صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضور با بصیرت در انتخابات خبرگان رهبری یک امر خطیر است

کارشناس دینی حضور هوشیارانه و با بصیرت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را رسالت امت مسلمان ایران دانست و یادآور شد: همه مردم باید حضور در انتخابات مجلس خبرگان را یک امر خطیر بدانند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مدنی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصل مترقی ولایت فقیه رکن رکین و پایه […]

کد خبر : 20436 | 3:26 ب.ظ | ۱ اسفند , ۱۳۹۴

کارشناس دینی حضور هوشیارانه و با بصیرت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را رسالت امت مسلمان ایران دانست و یادآور شد: همه مردم باید حضور در انتخابات مجلس خبرگان را یک امر خطیر بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مدنی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصل مترقی ولایت فقیه رکن رکین و پایه اساسی نظام اسلامی است،‌اظهار کرد: مشروعیت همه قوا  بستگی به ولایت فقیه دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های ولی فقیه، افزود: فقیه عادل، جامع‌الشرایط، دین‌شناس و سیاست‌مدار در جایگاه ولایت فقیه قرار دارد و مجموعه مسائل جامعه اسلامی را در مدار حاکمیت الهی رصد و نقاط ضعف و قوت را گوشزد می‌کند.

مدرس حوزه و دانشگاه رهبری جامعه و تنظیم قوای اصلی چهارگانه و قوای فرعی متعدده را به عهده ولی فقیه دانست و تصریح کرد: ولی فقیه چشم بیدار مملکت اسلامی و حافظ دین و منافع جامعه خود و امت اسلامی است. از این رو، تشخیص چنین عنصر فرهیخته و تاثیرگذار یک امری صعب مستصعب می‌باشد.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به آیات قرآن،تقوای برآمده از بستر علم را نشان‌دهنده فرقان دانست و ادامه داد: تشخیص ولی فقیه ممکن نخواهد بود مگر اینکه شخصیتی عالم، عادل و بصیر این قدرت شناخت را داشته باشد. کسی که در بستر علم و تقوا به بصیرت رسیده باشد.

این کارشناس دینی فرقان را جداکننده حق از باطل دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری ورود کنند باید در چنین بستری مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرند. یعنی، اولا از علم کافی که نشات گرفته از اجتهاد است، برخوردار باشند، ثانیا تقوای همه‌جانبه اعم از تقوای فردی، اجتماعی، سیاسی و… در وجود او متجلی گردد، ثالثا از حیث ایمان و اعتقاد به اصل نظام جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه مشهور و زبانزد باشد، رابعا اهل مماشات با مخالفین و اهل سکوت در هنگام افشا نباشند و مواضع خویش را مشخص و شفاف در مجامع جامعه اسلامی بیان دارند و خامسا از سوابق درخشان مورد تایید سایر علما و بزرگان جامعه دینی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام مدنی حضور هوشیارانه و با بصیرت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را رسالت امت مسلمان ایران دانست و یادآور شد: برای تشخیص خبرگان اصلح باید با خبرگان و فرهیختگان علمی و سیاسی جامعه مشورت کرد و از آنان راهنمایی لازم را گرفت تا انتخاب اصلح براساس منویات مقام معظم رهبری رقم بخورد لذا همه مردم باید حضور در انتخابات مجلس خبرگان را یک امر خطیر بدانند؛ یقینا این امر مورد رضایت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج)خواهد بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد