صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری نخستین کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف در گیلان

کنگره ملی سید جلال الدین اشرف(علیه السلام) اردیبهشت سال آینده در بخش مقاله و عکس و قطعه ادبی برای نخستین بار در گیلان برگزار می‌شود. به گزارش شبستان، مقالات ارسالی به این کنگره شامل سه محور تاریخی، اجتماعی و دینی و فرهنگی است که بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی خطه شمال مقارن با مهاجرت حضرت […]

کد خبر : 19108 | 11:35 ق.ظ | ۱۵ آذر , ۱۳۹۴

کنگره ملی سید جلال الدین اشرف(علیه السلام) اردیبهشت سال آینده در بخش مقاله و عکس و قطعه ادبی برای نخستین بار در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش شبستان، مقالات ارسالی به این کنگره شامل سه محور تاریخی، اجتماعی و دینی و فرهنگی است که بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی خطه شمال مقارن با مهاجرت حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(علیه السلام)، ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی و کرامات حضرت، بررسی و تحلیل متون و روایات مربوط به زندگی حضرت، بررسی و تحلیل مبارزات آن حضرت و بررسی روند تاریخی شکل‌گیری، بازسازی و توسعه آستانه آقا سید جلال الدین اشرف(علیه السلام از موضوعات بخش  تاریخی است.

در بخش اجتماعی مقالات باید در موضوعات بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه نظم و امنیت و سرمایه اجتماعی، بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه شهرنشینی، بررسی نقش حرم مطهر در تقویت ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، بررسی نقش حرم مطهر در ایجاد و تقویت روحیه همدلی و وفاق و فرهنگ جوانمردی ارسال شود.

بررسی نقش حرم حضرت(علیه السلام) در رشد و بالندگی سبک زندگی اسلامی، بررسی نقش آداب و فرهنگ زیارت و توسل در تعمیق باورهای دینی مردم، بررسی نقش حرم مطهر در احیا و تقویت نمایش‌های آیینی، بررسی و تحلیل نقش بارگاه مطهر در تحول و تغییر سیمای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گیلان، بررسی تاثیر حرم مطهر در شکل‌گیری و بالندگی حوزه‌های علمیه شهرستان آستانه و تربیت یافتگان آن از محورهای ارسال مقاله به بخش دینی و فرهنگی است.

در بخش عکس و قطعه ادبی نیز مسابقه عکاسی به دو صورت حرفه‌ایی و موبایلی برگزار می‌شود که علاقمندان می‌باست حداکثر پنج قطعه عکس رنگی یا سیاه و سفید را با اندازه۱۶*۲۱ و با حداکثر ۶۰۰ پیکسل با فرمت jpg ارسال کنند.

شرکت کنندگان می‌بایست آثار خود را به دبیرخانه کنگره واقع در رشت، کیلومتر ۶ جاده تهران، دانشگاه گیلان، دبیرخانه اولین کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف و یا به آدرس الکترونیکی jalaleddinguilan@gmail.com ارسال کنند.

نخستین کنگره ملی سید جلال الدین اشرف با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، دانشگاه گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان مقدس سید جلال الدین اشرف، صدا و سیمای استان و استانداری گیلان برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره ۳۰ بهمن  و اعلام نتایج ۲۵ اسفند است ضمن اینکه کنگره ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.guilan.ac.ir مراجعه کنند.

.

http://media.shabestan.ir/Original/1394/09/14/IMG10123002.jpg






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد