صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روحانیت پرچمدار نهضت‌های دینی و ضد استکباری در تاریخ اسلامی بودند

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه علمای اسلام در طول تاریخ اسلام را سینه به سینه به امت اسلام منتقل کردند، اظهار کرد: روحانیت پرچمدار نهضت‌های دینی و ضد استکباری در تاریخ اسلامی بودند. به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عصر امروز در یادواره ۱۵۰ شهید […]

کد خبر : 20786 | 12:58 ب.ظ | ۲۵ فروردین , ۱۳۹۵

ذوالنوری ۵۸

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه علمای اسلام در طول تاریخ اسلام را سینه به سینه به امت اسلام منتقل کردند، اظهار کرد: روحانیت پرچمدار نهضت‌های دینی و ضد استکباری در تاریخ اسلامی بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عصر امروز در یادواره ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی گیلان و ۱۲۰ شهید طلبه و روحانی این شهرستان با تسلیت شهادت امام هادی (ع)، به ظلم‌ها و ستم‌هایی که در حق ائمه اطهار (ع) در دوران آنها شده بود، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در دوران امام علی (ع) این امام همام را خانه‌نشین کردند و امام حسین(ع) را به قتل‌گاه بردند و در دوران اختلاف نیز امام صادق(ع) نمی‌توانست آزادانه به تبلیغ دین بپردازد و تمام امامان ما هر کدام در دوران خود سختی‌های زیادی را تحمل کردند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نفاق را عامل بروز سختی‌ و مصیبت‌ها در حق امامان دانست و اضافه کرد: روحانیت شیعه شاگردان مکتب اهل بیت (ع) هستند و در طول تاریخ در هر عرصه‌ای که احساس کردند وارد میدان مبارزه شدند.

ذوالنور با بیان اینکه مراجع تقلید به عنوان شاگردان امام صادق (ع) در حفظ دین با همه وجود در طول تاریخ تلاش کردند، افزود: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله بهجت در تاریخ بشریت برای سیراب کردن تشنگان عرفان اسلامی و اهل بیت (ع) تلاش کردند.

وی ادامه داد: روحانیت ما در مقابل تمام انحرافات ایستادند و هر کدام به نحوی با انحرافات مقابله کردند؛ مانند میرزا کوچک روحانی مبارز که در مقابل سرسپردگان ایستادگی کرد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه علمای اسلام در طول تاریخ اسلام را سینه به سینه به امت اسلام منتقل کردند، اظهار کرد: روحانیت پرچمدار نهضت‌های دینی و ضد استکباری در تاریخ اسلامی بودند.

وی، توطئه‌های دشمنان علیه روحانیت را بی‌نتیجه خواند و گفت: نظام اسلامی با همت بالای امام راحل به وقوع پیوست و شهدا و روحانیون پشت سر امام (ره) نقش‌آفرینی کردند.

ذوالنور به نقش روحانیت در جنگ هشت ساله اشاره کرد و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس روحانیون همراه دیگر رزمندگان به مبارزه پرداختند و در این راه شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار جدید تعداد شهدای روحانی به بالای ۴ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است، تبیین کرد: انقلاب اسلامی با لبیک مردم به امام راحل پیروز شد و روحانیت در عرصه قانون‌گذاری درخشش خوبی داشته‌اند.

این مسئول در پایان به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و متذکر شد: تأکید مقام معظم رهبری بر ۲۴ اصل اقتصاد مقاومتی از جمله تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان است و امیدواریم مسئولان و نمایندگان مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد