صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جمع‌آوری ۷۵ درصد زندگینامه شهدای گیلان

مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان از جمع‌آوری ۷۵ درصد زندگینامه شهدای این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، حسین داداشی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره شهدای این شهرستان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ضرورت دانست. وی با بیان اینکه نخستین […]

کد خبر : 20777 | 10:40 ق.ظ | ۱۸ فروردین , ۱۳۹۵

حسین داداشی63

مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان از جمع‌آوری ۷۵ درصد زندگینامه شهدای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، حسین داداشی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره شهدای این شهرستان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ضرورت دانست.

وی با بیان اینکه نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان اردیبهشت امسال برگزار می‌شود، افزود: این کنگره در ابتکاری جدید با موضوعات مختلف مانند هنر و دفاع مقدس، شعر و دفاع مقدس، تبلیغات و دفاع مقدس و مساجد و دفاع مقدس در شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان از برگزاری یادواره شهدای شهرستان ماسال خبر داد و گفت: این یادواره با محوریت نقش مساجد در دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی واکاوی و نقش‌آفرینی تمام اقشار و نهادها مانند سپاه، بسیج، ارتش، جانبازان و اهل تسنن واکاوی را از محورهای کنگره مذکور عنوان کرد و گفت: مسجد در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پشتیبانی جبهه و اعزام نیرو داشت و یکی از سنگرهای محکم در پشتیبانی دفاع مقدس محسوب می‌شد.

داداشی از جمع‌آوری بالغ بر ۷۵ درصد زندگینامه و ۲۰۷ اثر از شهدا خبر داد و افزود: نقش‌آفرینی مردم گیلان و فرماندهان این استان به تفکیک عملیات‌های دفاع مقدس و ادوار مختلف دوران هشت ساله جنگ تحمیلی به طور دقیق مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

وی برگزاری نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان را در چهار اجلاسیه فرهنگیان، زنان، ایثارگران و خانواده شهدا عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ایثار و شهادت در میدان شهرداری رشت و حضور فرماندهان ارشد سپاه و مسئولان نظام از دیگر موارد مهم این کنگره است.

این مسئول با تصریح بر اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار است برای شهدا کاری صورت گیرد، باید به بهترین نحو باشد.

یادواره شهدای ماسال ۵ اردیبهشت برگزار می‌شود

فرماندار ماسال نیز در نشست مذکور برگزاری یادواره شهدای این شهرستان را در پنجم اردیبهشت امسال در مسجد جامع این شهرستان عنوان کرد و گفت: جوانان این مرز و بوم با جانفشانی و ایثار خود از کیان اسلامی حراست کردند تا امروز از امنیتی برخوردار باشیم که دشمنان جرأت ندارند به کشور تعدی کنند.

محمود قاسم‌نژاد، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را وظیفه مهم خواند و خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشور مدیون خون شهدایی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حق بزرگی بر همه ما دارند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد