صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آغاز برنامه‌های کمیته زنان ستاد دهه فجر گیلان با برگزاری همایش خانواده کانون مهرورزی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از اجرای سه هزار و ۵۰۰ برنامه با موضوع خانواده و بانوان در دهه فجر امسال خبر داد.  به گزارش فارس، فاطمه رفیعی، در نشست خبری کمیته بانوان ستاد دهه فجر گیلان برنامه‌های این کمیته برای دهه فجر را تشریح کرد. وی افزود: زنان در صحنه‌های مبارزاتی […]

کد خبر : 19895 | 6:21 ب.ظ | ۱۰ بهمن , ۱۳۹۴

فاطمه رفیعی ۰۴۲

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از اجرای سه هزار و ۵۰۰ برنامه با موضوع خانواده و بانوان در دهه فجر امسال خبر داد.

 به گزارش فارس، فاطمه رفیعی، در نشست خبری کمیته بانوان ستاد دهه فجر گیلان برنامه‌های این کمیته برای دهه فجر را تشریح کرد.

وی افزود: زنان در صحنه‌های مبارزاتی قبل و پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس و شرایط کنونی نقش مهمی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به موضع امام خمینی (ره) درباره زنان اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در سیر تحولاتی که پس از انقلاب در کشور ایجاد کردند به دو موضوع نقش مردم و زنان تأکید داشتند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند نقش مردم و زنان می‌تواند تاثیرگذار و تعیین کننده باشد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرمودند که امام (ره) تاثیر و نقش زنان در جامعه را زنده کرد.

رفیعی نقش زنان در طول پیروزی انقلاب را همپای مردان و حتی در صحنه‌هایی بالاتر از مردان دانست و گفت: نقش زنان بی‌بدیل است و می‌تواند در عرصه‌های مختلف نقشی ماندگار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن و نقش سازنده آنها در تمام عرصه‌ها توجه و تأکید فراوان دارند، افزود: باید فضا را برای حضور سازنده و موثر زنان در عرصه‌های مختلف بیش از پیش فراهم کنیم.

این مسئول همسران، مادران، دختران و خواهران شهدا را نمونه بارز ایثار و حضور موثر در جامعه خواند و در تشریح فعالیت کمیته دهه فجر امور بانوان، یادآور شد: کمیته دهه فجر شامل دستگاه‌های دولتی و مشاوران فرمانداری است که برای ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی از جمله برنامه‌های کمیته مذکور را حضور در جلسات ستاد دهه فجر برای سیاستگذاری‌های کلی، تشکیل کمیته امور زنان و خانواده و… عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان سعی شده که برنامه‌های دهه فجر با این موضوع ارتباط داشته باشد.

رفیعی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ برنامه با موضوع خانواده و بانوان از مجموع فرمانداری‌ها و مشاوران استان در دهه فجر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل ایجاد نمایشگاه‌ها، نشست‌های مختلف، مباحث اطلاع‌رسانی درباره موضوعات به‌روز پیرامون خانواده و بانوان است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مذکور در روز ۱۷ بهمن ماه با برگزاری همایش خانواده کانون مهرورزی با همکاری چند دستگاه دولتی آغاز می‌شود، تصریح کرد: خانواده کانون شکل‌گیری تمام مهرورزی‌هاست و انسجام آن بیشتر احساس می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به تلاش این دفتر برای اشتغالزایی بانوان متذکر شد: امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برای بهبود وضعیت اشتغال بانوان و ایجاد شرایطی که بانوان بتوانند محصولات صنایع دستی خود را عرضه کنند، تلاش می‌کند.

وی افتتاح بازارچه دستاوردهای بانوان در شهرداری خمام، گردهمایی زنان دوران انقلاب و بانوان امروز در فرمانداری املش، برپایی همایش زن و ایثار و تجلیل از مقام شهیده فرحناز معصومی از شهدای شهرستان رودبار با همکاری فرماندار این شهرستان‌ را از جمله برنامه‌ها در دهه فجر عنوان کرد.

رفیعی برگزاری همایش نوعروسان با همکاری فرمانداری رودسر، ویزیت و اهدای داروهای رایگان در ۱۲ خانه بهداشت روستا و شهر و ویزیت دندانپزشکی در مدارس استثنایی شهر لاهیجان با همکاری فرمانداری این شهرستان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

این مسئول یادآور شد: امیدواریم با همکاری رسانه‌ها نسبت به تبیین جایگاه زنان در جامعه بیشتر پرداخته شود.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد