صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فاجعه منا نشان از بی‌کفایتی حکام رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج دارد

امام جمعه موقت تالش گفت: فاجعه منا نشان از بی‌کفایتی حکام رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج دارد. مراسم یاد بود و گرامیداشت جانباختگان شهادت گونه حجاج بیت الله الحرام در سرزمین مقدس منا، به همّت امام جمعه محترم اسالم و با حضور علمای شیعه و سنی، مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم با […]

کد خبر : 18418 | 1:19 ب.ظ | ۷ مهر , ۱۳۹۴

IMG11145539

امام جمعه موقت تالش گفت: فاجعه منا نشان از بی‌کفایتی حکام رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج دارد.

مراسم یاد بود و گرامیداشت جانباختگان شهادت گونه حجاج بیت الله الحرام در سرزمین مقدس منا، به همّت امام جمعه محترم اسالم و با حضور علمای شیعه و سنی، مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

 حجت الاسلام محمد امین نقدی، امام جمعه موقت تالش در این مراسم با تسلیت حادثه منا به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده‌های جان باختگان، حادثه دلخراش و ناگوار منا، گفت: سعودی‌ها لیاقت مدیریت سرزمین مقدس مکه و مدینه را ندارند و باید برای سلامت و امنیت حاجی‌ها در سرزمین وحی فکر اساسی شود.

 وی با بیان اینکه متاسفانه آمار کشته‌ها لحظه به لحظه بالا تر می‌رود، افزود: این نخستین بار نیست که چنین بی‌تدبیری‌هایی در عربستان صورت می‌گیرد.

 حجت الاسلام نقدی گفت: این فاجعه و حوادث دیگر در مناسک حج نشان از بی‌کفایتی حکام این رژیم و ضعف در مدیریت آنها در مناسک حج دارد.

سکوت معنا دار رسانه های غربی در برابر حادثه تلخ منا تعجب آور است

حجت الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه اسالم نیز در این مراسم جانباختن شهادت گونه حجاج بیت الله الحرام در سرزمین مقدس منا را تسلیت گفت و افزود: در ابتدای کار همه تصوّر می‌کردند که این مسئله صرفاً یک حادثه تلخ است ولی با گذشت زمان معلوم شد موضوع منا یک جنایت بی‌سابقه تاریخی است.

 وی افزود: مرده و زنده را به صورت مختلط ریختن در کامیون‌ها، کشتن عمدی زخمی‌ها در بیمارستان‌ها به دست پرستاران و اجازه ندادن کمک های مردمی برای نجات حجاح نشان می‌دهد که این حادثه برنامه ریزی شده بوده است.

 امام جمعه اسالم با بیان اینکه همه این ها ثابت می‌کند که عربستان به دنبال ایجاد یک فتنه جدید است، تصریح کرد: مردم مسلمان و غیور ایران بزرگ و سر افراز، باید مواظب هرگونه فتنه ای باشند، واقعاً این همه جنایت قابل تحمل نیست.

 حجت الاسلام جدایی اضافه کرد: دولت عربستان به جنازه انسان های مومنی که در عارفانه ترین حالت و در بهترین مکان به صورت مظلومانه ای کشته شده اند، هیچ ارزشی قائل نشد و این نشان از بی‌کفایتی آنان است.

 وی سکوت معنا دار رسانه‌های غربی در برابر چنین حادثه هولناکی را فوق العاده تعجب آور دانست و خاطرنشان کرد: آنهایی که به خاطر کشته شدن چند تا اردک یا ماهی هفته ها غوغا می‌کنند و حمایت از حقوق حیوانات تیتر رسانه‌هایشان می‌شود در برابر این فاجعه دلخراش سکوت کرده‌اند.

 امام جمعه اسالم بیان کرد: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر ثابت کردند که هیچ ارزشی برای مسلمانان و انسانیت قائل نیستند.

 حجت الاسلام جدایی گفت: معلوم است که در پشت پرده با رسانه‌های غربی هماهنگ هستند و خدا می‌داند چند میلیون دلار صرف ساکت کردن رسانه های جهانی کرده اند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد