی خدشه وارد کند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ادبیات و گفتمان نظام اسلامی با گفتمان نظام غربی تفاوت جوهری دارد و در برخی بخش‌ها قابل جمع نیست، اظهار کرد: بر همین اساس اگر استقلال، آزادی و جمهوریت بر مبنای اسلامیت انقلاب، تحریف شود نظام ما آسیب می بیند.

وی اذعان داشت: عمده اختلافات در جوامع اسلامی امروز بر سر فهم از اسلام است و اسلام، امروزه با قرائت امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) در جهان دارد شناخته می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان اعلام کرد: اسلامی که در قطر و عربستان وجود دارد رابطه گرگ و میش را هم با توجه به منافع خود تحلیل می کند.

وی با اشاره به شیوه های فرا مدرن استکبار برای حاکمیت در دهکده جهانی، گفت: واژه هایی مانند حقوق بشر، آزادی و حق حیات دستاویز غرب و استکبار برای اعمال سلطه در جهان است و هرجاییکه منفعت آنها اقتضا کند این واژه ها تفسیر می شوند.

آیت الله رمضانی ادامه داد: امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) عارفانی را در هشت سال دفاع مقدس تربیت کرد که برخی طی ۵۰ سال در کلاس درس به آنها نرسیدند.

وی با بیان اینکه کرامتی که در اسلام تعریف شده انسان را در ردیف فرشتگان قرار می دهد، گفت: رسیدن به این کرامت باعث می شود صفات الهی در انسان تجلی کند.

آیت الله رمضانی یادآور شد: کرامتی که در انسان در نظام اسلامی تحت تعلیم آن قرار می گیرد، خوف و خشیت انسان را تنها برای خدا معتبر می داند چرا که در کرامت مورد نظر اسلام قدرت شکست ناپذیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس همین آموزه ها، امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) قدرت آمریکا را ناچیز شمرده و بیان می کند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

رئیس موسسه اسلامی هامبورگ با بیان اینکه امروزه به برکت اسلام، ایران در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد، گفت: برای تقابل با هجمه استکبار باید  گفتمان اسلام و انقلاب را به رخ آنان بکشیم.

وی تصریح کرد: هرجا گفتمان اسلام و انقلاب را به رخ استکبار بکشیم پیشرفت می کنیم و هرجا انفعال داشته باشیم آنها از ما پیش می افتند.

آیت الله رمضانی با اشاره به تفاوت  اساسی نظام اسلامی با نظام استکبار در قالب و محتوا، اظهار کرد: اسلام کارآمد است و برنامه و چشم انداز دارد و  حتی در دوران پست مدرن قدرت، افراد کارآمد تربیت می کند.

وی حضور مردم را در عرصه از دستاورد های مهم انقلاب خواند و گفت: مردم صداقت خود را در همه دوران های انقلاب نسان دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید ادبیات انقلاب تبدیل به عمل شود، اظهار داشت: مردم از مسئولان عمل می خواهد، هرچه عمل بیشتر باشد اعتماد مردم به نظام و مسئولان بیشتر می شود. /شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد