صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزار یادواره شهدا با موضوع «زن و دفاع مقدس» در شهرستان رودسر

فرماندار رودسر از برگزاری یادواره شهدا با موضوع «زن و دفاع مقدس» ۱۷ فروردین ماه جاری در این شهرستان خبر داد. به گزارش فارس، امیر جانبازی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدا با موضوع «زن و دفاع مقدس» اظهار کرد: این مراسم با محوریت شخصیت مادر شهیدان جنیدی برگزار می‌شود. وی افزود: مراسم مذکور در […]

کد خبر : 20699 | 9:58 ق.ظ | ۱۱ فروردین , ۱۳۹۵

شهید حق وردیان

فرماندار رودسر از برگزاری یادواره شهدا با موضوع «زن و دفاع مقدس» ۱۷ فروردین ماه جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، امیر جانبازی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدا با موضوع «زن و دفاع مقدس» اظهار کرد: این مراسم با محوریت شخصیت مادر شهیدان جنیدی برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم مذکور در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۷ فروردین ماه جاری در سالن شهید آوینی اداره ارشاد رودسر برگزار می‌شود.

فرماندار رودسر با اشاره به تقدیم ۷۰۰ شهید والامقام این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: حضور شیرمردان و شیر زنان رودسری در دوران دفاع مقدس پررنگ بوده و از خودگذشتگی و ایثارگری‌های آنها بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش حجت‌الاسلام جنیدی و همسر ایشان در تربیت جوانان برای دفاع از اسلام و میهن، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ایشان از اولیای خدا بودند که نقش موثری در هدایت و جلب مشارکت‌های مردمی برای جبهه‌ها‌ داشتند.

جانبازی خاطرنشان کرد: از مدیران اداره‌های رودسر انتظار می‌رود که در برگزاری هر چه بهتر مراسم مذکور مشارکت داشته باشند تا این مراسم بتواند به عنوان الگو در سطح استان مطرح شود.

وی شهدا را متعلق به تمام اقشار جامعه دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه حفظ شود.

مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در ادامه مراسم مذکور اظهار کرد: تاکنون ۱۵ کنگره در استان‌های مختلف کشور برگزار شده است،

حسین داداشی افزود: در نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان باید تلاش کنیم یک حرکت فرهنگی بزرگی در سطح استان ایجاد و تمام اقشاری که در دفاع مقدس شرکت داشتند تکریم شوند.

وی، با بیان اینکه تاکنون امسال ۱۶ یادواره تخصصی در شهرستان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: بالغ بر ۴۰۰ نفر از زنان گیلانی در جبهه‌ها حضور داشتند که بیش از ۱۰۰ نفر آنها رودسری بودند.

مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان گفت: گیلان جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده که در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی داشته و توانسته بیش از ۸ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کند.

وی با اشاره به اینکه شهدا نیازی به برگزاری یادواره‌ها ندارند، یادآور شد: شهدا اسوه و الگوی مناسب برای جوانان کشور هستند.

داداشی اتفاق‌های موجود در منطقه خاورمیانه را ناشی از الگوپذیری از جوانان ایرانی دانست و تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی در حال رشد و گسترش به سراسر جهان است.

امام جمعه رودسر نیز در ادامه نشست مذکور با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: در تاریخ زنانی قهرمانی داریم که اگر آنها نبودند اسلام و دین نابود می‌شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی شخصیت حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را در رأس زنان عالم دانست و اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا اسلام در جهان گسترش یابد.

وی به تبیین فرهنگ شهادت در جامعه تأکید کرد و متذکر شد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ یادواره در شهرستان رودسر برگزار شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد