صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






افتتاح جشنواره«کلک شیدایی» با آثار هنری و ادبی شهدای گیلانی

رییس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برپایی نمایشگاه«قاب سفید» و یادواره شهدای مونث استان خبر داد و گفت: جشنواره«کلک شیدایی» به مناسبت روز شهدا و برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان افتتاح شده است. عزت السادات رشیدی، رییس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران […]

کد خبر : 20527 | 10:31 ق.ظ | ۱۶ اسفند , ۱۳۹۴

شهیدان

رییس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برپایی نمایشگاه«قاب سفید» و یادواره شهدای مونث استان خبر داد و گفت: جشنواره«کلک شیدایی» به مناسبت روز شهدا و برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان افتتاح شده است.

عزت السادات رشیدی، رییس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره«کلک شیدایی» که در مجموعه فرهنگی و هنری خانم النبیاء(ص) رشت برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این جشنواره در آستانه فرا رسیدن ۲۲ اسفند و روز بزرگداشت شهدا و به مناسبت برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ۵۱ اثر هنری و ادبی از ۲۱ شهید استان به معرض دید عموم گذاشته شده است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و نشان دادن افکار شهدا بوده است.

رشیدی اذعان کرد: در این نمایشگاه که قابلیت افزایش تعداد آثار نیز تا زمان برگزاری کنگره وجود دارد، نشان داده شده است که افکار شهدا فقط جنگ نبوده و به هنر نیز توجه داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه این شهیدان هنرمند تحصیلات هنری و آکادمیک نداشته اند، تصریح کرد: تمامی این آثار هنری خودجوش و زایده احساس و فطرت پاک این شهدا است.

رشیدی همچنین کارهای قالب در این نمایشگاه را کاریکاتور اکثرا در قالب سیاسی، ضد امپریالیسم، خوشنویسی مختص شهدا و شهدای شاعری که بخشی از شعرهایشان خوشنویسی شده است نام برد و افزود: آثاری که دچار کهنگی، پارگی و یا به نوعی دچار آسیب شده بودند با تصویر سازی، مرمت شدند تا کیفیت کار در قاب تصویر بالاتر برود از این رو در کنار کار مرمت شده، نمونه کار اصلی هم برای مخاطب به نمایش گذاشته شده است.

رییس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در ادامه از برگزاری نمایشگاهی با عنوان«قاب سفید» در ۵۰ قطعه عکس از مراسم ازدواج شهدا همزمان با برگزاری کنگره  هشت هزار شهید استان خبر داد و اذعان کرد: یادواره شهدای مونث استان به تعداد ۳۳ شهیده و نیز بزرگداشت همسران متوفی شاهد که ۸۰ نفر می باشند را با همکاری ستاد کنگره، شهرداری، بسیج خواهران و امور بانوان استانداری در اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است، این جشنواره در قالب نمایشگاه ۱۵ الی ۲۲ اسفند از صبح و عصر در سالن مارلیک مجتمع خاتم النبیاء(ص) رشت دایر می باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد