صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سلمان‌پور رکورد جهانی آرگومتر را با نام پیامبر (ص) ثبت کرد

سلمان‌پور رکورد جهانی «آرگومتر» (دستگاه شبیه‌ساز پارو) را با نام مقدس پیامبر اسلام (ص) در انزلی ثبت کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، فرشید سلمان‌پور مربی اسبق تیم ملی روئینگ و مسئول کمیته‌های اسکی روی آب و بادبانی هیئت قایقرانی گیلان و قهرمان مسابقات نجات غریق خاورمیانه در اعتراض به ساخت فیلم موهن و […]

کد خبر : 203 | 2:06 ب.ظ | ۳۰ مهر , ۱۳۹۱

سلمان‌پور رکورد جهانی «آرگومتر» (دستگاه شبیه‌ساز پارو) را با نام مقدس پیامبر اسلام (ص) در انزلی ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، فرشید سلمان‌پور مربی اسبق تیم ملی روئینگ و مسئول کمیته‌های اسکی روی آب و بادبانی هیئت قایقرانی گیلان و قهرمان مسابقات نجات غریق خاورمیانه در اعتراض به ساخت فیلم موهن و اهانت به پیامبر گرامی اسلام با نام مقدس نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) اقدام به ثبت رکورد جهانی کرد و برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات نام‌آوران ایران اسلامی به ویژه دلاور مردان گیلان و بندرانزلی به یادگار گذاشت.

این قهرمان ارزنده در فرخنده سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ورزش و جوانان در محل باشگاه ورزش‌های آبی سنگاچین بندرانزلی که متعلق به وی است، اقدام به ثبت رکورد جهانی آرگومتر(دستگاه شبیه‌ساز پارو) کرد.

این مراسم با حضور ناظران و نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و جمعی از مسئولان شهرستانی و تعدادی از ملی‌پوشان رشته قایقرانی برای ثبت رکورد جهانی در کتاب رکوردهای جهانی گینس برگزار شد.

سلمان‌پور که کار خود را از ساعت 15 آغاز کرد با رکورد دست نیافتنی 61کیلومتر و 113 متر در مدت 5 ساعت و 25 دقیقه و 22 ثانیه از نظر زمان و نیز مسافت رکورددار شد.

این رکورد با ارائه مدارک فیلم مادر و تایید ناظران برای گینس ارسال می‌شود و پس از بررسی در کتاب ثبت رکوردهای جهانی به ثبت می‌رسد.

فرشید سلمان‌پور متولد 1343 در بندرانزلی است که از 8 سالگی با شنا، فوتبال و و کونگ‌فو ورزش را آغاز کرد و حدود 40 سال به انجام ورزش‌های سخت و طاقت فرسا از جمله تمرینات استقامتی مانند وزنه و شنای طولانی در طوفان‌های سهمگین وحشی‌ترین دریاچه جهان (خزر) و تالاب زیبای انزلی افتخارات فراوانی را انجام داد و افتخار آفرینی کرد.

سلمان‌پور 6 دوره قهرمان نجات غریق کشور و دو دوره قهرمان نجات غریق خاورمیانه، مربی تیم نجات غریق گیلان در مسابقات خاورمیانه، مربی شنای استقامت علی شادلو در ثبت رکورد طی کردن عرض دریای خزر، مربی اسبق تیم‌های ملی قایقرانی روئینگ و بادبانی کشور و مربی بدنساز رشته‌های رزمی تکواندو، کاراته، کیوکوشین و … بوده است.

وی دو رکورد جهانی طی مسیر 311 کیلومتری چابکسر تا آستارا با وندسرو در شش روز با پیام «جانم فدای قرآن» در پاسخ به قرآن‌سوزی کشیش نادان آمریکایی و ثبت رکوردکشیدن 5 کیلومتری قایق هزار کیلویی با شنا را در سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) در کارنامه دارد.

طی کردن مسیر خلیج فارس با قایق و دوچرخه با شعار «خلیج همیشه فارس» به همراه علی شادلو و ارتقای رکورد وندسور در سال 92 از جمله برنامه‌های سلمان‌پور برای آینده است.

این مربی مشکلات پیش روی در ثبت رکوردها را وضعیت نامناسب جوی و مسدومیت‌های احتمالی دانست و در ادامه از حمایت‌های نیکا عزیزپور، علی سمیعی، ورزشکاران باشگاه سنگاچین، صادق درودگر، اداره ورزش و جوانان بندرانزلی، سپاه پاسداران بندرانزلی، کنگره شهدای گیلان، شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرانزلی، ارباب رسانه و حامیان خود در برپایی این رکوردها قدردانی کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد