صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






معرفی شهیدان فجرآفرین غرب گیلان/ شهدای انقلاب اسلامی افتخار ملت ایران

مردم و روحانیت مبارز گیلان در دوران ستم شاهی همگام با ملت سرافراز ایران به ندای امامشان لبیک گفتند و پا به میدان مبارزه با شاه و استبداد و استکبار گذاشتند و با تقدیم فجر آفرینان راستین، آسمان خطه گیلان را برای همیشه تاریخ روشن کردند. به گزارش شبستان، در شرایطی که رعب و وحشت […]

کد خبر : 20262 | 8:58 ب.ظ | ۲۱ بهمن , ۱۳۹۴

انقلاب اسلامی ۰۵۳

مردم و روحانیت مبارز گیلان در دوران ستم شاهی همگام با ملت سرافراز ایران به ندای امامشان لبیک گفتند و پا به میدان مبارزه با شاه و استبداد و استکبار گذاشتند و با تقدیم فجر آفرینان راستین، آسمان خطه گیلان را برای همیشه تاریخ روشن کردند.

به گزارش شبستان، در شرایطی که رعب و وحشت همه جا سایه افکنده بود و ساواک نفس ها را در سینه ها حبس کرده بود مردم و روحانیت مبارز به ندای امامشان لبیک گفتند و پا به میدان مبارزه با شاه و استبداد و استکبار بر آمدند.

 یکه تازی ساواک و عوامل رژیم ستم شاهی و جسارت و هتک حرمت نسبت به مراجع و روحانیت از جمله بی حرمتی نسبت به رهبر کبیر انقلاب نیز نتوانست در بیداری و حمایت مردم از اهداف و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) خللی ایجاد کند.

 مردم راه و هدفشان را مشخص کرده بودند و تا آخرین قطره خون به پای ارزش‌های نظام و انقلاب ایستادند و در این مسیر فجر آفرینانی آسمان خطه گیلان را برای همیشه تاریخ روشن کردند،

 از این رو به مناسبت دهه مبارک فجر به معرفی شهدای انقلاب در گیلان می پردازیم؛

شهید خسرو احمدی احمدسرایی، شانزدهم شهریور ۱۳۳۰ در روستای احمدگوراب از توابع شهرتان شفت به دنیا آمد. پدرش علی اکبر کشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت. دانشجوی سال سوم رشته اقتصاد بود. سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. یازدهم آذر ۱۳۵۷ هنگام تظاهرات علیه رژیم پهلوی در خیابان عباسی تهران به شهادت رسید. مدفن وی در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران واقع است.

****

شهید ابراهیم جعفری، ششم فروردین سال ۱۳۲۶ در روستای بوئین از توابع شهرستان فومن دیده به جهان گشود. پدرش محمد و مادرش شوکت نام داشت. وی تا پایان مقطع کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرد و معلم شد. سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و هفتم دی ماه ۱۳۵۷ در سبزه میدان رشت بر اثر اصابت باتوم به ناحیه سر هنگام تظاهرات علیه رزیم پهلوی به شهادت رسید. مدفن وی در گلزار شهدای روستای بوئین فومن واقع است.

 ******

شهید سیدرضا حبب زاده، سوم فروردین ۱۳۲۹ در روستای کوزان از توابع شهرستان فومن به دنیا آمد. پدرش سید مصطفی و مادرش فاطمه نام داشت. تا چهارم  ابتدایی درس خواند. نقاش اتومبیل بود. سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. دهم دی ماه ۱۳۵۷ هنگام درگیری با ماموران رژیم پهلوی بر اثراصابت گلوله در خیابان سردار جنگل رشت به شهادت رسید. مدفن وی در روستای محل تولدش واقع است.

****

شهید محمد مهدی رهنما، دهم اردیبهشت سال ۱۳۴۱ در فومن به دنیا آمد. پدرش ناز آقا، کشاورز بود و مادرش امیه خانم نام داشت. تا مقطع دیپلم در رشته علوم اقتصادی تحصیل کرد. شاغل در کارگاه خیاطی بود. ۲۲ بهمن ۵۷ بر اثر اصابت گلوله به قلب و ریه درمقابل پادگان جی تهران به شهادت رسید. مدفن وی در گلزار شهدای روستای چوبر شهرستان فومن از استان گیلان، است.

*****

شهید محمد کاظمی، سوم فروردین ۱۳۳۳، در روستای ازبر از توابع شهرستان فومن دیده به جهان گشود. پدرش حسرت، کارگر بود و مادرش شاه خانم نام داشت. محمد کارگر بود. سال ۱۳۵۳، ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. ۲۱ بهمن ۱۳۵۷، در تهران هنگام تظاهرات علیه رژیم پهلوی به شهادت رسید. مدفن وی در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران واقع است.

****

شهید محسن نیکمرام ماسوله، یکم فروردین۱۳۳۵، در شهرک ماسوله از توابع شهرستان فومن به دنیا آمد. پدرش عین الله مسافرخانه دار بود و مادرش سکینه نام داشت. پدر در سال ۱۳۴۱ فوت نمود. تا سال چهارم متوسطه درس خواند. بیست و یکم بهمن ۱۳۵۷، در میدان صیقلان شهرستان رشت بر اثر اصابت گلوله هنگام درگیری با مأموران رژیم پهلوی به شهادت رسید. مدفن وی در بقعه امامزاده عون بن علی ماسوله واقع است.

 گفتنی است، استان گیلان ۶۱ شهید را در انقلاب اسلامی تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد