صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دانشجویان نماد استکبارستیزی هستند

امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه، دانشجویان را نمونه بارز روحیه ضداستکباری خواند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی که دانشگاه منبع تحولات کشور است، افزود: اگر دانشجویان در دانشگاه ها به خوبی تربیت شوند می توان شاهد رونق و […]

کد خبر : 19094 | 9:59 ق.ظ | ۱۴ آذر , ۱۳۹۴

سید عبدالجواد شمس الدین ۲۲

امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه، دانشجویان را نمونه بارز روحیه ضداستکباری خواند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی که دانشگاه منبع تحولات کشور است، افزود: اگر دانشجویان در دانشگاه ها به خوبی تربیت شوند می توان شاهد رونق و آبادانی کشور اسلامی مان باشیم.

وی، انقلابی، متدین و پژوهشگر بودن دانشجویان را از اصول مهم تحصیل در دانشگاه ها عنوان و تاکید کرد: دانشجویان می بایست با حفظ روحیه انقلابی و انس گرفتن با مبانی دینی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به یک نظام پویا تبدیل کنند.
خطیب جمعه انزلی تصریح کرد: فلسفه ایجاد دانشگاه تولید علم بوده و نباید تنها به مرکز تولید مدرک بدل شود.
وی با تاکید براینکه دشمن نمی خواهد سه اصل انقلابی، تدین و پژوهشگر بودن دانشجویان در کنار هم قرار گیرد، افزود: دانشگاهیان نباید اجازه دهند روحیه انقلابی شان خدشه دار شود چرا که دشمن در تلاش برای زدودن دین باوری از دانشگاهیان است.
حجت الاسلام شمس الدین با تاکید براینکه دشمن با پیشرفت علمی کشور مخالف است یادآور شد: دشمن درصدد ترویج شعار ما نمی توانیم دردانشگاه های ماست و می خواهد علاوه بر جلوگیری از سیر صعودی دانشگاه ها، باایجاد تشکل های مختلف، تفرقه ایجاد کند.
وی با بیان اینکه ایجاد تشکل تا زمانی که مرکزی برای نفوذ دشمن نباشد مانعی ندارد، افزود: بصیرت و آگاهی در محیط دانشگاه ها باید تقویت شود.
خطیب جمعه انزلی درادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبلیغات پراکنده کاندیداهای نمایندگی اظهار کرد: نباید دانشگاه به مکان و ابزاری برای کاندیداها تبدیل شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که دانشجویان افسران جنگ نرم هستند تصریح کرد: انتظار می رود دانشجویان در جبهه جنگ نرم فعال تر بوده و با آگاهی و رصد دشمنان، توطئه های آنان را شناخته و از نفوذشان جلوگیری کنند.
امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وقف اظهار کرد: وقف، سیره مسلمانان حقیقی است که می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه وقف، اجر دنیوی و اخروی را در پی دارد، افزود: مجموعه اوقاف شهرستان می بایست فعال تر شده و اطلاع رسانی بیشتری صورت پذیرد .
وی با بیان اینکه روحانیون شهرستان باید مردم را برای انجام سنت حسنه وقف تشویق کنند تصریح کرد: علاوه بر تامین نیازهای تحصیلی، ازدواج و معیشت ،کارهای مذهبی و دینی و علمی نیز می تواند نیت واقف شود.
امام جمعه انزلی در خاتمه از برگزاری باشکوه تجمع بزرگ اربعین در شهرستان توسط دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) قدردانی کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد