صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






امروز مقاومت اسلامی در جهان هویت یافته است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز مقاومت اسلامی در سراسر گیتی هویت یافته است، گفت: امروز مقاومت رزمندگان الگوی راهبردی امت اسلامی در سوریه، یمن، غزه، فلسطین و… شده است. به گزارش ایسنا، سردار علی فضلی در یادواره موضوعی”آزادگان و دفاع مقدس” که در راستای کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در […]

کد خبر : 20841 | 11:21 ق.ظ | ۲۹ فروردین , ۱۳۹۵

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز مقاومت اسلامی در سراسر گیتی هویت یافته است، گفت: امروز مقاومت رزمندگان الگوی راهبردی امت اسلامی در سوریه، یمن، غزه، فلسطین و… شده است.

به گزارش ایسنا، سردار علی فضلی در یادواره موضوعی”آزادگان و دفاع مقدس” که در راستای کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در شهرستان شفت برگزار شد، با گرامیدشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس دو هزار عزیز آزاده این دیار در دفاع از اسلام و انقلاب به پا خاستند، آزادگان و جانبازان در دفاع از اسلام و انقلاب در رکاب امامت و ولایت در عین اسارت، روحیه و کرامت انقلابی را حفظ کردند و از آن غافل نشدند.

وی افزود: آزادگان در دفاع از دین خدا چه زمانی که به حضورشان در جبهه نیاز بود و چه زمانی که در اسارت دشمن بعثی بودند و چه در امروز به تکلیف الهی و اسلامی خود عمل کرده‌اند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر سنبل عملیات غرورآفرین بیت المقدس است.

وی با بیان اینکه منطقه عملیات بیت المقدس بین خرمشهر، اهواز و بصره واقع شده است، گفت: منطقه عملیات بیت المقدس در میان چهار مانع طبیعی نظیر رودخانه کارون، اروند، کرخه و هورالهویزه و هورالعظیم محصور و  پوشانده است.

سردار فضلی با بیان اینکه قریب هفت لشکر دشمن و نیمی از ادوات و تجهیزات نظامی آنها در این منطقه مستقر بود، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد ارتش بعث عراق در منطقه عملیاتی بیت المقدس استقرار داشتند.

وی به طرح آزادسازی خرمشهر اشاره و ابراز کرد: عملیات بیت المقدس در چهار مرحله شامل عبور از رودخانه کارون، رسیدن به مرزهای بین المللی، رسیدن به جاده اهواز که تا صد کیلومتر در اشغال دشمن بود و رسیدن به ساحل رودخانه اروند و تصرف خرمشهر اجرا شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین فتح شهر خرمشهر را نگین عملیات بیت المقدس دانست و عنوان کرد: وسعت عملیات، پنج هزار و ۷۰۰ کیلومترمربع بود و چهار قرارگاه مشترک ارتش و سپاه مسئولیت اجرای عملیات را عهده‌دار بودند.

وی با بیان اینکه قرارگاه فجر، نصر، قدس و فتح در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، یادآور شد: ۱۳۵ گردان برای عملیات بیت المقدس ساماندهی شدند.

سردار فضلی با تبریک روز ارتش گفت: از ۱۳۵ گردان عملیات بیت المقدس ۴۵ گردان را ارتش مقتدر جمهوری اسلامی و ۹۰ گردان را دریادلان بسیجی، سپاه و همه ساختارهای دفاع مقدس  عهده‌دار بودند.

وی با بیان اینکه گیلان، مازندران و گلستان در عملیات بیت المقدس  دارای نقشی مهم و اثرگذار در ساختار لشکر ۲۵ بودند، ادامه داد: ترکیب این تیپ از ۱۲ استان نظیر تهران، لرستان، فارس، خوزستان،اصفهان و…برای دفاع از اسلام عزیز بوده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به نحوه برخورد با اُسرا اشاره کرد و گفت: فرهنگ ما فرهنگ اسلام، انقلاب و امام است که در برخورد با اُسرا به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به پس‌گیری و آزادسازی هویزه در ۱۸ اردیبهشت تصریح کرد: ۱۴ هزار نیروی عراقی در برابر سپاه اسلام قرار داشتند، منطقه خرمشهر به منطقه ویژه تبدیل شده بود؛ چرا که تمام مناطق خرمشهر توسط دشمن مین گذاری شده بود.

سردار فضلی با بیان اینکه بیش از ۱۱هزار نیروی عراقی به اسارت سپاه اسلام درآمدند، متذکر شد: در عملیات بیت المقدس پنج هزار و ۷۰۰ کیلو مترمربع از خاک ایران اسلامی توسط رزمندگان باز پس گرفته شد، در عملیات بیت المقدس ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای دشمن به اسارت سپاه در آمدند.

وی با بیان اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، اضافه کرد: اگر عنایت خداوند و خلوص نیت رزمندگان نبود خرمشهر آزاد نمی‌شد.

سردار فضلی به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه “فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است” اشاره و تصریح کرد: امروز آرمان و آرزوهای همه رزمندگان و مومنان در درگاه الهی به مقصد رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت اسلامی در سراسر گیتی هویت یافته است، گفت: امروز مقاومت رزمندگان الگوی راهبردی امت اسلامی در سوریه، یمن، غزه، فلسطین و… شده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه آمریکا، صهیونیست و اروپایی‌ها از مقاومت اسلامی در هراس هستند، افزود: دشمنان، تکفیری و داعشی‌ها را با نام اسلام در مقابل جهان اسلام قرار داده‌اند که نشان از ذلت و خواری آنها است. باید هوشیار بود؛ چرا که دشمنان در صدد ایجاد فاصله و شکاف بین ما، ولایت فقیه و اسلام  هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان به اعزام کاروان راهیان نور اشاره و اظهار کرد: امسال قریب شش میلیون نفر به مهمانی شهدا و کربلای ایران اعزام شدند که همواره حضور استان گیلان در اردوی راهیان نور پررنگ و چشمگیر است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد