صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آل‌سعود در فاجعه منا به مسلمانان جهان خیانت کرد

نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: آل‌سعود در فاجعه منا به خداوند و رسول خدا (ص) و مسلمانان جهان خیانت کرده‌است. به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، آیت‌الله سید حسن عاملی در جشن بزرگ عید غدیر خم در مسجد جامع بخش لوندویل این شهرستان، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) یک واحد جهانی را تشکیل داد […]

کد خبر : 18450 | 12:01 ب.ظ | ۱۱ مهر , ۱۳۹۴

آیت  الله سید حسن عاملی

نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: آل‌سعود در فاجعه منا به خداوند و رسول خدا (ص) و مسلمانان جهان خیانت کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، آیت‌الله سید حسن عاملی در جشن بزرگ عید غدیر خم در مسجد جامع بخش لوندویل این شهرستان، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) یک واحد جهانی را تشکیل داد که این واحد یکتا و مقدس ثمره فکر و منش و ذات پاک و مقدس نبی مکرم اسلام است.

وی با بیان اینکه اتفاق‌های غدیر خم در حضور پیامبر مکرم اسلام (ص) دارای تفکر، تعقل و ریشه خداوندی بود، افزود: ولایت نعمتی بزرگ برای اسلام و آزادیخواهان جهان امری انکارناپذیر از سیره و روش پیامبر مکرم اسلام است.

امام جمعه اردبیل با تصریح بر اینکه باید قدردان منش، فکر و اندیشه پیامبر اسلام (ص) باشیم و به درستی از آن پاسداری کنیم، گفت: قدرت‌ها و مستکبران جهانی و حکام سرسپرده آنها قدرت پوشالی را به دست گرفته و دنیا را خراب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌ها همه جا را به فساد و تباهی کشانده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر ولایت و رهبری نباشد در دین چیزی باقی نمی‌ماند زیرا ولایت و رهبری عصاره دین اسلام است.

عاملی وقوع حادثه عظیم غدیر خم را در یک روز ندانست و افزود: خداوند منان علی (ع) را انتخاب و به پیامبر اکرم (ص) دستور معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین خود را صادر کرد.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ و اشاعه دین اسلام، پیامبر اکرم (ص) معرف کسی شد که دین را به درستی تفسیر و تبیین کرد، یادآور شد: کسی باید جانشین نبی مکرم اسلام و به روح و وجود دین اسلام مسلط باشد که از عهده مسئولیت سنگین آن بر آید و کسی جز علی (ع) نبود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان اینکه قلب پیامبر اسلام (ص) از عرش بزرگ‌تر است، خاطرنشان کرد: عظمت قلب پیامبر اکرم (ص) به اندازه عرش بود و این علم و عظمت را خداوند نصیب ایشان کرده بود.

وی علی (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت را نور مطلق الهی نامید و خاطرنشان کرد: خداوند متعال قبل از اینکه این نور را بیافریند مقدماتی را انجام داد و پس از آن با خلق امام علی (ع) نور را در جهان تاباند و در تولد امیر مومنان (ع) ۴۰ معجزه اتفاق افتاد.

عاملی ولایت را جزو لاینفک دین مبین اسلام دانست و افزود: در عصر کنونی نیز اگر ذره‌ای از ولایت فقیه فاصله بگیریم قطعاً در راه گمراهی و نابودی گام گذاشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به حوادث تلخ حج در منا، اظهار کرد: باید از حکام عربستان پرسید آیا با درآمد سالانه ۸٫۵ میلیارد دلار از حج و درآمد افسانه‌ای نفت، زیرساخت‌های امنیتی حج را فراهم کرده‌است یا نه.

امام جمعه اردبیل متذکر شد: اگر زیرساخت‌های امنیتی برای امنیت جان حجاج توسط دولت و حکام عربستان ایجاد می‌شد چنین اتفاق فاجعه‌آمیزی نمی‌افتاد بنابراین حکام عربستان آشکارا به خداوند و رسول خدا و مسلمانان حجاج خیانت کرده‌است.

به گزارش فارس، در جشن بزرگ غدیر حضور پرشور و باشکوه مردم اهل تسنن و تشیع آستارا در در بخش لوندویل بسیار چشمگیر بود.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد