صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شبی با قصه در سالن های نمایش گیلان +تصاویر

هم‌زمان با سی و هفتمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌ی ‘شبی با قصه’ در سالن نمایش کانون پرورش فکری رشت برگزار شد. این ویژه‌برنامه با هدف انتقال ارزش‌ها و باور‌های ملی و اسلامی به کودکان و نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک روش‌هدف‌مند برای پاسداشت‌ سنت‌های بومی و محلی با همکاری […]

کد خبر : 20180 | 4:39 ب.ظ | ۱۹ بهمن , ۱۳۹۴

هم‌زمان با سی و هفتمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌ی ‘شبی با قصه’ در سالن نمایش کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

این ویژه‌برنامه با هدف انتقال ارزش‌ها و باور‌های ملی و اسلامی به کودکان و نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک روش‌هدف‌مند برای پاسداشت‌ سنت‌های بومی و محلی با همکاری کانون پرورش فکری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.
در آغاز این برنامه علی پورحسن، مدیر کل کانون استان گیلان ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب  به حاضران، اظهار داشت: همه‌ی روز‌های خدا یوم الله است و گاهی عنایت ویژه پروردگار متوجه ایامی می شود و در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز خداوند با دست توجه و همراهی خود نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشته است و از این رو ایام الله دهه فجر می تواند بیانگر لطف ویژه‌ی حضرت حق به مردم مسلمان ایران  باشد.
وی در ادامه از پیشینه‌ و نقش ارزشمند قصه‌گویی به عنوان ابزار تربیت‌انسان‌ها سخن گفت و تصریح کرد مهاجرت‌اقوام به سرزمین‌های دیگر و تشکیل حوزه‌های تمدنی زمینه‌ی سفر قصه‌ و تغییر فضای داستان‌ها را فراهم ساخته است و این تغییر فضا نیز به صورت های مختلف نمود یافته و ذخیره‌‌ای ارزنده برای تمدن  بشری به شمار می رود.
پورحسن درادامه از قصه‌به عنوان رسانه‌ای شنیداری که امکان رشد قوه‌ی تخیل و خلاقیت‌ را در مخاطب فراهم می سازد یاد کرد و افزود: قصه‌ها ریشه‌های فرهنگی اقوام به شمار می روند و شادی و اندوه پدران و مادران ما را تداعی می کنند؛ از این رو در قرآن کریم و دیگر کتاب‌های آسمانی از این روش‌موثر برای هدایت انسانها استفاده شده است.
 مدیر کل کانون گیلان با بیان اینکه آینده متعلق به کودکان و دنیا با لبخند آنها زیباست، ابراز امیدواری کرد تا در سایه‌همکاری با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرای چنین برنامه‌ها نیزاستمرار یابد و از این ابزار مفید و موثر تربیتی برای ارتقای آگاهی ‌های کودکان ونوجوانان استفاده شود.
در همین راستا نماهنگ انقلاب برای کودکان و خانواده ‌ها به نمایش درآمد و مربیان، هم‌چنین اعضای برگزیده‌ی جشنواره‌های قصه‌گویی کشوری و استانی به اجرای این فعالیت‌ پرداختند.
هنرنمایی و نواختن موسیقی سنتی که از سوی عضو نوجوان کانون پرورش فکری صورت گرفت، از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود و در ادمه نیز حاضران با اجرای سرود ” بهاررهایی ” اعضای مرکز فرهنگی هنری صومعه سرا همراه شدند.
در همین حال احمد خدادوست، شاعر برجسته‌ی کودک و نوریه گیتی بین، عضو شاعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خوانش شعر پرداختند.
قصه‌گویی محمد رسول حقدوست، قصه‌گوی بین المللی و هنرمند صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از جمله‌ی برنامه هابه شمار می رفت و در ادامه، مسابقه‌ی حضوری با همراهی این همکار بازنشسته‌ی کانون  استان به مرحله‌ی اجرا درآمد.
تقدیر از برگزیدگان‌ کشوری و استانی قصه گویی نیز پایان بخش این ویژ‌برنامه بود که با اهدای جایزه به  تمامی کودکان حاضر در سالن نمایش کانون رشت همراه شد.
شایان ذکر است در ویژه‌برنامه‌ی شبی با قصه که عصر پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۴ برگزار شد، بیش از ۲۰۰ کودک به همراه والدین خود حضور داشتند.
.
.
http://www.kanoonnews.ir/Images/News/Larg_Pic/16-11-1394/IMAGE635903041744065092.jpg
.
.
.
.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد