صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







برنامه های هفته دفاع مقدس در استان گیلان

هر ساله وقتی ۳۱ شهریورماه از راه می رسد صدای آژیرها و صحنه‌های بمبارانهایی که از تلویزیون پخش می شود، مروری می شوند دوباره بر خاطرات حمله ددمنشانه رژیم بعثی عراق به کشورمان که در تقویم به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.  هشت سال ایثار و مقاومت که با خون و شهادت، […]

کد خبر : 18295 | 12:00 ب.ظ | ۳۱ شهریور , ۱۳۹۴

هر ساله وقتی ۳۱ شهریورماه از راه می رسد صدای آژیرها و صحنه‌های بمبارانهایی که از تلویزیون پخش می شود، مروری می شوند دوباره بر خاطرات حمله ددمنشانه رژیم بعثی عراق به کشورمان که در تقویم به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 هشت سال ایثار و مقاومت که با خون و شهادت، جانبازی و اسارت، تهدید و تحریم گذشت و بر همه ملت ایران درس وحدت و استقامت را آموخت.

 هرساله در این ایام و برای بزرگداشت یاد و نام خاطرات غیورمردان این عرصه ویژه برنامه های خاصی تدارک دیده می شود که در کمیته های مختلف ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان برنامه ریزی می شوند.

 امسال نیزهفته دفاع مقدس با شعار محوری “ما می‌توانیم؛ با همدلی و همزبانی” با ۴۵۰ برنامه در حوزه‌های مختلف که ۳۰ برنامه آن شاخص می باشد در سطح استان گیلان برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از زنان ایثارگر در رودسر برگزار می شود

فاطمه رفیعی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت سی ‌و ‌پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه ملت بزرگ ایران هشت سال مقاومت و ایستادگی را با عمق جان درک کردند، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس نورانی‌ترین زمان تاریخ ایران خواهد بود.

 وی افزود: در دوران دفاع مقدس انسان های وارسته ای را دیدیم که خود حضرت امام(ره) و بزرگان دینی ما به آنان غبطه می خوردند.

 رفیعی با اشاره به اینکه رزمندگان ما ره صد ساله را در زمان کوتاهی طی کردند و به مقام عظمای شهادت رسیدند، گفت: حضور صمیمی همه اقشار در آن دوران اوج وحدت و یکپارچگی ملتی بود که به پای آرمان‌های خود می ایستادند.

 وی حضور زنان، دختران و خواهران رزمندگانی که در جبهه ها ایثار می‌کردند را در عرصه خانه و خانواده و پشتیبانی از نیروهای رزمنده ستود و اضافه کرد: با صبر و استقامت این اسوه های مقاومت عرصه تاریخ هر وقت ورق بخورد بر این شیر زنان افتخار خواهد کرد.

 رفیعی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در خصوص برنامه‌های بزرگداشت این ایام گفت: با توجه به اینکه اعم برنامه‌های این هفته با سمت و سوق فرهنگی اجرا می شود کمیته بانوان تلاش دارد تا با اعزام راویان زن رزمنده و مادران شهدا و ایثارگران در مدارس و دانشگاه‌ها، جوانان و دختران را با شخصیت‌های این زنان ایثارگر آشنا کند.

 وی از برگزاری ازدواج آسان مددجویی با حضور مشاورین فرمانداران در استان خبر داد و گفت: برگزاری چنین مراسمی موجب ترغیب هرچه بیشتر جوانان به ازدواج می شود.

 رفیعی همچنین برپایی همایش آیه‌های ایثار، همایش پیاده روی، برگزاری برنامه تجلیل تجمیعی از خانواده زنان ایثارگر استان در رودسر را از دیگر برنامه های مهم این ایام نام برد.

نیازمند احیاء سرمایه های تولید شده در دوران دفاع مقدس هستیم

یونس رنجکش، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه جنگ تحمیلی مصائب مختلفی را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… برای ملت ایران رقم زد، گفت: اما فرصت استثنایی در تولید ارزش‌های اجتماعی نیز به همراه داشته است که از آن جمله می‌توان به اتحاد و انسجام ملی، قناعت و خود باوری اشاره کرد.

 وی اظهار کرد: پیشرفت های امروز ایران بی شک از دستاوردهای دفاع مقدس است که با همه تحریم ها و سختی ها در همه زمینه ها با تلاش و پشتکار قیور مردان ایران حاصل شده است.

 رنجکش با بیان اینکه امروز هم با توجه به چالشهایی که با آن روبرو هستیم نیازمند احیاء آن سرمایه های تولید شده در دوران دفاع مقدس هستیم، افزود: با احیاء آن سرمایه ها می توانیم در معرفی جاذبه های دوران دفاع مقدس موثرتر وارد شویم.

افتتاح یادمان زن دفاع مقدس در میدان پاسداران رشت

عباس بایرامی، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده سپاه قدس گیلان نیز با تبریک فرا رسیدن سالروز هفته دفاع مقدس از رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس فردا(۳۱ شهریور) در میدان شهرداری(شهدای ذهاب رشت خبر داد و گفت: همچنین نمایش رزمی و فرهنگی را در بازسازی عملیات کربلای ۵ در هفته دفاع مقدس در کانون بسیج استان برگزار می‌کنیم.

 وی برپایی بیمارستان صحرایی را در شهرستان رودبار که با ویزیت رایگان جامعه پزشکی همراه است یکی دیگر از برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: در ۱۸ نقطه از استان گیلان همزمان با اولین جمعه هفته دفاع مقدس همایش پیاده روی خانوادگی برگزار می شود.

 بایرامی برگزاری نمایشگاه‌ های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس، رونمای از ۱۰ عنوان کتاب، برگزاری همایش استکبار ستیزی در ۱۰ دانشگاه استان را از جمله برنامه‌های این ایام برشمرد و ادامه داد: یادمان زن دفاع مقدس نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در میدان پاسداران رشت، افتتاح می‌شود.

رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای وصایای شهدای گیلان

ابراهیم طاهرنژاد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم پیروان شایسته ای برای یادگاران دفاع مقدس باشیم، اظهار کرد: پایداری ایران اسلامی برخاسته از روح وحدت و ایمان بود و در سایه هدایت های امام شهیدان شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت های آرمان گرا و ایدئولوزی جهان گیر شد.

 وی با اشاره به اینکه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هشت وظیفه اصلی و ۴۵ وظیفه فرعی را تنظیم کرده ایم، بیان کرد: همزمان با اولین پنجشنبه هفته دفاع مقدس در دوم مهر ماه، گلباران مزار شهدا را در دستور کار داریم.

 طاهرنژاد، به نواختن نمادین زنگ ایثار و مقاومت در مدارس اشاره کرد و گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش تعدادی از جانبازان و آزادگان در این ایام در مدارس سخنرانی خواهند داشت تا اهداف و آرمان های جوانان آن دوران را به نسل حاضر انتقال دهند.

 وی با بیان اینکه به صورت جهادی با حضور مسئولان در این ایام از تعدای از ایثارگران عیادت به عمل می آید، افزود: امیدواریم با مساعدت شهرداری میدانی به نام سرباز نامگذاری شود.

 طاهرنژاد، همچنین از رونمایی نرم افزار چند رسانه ای وصایای شهدای استان خبر داد و گفت: ۳۵ یادواره شهدا نیز به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می شود.

خاطرات اصناف گیلانی در دوران دفاع مقدس جمع آوری می شود

بهرام شیری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان نیز با اشاره به نقش برجسته اصناف در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: با گذشت ۳۵ سال از دوران دفاع مقدس، اعزام هزارو  ۵۰۰ کامیون کمک های مردمی استان گیلان به مناطق جنگی بر کسی پوشیده نیست.

 وی این حرکت را در نوع خودش در کشور بی سابقه توصیف کرد و افزود: چنین خاطراتی برای همیشه در ذهن ها باقی می ماند.

 شیری به فعالیت ویژه ای که در سازمان صنعت و معدن استان از ابتدای سال شکل گرفته اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس به صورت ماهانه در شهرستان های استان انجام می شود که تا کنون شش یادواره برگزار شده است و تا پایان سال شش یادواره دیگر برگزار خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس یک روز را برای برگزاری همایش نقش اصناف و پشتیبانی مردمی در دفاع مقدس به همراه تجلیل از اصنافی که جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس هستند، اختصاص داده ایم.

 شیری در ادامه گفت: طی هماهنگی هایی که با مرکز مطالعات انجام دادهایم در صدد هستیم تا برای ماندگاری و حفظ خاطرات ارزشمند جنگ خاطره نویسی از رزمندگان و ایثارگران این صنف نیز به زودی انجام گرفته و به صورت کتاب منتشر شود.

نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس در سال ۹۴؛

۳۱ شهریور، «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی»

۱ مهر، «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی و سربازان»

۲ مهر، «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»

۳ مهر، «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»

۴ مهر، «دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف»

۵ مهر، «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان»

۶ مهر، «فرماندهان، عزت‌مداران حماسه آفرینان»






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد