صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت سالگرد شهید میرزاکوچک جنگلی

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن یازدهم آذر سالگرد روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی: یازدهم آذر سالروز شهادت روحانی مجاهد، پرچمدار غیرت حسینی(ع)، میرزاکوچک جنگلی است. شعله پر فروز نهضت جنگل در اوج خفقان روشن شد و ندای اسلام را سر داد. این نهضت مردمی، برخاسته از آموزه‌های اصیل اسلامی […]

کد خبر : 19051 | 1:11 ب.ظ | ۸ آذر , ۱۳۹۴

شورا26

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن یازدهم آذر سالگرد روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی:

یازدهم آذر سالروز شهادت روحانی مجاهد، پرچمدار غیرت حسینی(ع)، میرزاکوچک جنگلی است. شعله پر فروز نهضت جنگل در اوج خفقان روشن شد و ندای اسلام را سر داد. این نهضت مردمی، برخاسته از آموزه‌های اصیل اسلامی و الگوگرفتن از عالمان تربیت یافته در حوزه‌های علمیه با ندای اسلام خواهی، آزادی طلبی و برائت از یزیدیان زمان متجلی شد. میرزاکوچک در طول حیات پربرکت خود پیوسته از گسترش احکام اسلامی سخن گفت و هیچگاه تن به مذاکرۀ خفت‌بار نداد. عظمت نام و یاد سردار جنگل نه تنها به سبب تاریخ‌سازی اوست، بلکه وی با درک درستی که از آموزه‌های اسلام و قیام سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) داشت سنگ بنای حرکتی مردمی را نهاد که می‌توان از آن به عنوان مقدمه ای برای انقلاب اسلامی ایران یاد نمود. یازدهم آذر، سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان، مصداق بارز ظلم‌ستیزی و استقامت در تحقق مبانی اسلام است. او به شیفتگان آرمانهای اسلامی آموخت که برای ایجاد بنای حاکمیت اسلام اگر هم تنها بمانیم نباید تن به ذلت دهیم، آنچنان که امام حسین(ع) در حرکت عظیم خود اینگونه نشان داده است. عناصر برجستۀ قیام و نهضت جنگل پیوستگی بارزی با قیام عاشورای امام حسین(ع) دارد. اینک که در آستانۀ سالروز یازدهم آذر قرار گرفته‌ایم و مردمان ولایتمدار ایران اسلامی و شیعیان جهان در اربعین سرور و سالار شهیدان عزادار آن حضرت می‌باشند، تأمل در آرمانهای نهضت جنگل و پیروی آن از الگوی فرزند پیامبر، حسین‌بن‌علی‌(ع) بسیار پر‌اهمیت است. حرکت شکوهمند میرزاکوچک «سردار جنگل»، امتداد راه ماندگار حقیقت‌خواهی است که از تاریخ انبیا آغاز شده است و تا قیام حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش، یازدهم آذر سالروز شهادت روحانی مجاهد و نستوه سردار جنگل را گرامی می‌دارد و علو درجات را برای شهیدان راه آزادی و استقلال مسألت می‌نماید. بی‌شک ویژگی بارز ماندگاری قیام عاشورا و عزاداری شیفتگان و علاقمندان به خاندان اهل بیت علیهم‌السلام پس از گذشت قرن‌ها از آن رویداد عظیم، پایداری بر مبانی ارزشی و احیای دین رسول‌الله است. این روش، اصلی است که در نهضت جنگل نیز مراعات شده و آزادی‌خواهان امروز و فردای ایران و جهان را به آن کمال حق دعوت می‌نماید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد