صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نظام لیبرال دموکراسی به چالش اساسی کشیده شده است

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ظهور جنبش‌های اعتراضی در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که نظام لیبرال دموکراسی به چالشی اساسی کشیده شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید مسعود جزایری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به حول و قوه الهی و مدد […]

کد خبر : 193 | 1:43 ب.ظ | ۳۰ مهر , ۱۳۹۱

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ظهور جنبش‌های اعتراضی در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که نظام لیبرال دموکراسی به چالشی اساسی کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید مسعود جزایری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به حول و قوه الهی و مدد رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و همت جوانان و دانشمندان، موانعی را که دشمن سر راه پیشرفتمان می‌گذارد، برمی‌داریم، اظهار کرد: کشور اکنون با سه نوع جنگ نرم، اقتصادی و علمی فناوری مواجه بوده و دشمن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف به خرج داده است.

وی با بیان اینکه در جنگ سخت ممکن است دشمن تنها به دنبال تصرف سرزمین باشد، افزود: دشمن در جنگ نرم به دنبال عبور از تمام مرزهاست و آثاری که این جنگ از خود باقی می‌گذارد می‌تواند تا قرن‌ها برطرف نشود.

به گفته این مسئول، دشمن در جنگ نرم هجمه گسترده و عمیق فرهنگی و در جنگ اقتصادی، زیرساخت‌های مالی کشور را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ علمی و فناوری نیز دشمنان از تمام امکانات دانشگاهی برای مقابله با بازارهای فناوری کشور بهره گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرم در تلاش است تا با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی در حوزه سخت‌افزاری، ارزش‌ها و باورهای جامعه را تغییر داده و تحت تأثیر قرار دهد.

جزایری به مقاومت و ایستادگی مردم ایران در دوران دفاع مقدس در برابر تجاوز رژیم بعث عراق به کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: پایداری ملت ایران در این جنگ تحمیلی که تمام دنیا علیه ایران با یکدیگر به رهبری آمریکا متحد شده بودند، مثال‌زدنی است.

وی با اشاره به شرایط کنونی دنیا گفت: حرکت ایران با تمام تهدیدات دشمن تاکنون رو به جلو بوده و اعمال تحریم‌ها از سوی نظام سلطه و در راس آنها آمریکا و صهیونیسم برای این است که آنها در یک چالش اساسی قرار گرفته‌اند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ظهور جنبش‌های اعتراضی در اروپا و آمریکا نشان‌دهنده این است که نظام لیبرال دموکراسی به چالشی اساسی کشیده شده است و رسانه‌ها در این راستا نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در برابر صف طویل دشمن چهره واقعی آنها را ترسیم کنند، اذعان کرد: رسانه‌ها در ترویج دشمن‌شناسی نقش موثری دارند زیرا در شرایط کنونی شناخت توانایی‌های خود و دشمن ضرورت دارد.

جزایری رسانه‌ها را سرمایه‌های نظام اسلامی دانست و گفت: جامعه ایران دارای سرمایه‌های نرم بسیاری است که می‌توانیم آنها را به قدرت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن علاوه بر اعمال تحریم‌ها عملیات روانی نیز اجرا می‌کند، افزود: مدیران، مسئولان و آحاد جامعه با وحدت از این سدها می‌گذرند.

این مسئول به نظر علمای اقتصادی در این راستا اشاره کرد و گفت: کشور ایران دارای منابع گسترده است از این ‌رو به عقیده کارشناسان اقتصادی کشور اعمال تحریم‌ها و عملیات روانی دشمن قابل کنترل و مهار است.

وی با اشاره به پدافند غیر عامل و در برگیرندگی آحاد جامعه خاطرنشان کرد: دولت در این راستا برنامه‌های بسیار خوبی را تمهید کرده و دشمن به آسانی قادر به آسیب رساندن زیربناهای ما نیست.

جزایری به تدوین برنامه‌های مختلف در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: اعتقاد ما بر این است که آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیار زیاد است و باید مانند یک گنج استخراج و محافظت شود تا این منابع به آیندگان برسد.

وی احداث و راه‌اندازی قرارگاه جنگ نرم در دو عرصه لشکری و کشوری را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کشور در راستای مقابله با جنگ نرم پرداخت و بیان کرد: در این راستا نیز بر نقش رسانه‌ها بسیار تاکید شده زیرا رسانه‌ها یه عنوان سربازان خط مقدم این جبهه می‌توانند علاوه بر مطرح کردن دیدگاه‌های خود از جنبه‌های مختلف در ارتقای آگاهی سطوح مختلف جامعه نیز موثر باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد