صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






راهکار پیشرفت کشور سرساییدن به آستان دشمن نیست

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه کنار آمدن با قدرت‌های بزرگ برای بهبود وضعیت و باز کردن مسیر برای ما، با اصول ایمانی همخوانی ندارد، گفت: راهکار پیشرفت کشور سرساییدن به آستان دشمن نیست، بلکه تحقق اقتصاد مقاومتی است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا در دهمین یادواره ۹۹ شهید اطلاعات عملیات سپاه قدس […]

کد خبر : 20628 | 2:20 ب.ظ | ۲۵ اسفند , ۱۳۹۴

پوررضا 12

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه کنار آمدن با قدرت‌های بزرگ برای بهبود وضعیت و باز کردن مسیر برای ما، با اصول ایمانی همخوانی ندارد، گفت: راهکار پیشرفت کشور سرساییدن به آستان دشمن نیست، بلکه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا در دهمین یادواره ۹۹ شهید اطلاعات عملیات سپاه قدس گیلان در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید این استان در مهدیه شهر رشت اظهار کرد: شهدای اطلاعات عملیات زمینه دفاع و تهاجم علیه دشمن در صحنه نبرد را فراهم کردند.

وی بر ترویج الگوی شهدا در جامعه تأکید کرد و افزود: شهدای اطلاعات عملیات سبک مقاومت در سخت‌ترین حالت را اجرا کردند و در مقابل دشمن تسلیم نشدند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه رزمندگان در میدان جنگ به مقام بالای علمی دست پیدا کردند، تصریح کرد: خداوند از مومنان پیمان گرفته که در راه شیطان حرکت نکنند.

وی اضافه کرد: عده‌ای در مسیر عهد و پیمان خود به شهادت رسیدند و برخی دیگر پس از جنگ عهد و پیمان خود را ادامه دادند.

پوررضا با اشاره به اینکه انسان به حکم عقل و وجدان از ظلم بیزار است، خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها واکنش نشان دهد و واکنش برخی از انسان‌ها بیشتر و حساس‌تر است.

وی شناخت استعدادهای ذاتی را به‌عهده انسان دانست و یادآور شد: باید زمینه عهد الهی را پیاده کرده و انسان به عنوان عهد و پیمان استعدادهای ذاتی را بشناسد و به آن عمل کند.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: انبیای الهی با انسان‌هایی سروکار دارند که این استعدادها را تشخیص می‌دهند و در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه انبیای الهی عهد درونی بشر را یادآوری می‌کنند، متذکر شد: شهدا افراد احساسی نبودند زیرا حضور در دفاع مقدس رسیدت به جایگاهی بالاتر است.

پوررضا با تصریح بر اینکه در مجالس شهدا باید از عهد و پیمان‌ها سخن بگوییم، خاطرنشان کرد: ارزش‌های انسانی عهد ابتدایی است و آنها می‌توانند شرافتمندان امت اسلام شوند که بتوانند زیربنای انسانیت را بشناسند.

وی تجلی الگوهای عدالت و اعتقاد به انبیای الهی را در شهدا دانست و یادآور شد: با ولایت فقیه پیمان بستیم و این پیمان در جان ما است و در فتنه سال ۸۸ دیدیم آنها که همراه امام (ره) بودند پیمانشان مخدوش شد زیرا انسان مومن باید همراه ولی فقیه باشد.

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: کنار آمدن با قدرت‌های بزرگ برای خوب شدن وضعیت ما با اصول ایمانی همخوانی ندارد و اگر بخواهیم با دیگران کنار بیاییم تا مسیر را برای ما باز کنند این نگاه از نظر اعتقادی مشکل دارد.

وی متذکر شد: قرآن می‌فرماید به سران کفر دل خوش نکنید زیرا آنها حتی به انسانیت اعتقاد ندارند و اگر قول دهند زیر عهد خود می‌زنند پس چگونه می‌تواند با این افراد کنار آمد.

پوررضا با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس رقم خورد و قدرت‌های بزرگ عقب‌نشینی کردند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در دفاع مقدس به دشمنان فهماندند با دست خالی حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادند.

وی عهد با خداوند برای انسان را موجب نورانیت دانست و یادآور شد: عهد با خداوند موجب آرامش دل‌ها می‌شود و باید از این تجربه‌ها استفاده کنیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اکنون در شعب ابی‌طالب نیستیم، گفت: دشمن کشورهای منطقه را بازی داده اما ایران اسلامی دارای امنیت بوده و این امر ناشی از وفای به عهد الهی است.

وی با اشاره به اینکه راهکار پیشرفت سر ساییدن به آستان دشمن نیست، یادآور شد: باید به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم

پوررضا گیلان را دارای ۱۱ مزیت ویژه دانست و یادآور شد: اگر توانمندی خود را جمع کنیم این استان توانمندی تأمین غذای ۵۰ میلیون نفر را دارد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد