صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نامه مقام معظم رهبری نور امید را در دل جوانان دنیا دمید

آیت‌الله قربانی اربعین امام حسین(ع) را بزرگترین اجتماع بشری ظلم‌ستیز دانست و گفت: با وجود تهدید داعش، ۲۲ میلیون نفر با پای پیاده در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و امنیت کامل برقرار بود. به گزارش ایسنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت، با گرامیداشت دهه آخر صفرماه، اظهار کرد: در […]

کد خبر : 19091 | 9:35 ق.ظ | ۱۴ آذر , ۱۳۹۴

آیت الله قربانی ۰۲۲

آیت‌الله قربانی اربعین امام حسین(ع) را بزرگترین اجتماع بشری ظلم‌ستیز دانست و گفت: با وجود تهدید داعش، ۲۲ میلیون نفر با پای پیاده در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و امنیت کامل برقرار بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت، با گرامیداشت دهه آخر صفرماه، اظهار کرد: در آستانه رحلت جانگداز پیامبر اعظم(ص) و فرزندان گرامیشان امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) قرار داریم لذا باید حداکثر استفاده را از ماه صفر ببریم.

وی با اشاره به جهالت گروهی از مسلمانان در قالب وهابی‌گری، سلفی‌گری و داعش، افزود: این نامسلمانان کارهایی انجام می‌دهند که مردم دنیا به اسلام و قرآن و پیامبر با دید خشونت می‌نگرند لذا اسلام‌ستیزی را به عنوان شیوه‌ای مدرن انتخاب کرده‌اند، اما پیامبر اسلام(ص) و فرزندان معصومش(ع) مهربانی، لطف و محبت را برای بشریت به ارمغان آوردند. همه انبیاء و اولیای الهی مهربان و نیک‌خصلت بودند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آیه ۱۵۹ سوره آل عمران، اخلاق نیکو و خوش‌خویی پیامبر(ص) را عنایت ویژه الهی معرفی می‌کند، متذکر شد: این آیه بعد از جنگ احد که خسارات فراوانی برای مسلمانان داشت، نازل شد. حمزه سیدالشهداء به شهادت رسید، دندان و پیشانی پیامبر(ص) شکست و حضرت علی(ع) زخمی شد، زیرا مسلمانان از دستور رسول خدا اطاعت نکردند و موجب رنجش ایشان شدند، اما پیامبر به واسطه مهربانی و خلق لین از آنها گذشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان مشورت کردن را یکی از دستورات الهی در قرآن دانست و گفت: با مشورت کردن از خطای انسان کاسته می‌شود و کسی که مشورت می‌کند در واقع عقول دیگران را جذب کرده است. دین اسلام دین مهربانی است و پیامبر اسلام نیز محبتش را از مردم دریغ نمی‌کند ولو زیانی مانند احد بر مسلمانان وارد شود. محبت پیامبر(ص) شامل حال حیوانات نیز می‌شد.

وی با گرامیداشت روز جهانی معلولان، خاطرنشان کرد: خداوند رحمان معلولان را وسیله امتحان بندگان قرار داده است تا شکر نعمت سلامتی را بجا آوریم و دست افتادگان را بگیریم. البته در میان معلولان نیز استعدادهایی وجود دارد که با فراهم شدن امکانات لازم از سوی دولتمردان، زمینه‌های خلاقیت و هنرنمایی آنان ایجاد می‌گردد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه خدمات زیادی از ناحیه «وقف» نصیب جامعه اسلامی می‌شود، تصریح کرد: در طول تاریخ، واقفین توانستند آثار و برکاتی از جمله ساختن مساجد، مدارس، حوزه‌های علمیه، چاپ کتاب، احداث پل، بیمارستان و… را در جامعه برجا بگذارند. مصلی امام خمینی(ره) رشت یکی از یادگاری‌های ارزشمند شهید آیت‌الله احسانبخش است لذا مسئولان از موقوفات استفاده بهینه کنند.

آیت‌الله قربانی با تصریح بر اینکه حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) در خاورمیانه بی‌نظیر است، یادآور شد: با احداث این حوزه علمیه، گیلان قطب فرهنگی کشور شده است و طلاب از آسیای میانه برای تحصیل به اینجا می‌آیند.

وی اربعین امام حسین(ع) را بزرگترین اجتماع بشری ظلم‌ستیز دانست و گفت: با وجود تهدید داعش، ۲۲ میلیون نفر با پای پیاده در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و امنیت کامل برقرار بود. مردم در این راهپیمایی نشان دادند که اگر با امام حسین(ع) در عاشورا نبودیم، اما امروز ولی زمان را همراهی می‌کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نماینده آل سعود رئیس شعبه حقوق بشر سازمان ملل است، عنوان کرد: آل سعود یمن را ویران می‌کند، هزاران نفر از مردم بی‌گناه را می‌کشد و زیرساخت‌های این کشور را نابود می‌سازد، اما جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق بشر می‌خواند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی، متذکر شد: این پیام نور امید را در دل جوانان دنیا دمید و روحیه ظلم‌ستیزی آنان را بیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ابراز امیدواری از به ثمر رسیدن تلاش‌های دولت تدبیر و امید در مسئله برجام، خاطرنشان کرد: دولتمردان همچنین به مسئله راه‌آهن که یکی از آرزوهای مردم گیلان است، توجه داشته باشند. قطعا با راه‌اندازی راه‌آهن قدم‌های موثری در راستای ایجاد اشتغال برداشته می‌شود و مردم از برکات رفت‌وآمدها بهره می‌برند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد