صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دفاع از حرم جغرافیا ندارد

مدافعان حرم حضرت زینب(س) از جنس مدافعان کربلا هستند که مشق عشق را زینبی نوشتند و هر روز تصاویرشان با عنوان «شهید مدافع حرم»، زینت بخش خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌شود. از تلاقی دو دریای نور و معرفت علی و فاطمه(ع) گوهری پا به عرصه وجود نهاد که این نوگل روییده در گلزار عترت، عطر محمد(ص)، خوی […]

کد خبر : 20422 | 9:13 ق.ظ | ۲۶ بهمن , ۱۳۹۴

مدافع حرم ۴۹

مدافعان حرم حضرت زینب(س) از جنس مدافعان کربلا هستند که مشق عشق را زینبی نوشتند و هر روز تصاویرشان با عنوان «شهید مدافع حرم»، زینت بخش خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌شود.

از تلاقی دو دریای نور و معرفت علی و فاطمه(ع) گوهری پا به عرصه وجود نهاد که این نوگل روییده در گلزار عترت، عطر محمد(ص)، خوی علی(ع) و خُلق فاطمه(س) داشت و با تولدش فصلی جدید در تاریخ «عفاف» رقم خورد.

ایام ولادت عقیله‌ بنی ‌هاشم حضرت زینب کبری(س) فرصت خوبی است برای یاد کردن از شهیدانی که این روزها دوباره فضای زندگی ایرانیان را به عطر شورانگیز شهادت معطّر کرده‌اند و حقیقتاً حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند.

این روزها حماسه زینبی شهر به شهر می گردد و ستاره هایی را از هر شهر و دیار برچین می کند، روحی تازه در ایران دمیده شده است، «مدافعان حرم» عنوان تازه ای است برای یک عهد قدیمی. گویی حماسه هشت ساله دوباره تکرار می شود.

حرم مبارک حضرت زینب(س) مورد هجمه حرامیان قرار گرفته و عقیله النساء العالمین که روزی امانت ولایت و کاروان عصمت را به سلامت به ساحل امن الهی رساند، هنوز در مدار دفاع از ولایت سیر کرده است و اینک کاروان مدافعان حرم، زینبی سینه سپر کرده اند و دلاورانه ایستاده اند.

فرقی نمی کند که اهل کجایند، جوانند یا پیر، همه شان سینه سرخ شهادت و عشق به عقیله‌ بنی‌هاشم را در دل دارند، مدافعان حرم حضرت زینب(س) از جنس مدافعان کربلا هستند که مشق عشق را زینبی نوشتند و هر روز تصاویرشان با عنوان «شهید مدافع حرم»، زینت بخش خیابان‌ها و کوچه‌های ایران اسلامی در شهرهای مختلف می‌شود، گویی دفاع از حرم، جغرافیا ندارد.

همه ما که امروز در امنیت کامل مشغول روزمرگی خود هستیم باید بدانیم این آرامش را مدیون شهدایی هستیم که این روزها بزرگ مردان زیادی از جنس آنان می روند و شهید می شوند، در سکوت و بدون هیچ چشمداشتی می روند، از خانه و خانواده و پست و مقام می گذرند و چقدر سخت است فهم این روح بلند و تصورش در ورای جان!

شهدای مدافع حرم رفته‌اند تا تروریسم سرسپرده راه نفس ما را نبندد، تا تهدیداتشان برای نفوذ به ایران در نطفه خفه شود و همگان بدانند که تا زمانیکه غیرت شیرمردان ایرانی هست کوچکترین جنبنده ای نمی تواند تعرض به خاک پاک ایران داشته باشد.

مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهیدان مدافع حرم ۷/دی/۹۴ فرموده اند: «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت(ع)حرم حضرت زینب(س) را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید کاظمین و نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند».

ایشان همچنین در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم ۵/بهمن/۹۴ فرمودند: «شهدای مدافع حرم با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور. اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و در بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند».

منبع: ایسنا؛ نرگس حقیقی فر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد