صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست کمیته مراسم ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی استان گیلان(ره) +تصاویر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بدون تردید وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی امام به عنوان منشور معنوی جمهوری اسلامی است که همه مردم به ویژه مدیران و مسئولان باید خود را ملزم به مطالعه و عمل به آن کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، ۲۸ فروردین در نشست کمیته مراسم ستاد بزرگداشت معمار کبیر انقلاب […]

کد خبر : 20814 | 2:31 ب.ظ | ۲۸ فروردین , ۱۳۹۵

IMG_8073

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بدون تردید وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی امام به عنوان منشور معنوی جمهوری اسلامی است که همه مردم به ویژه مدیران و مسئولان باید خود را ملزم به مطالعه و عمل به آن کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، ۲۸ فروردین در نشست کمیته مراسم ستاد بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی استان گیلان که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد،‌ ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رجب، ماه پیوند بندگان با خداوند، اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار مناجات، فرصت مناسبی برای زلال نمودن روح و جان است.

وی با گرامیداشت مناسبت‌های ماه رجب، به در پیش بودن ایام‌البیض اشاره کرد و افزود:‌ ایام اعتکاف، فرصت گرانبهایی برای فاصله گرفتن از جاذبه‌های دنیا و در خود اندیشیدن و به خود آمدن است. ان‌شاءالله توفیق بهره‌گیری از این ماه پربرکت نصیب همگان شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام را ترسیم و اولویت‌ها را بیان می‌کنند، اضافه کرد:‌ رهبر انقلاب شعار سال جاری را «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» معرفی نمودند لذا به منظور تحقق این شعار باید از برگزاری جلسات صِرف، بخشنامه‌های تکراری و ابلاغیه‌های بی ثمر خارج شده و با تکیه بر توان ملی و قطع وابستگی‌ها، بتوانیم استقلال خود را که یکی از اساسی‌ترین شعارهای مردم در روزهای اول انقلاب بود، حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به در پیش بودن بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال و عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، تصریح کرد: بدون تردید وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی امام به عنوان منشور معنوی جمهوری اسلامی است که همه مردم به ویژه مدیران و مسئولان باید خود را ملزم به مطالعه و عمل به آن کنند.

IMG_8077

وی وصیت‌نامه امام راحل را زبور حکومت اسلامی و صحیفه انقلاب دانست و عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی به منظور استواری و بقای نظام، نامه‌ای سیاسی ـ الهی را برای آیندگان به یادگار گذاشت و در آن، ملت شریف ایران و سایر ملت‌های مبتلا به حکومت‌های فاسد و در بند قدرت‌های بزرگ را خطاب قرار داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضرت امام (ره) بر حفاظت و پاسداری از نعمت انقلاب اسلامی به عنوان جهاد عظییم و امانت بزرگ خداوند تاکید دارد، گفت: امام خمینی(ره) به ملت‌های اسلامی توصیه می‌کند که از حکومت جمهوری اسلامی و از ملت مجاهد ایران الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به گستردگی شعاع انقلاب اسلامی در منطقه، عنوان کرد: امروز می‌بینیم که صدای پای انقلاب در کشورهای اسلامی به گوش می‌رسد، زیرا امام به دنبال هوای نفسانی نرفت و فقط به خدا اندیشید و تمام سختی‌ها و رنج‌ها را به جان خرید که نشان از این دارد اگر کاری برای خدا انجام شود، این عمل ضایع نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نسبت دادن برخی از سخنان به امام راحل را مایه شگفتی دانست و خاطرنشان کرد: امام در وصیت‌نامه خود همه نسبت‌های بی واقعیت را رد می‌کند و اخطار می‌دهد «اکنون که من حاضرم بعضی نسبت‌ها به من داده می‌شود و ممکن است پس  از من بر حجم آن افزوده شود؛ آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست». این اخطار امام نشان از نگرانی در قبال برخی از نسبت‌های بدون سند در همه زمان‌ها به ویژه در زمان کنونی دارد.

IMG_8000

وی هوا نفسانی را یکی از عوامل طغیان آدمی دانست و اضافه کرد: خداوند همواره ما را از رفتن به دنبال هوا و امیال نفسانی برحذر می‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه ادعای دوستی و شعار التزام عملی و اطاعت از رهبری با موضع‌گیری‌های مخالفانه و جهت‌دار قابل جمع نیست، گفت: ضربه‌ای که منافقین در طول تاریخ بر پیکره اسلام زدند به مراتب کاری تر از ضربه مشرکین و کفار بوده است. موضع‌گیری‌های برخی از مسئولان نظام موجبات خوشحالی دشمنان قسم‌خورده نظام را فراهم می‌کند، اما به فضل الهی امیدشان به یاس تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه رفیع و عظمت اندیشه‌ معمار کبیر انقلاب اسلامی، یادآور شد: بر همه گویندگان و نویسندگان به ویژه خواص بابصیرت فرض است که با شمشیر قلم و زبان خود جهاد فی سبیل الله کنند و دیدگاه امام درباره استکبار جهانی را مورد بازبینی و بازنگری قرار دهند لذا استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه برای نوجوانان و جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان لازم و ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هویت، آبرو و حیثیت نظام همه از وجود بابرکت امام خمینی(ره) است، از برگزاری ۱۲۱ برنامه پیشنهادی خبر داد و عنوان کرد: مراسم استانی سالگرد ارتحال امام راس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، ۱۴ خرداد در مصلی رشت و مراسم گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد پس از نماز مغرب و عشاء در روز شنبه، ۱۵ خرداد در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار می‌شود.

IMG_8078

IMG_7999

IMG_8001

IMG_8100

IMG_8112

IMG_8034

IMG_8113

IMG_8085

IMG_8025

IMG_8020

IMG_8023

IMG_8109

IMG_8045






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد