صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ضرورت ثبت روز ارتحال آیت‌الله بهجت در تقویم رسمی کشور

استاندار گیلان با بیان اینکه باید برگزاری کنگره آیت‌الله بهجت(ره) را به عنوان یک برنامه اندیشه‌ای در دستور کار داشته باشیم، گفت: پیگیر ثبت روز ارتحال آیت الله بهجت در تقویم رسمی کشور خواهیم بود. به گزارش شبستان از رشت، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان ۲۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) که در محل […]

کد خبر : 21162 | 10:10 ق.ظ | ۲۲ اردیبهشت , ۱۳۹۵

بهجت11

استاندار گیلان با بیان اینکه باید برگزاری کنگره آیت‌الله بهجت(ره) را به عنوان یک برنامه اندیشه‌ای در دستور کار داشته باشیم، گفت: پیگیر ثبت روز ارتحال آیت الله بهجت در تقویم رسمی کشور خواهیم بود.

به گزارش شبستان از رشت، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان ۲۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز حکومت اسلامی به برکت خون شهدا و اندیشه پاک علما و بزرگان و امام(ره)، پابرجاست.

وی با بیان اینکه امروز خلاء‌های وجود دارد که باید با بیان افکار، حالات و روحیات شخصیتی علمایی همچون آیت‌الله بهجت(ره) به نسل جوان، پر شود افزود: آیت‌الله بهجت از شهرت گریزان بود که الان کمتر این خصوصیت در بزرگان وجود دارد.

نجفی با تاکید بر اینکه کم شدن این خصوصیات ضربه به روحانیت و مرجعیت و علما است، تصریح کرد: باید خاطرات، خصوصیات اخلاقی و سیره و روش این بزرگان که بجا مانده است در جامعه گفته شود تا این نوع نگاه و روش زندگی را ملی و فراملی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آمادگی داریم که این مراسم را به عنوان یک کنگره بزرگ ملی در سال آینده و یا سال‌های آینده‌تر برگزار کنیم، گفت: دانشگاهیان و حوزویان ما در قالب مقاله، رساله به بررسی و پژوهش خصوصیات این عالم ربانی و در کنارش به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازند.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه باید برگزاری کنگره آیت‌الله بهجت(ره) را به عنوان یک برنامه اندیشه‌ای در دستور کار داشته باشیم، اظهار کرد: اهدا و تبدیل منزل پدری آیت‌الله بهجت به موزه که از سال گذشته بحثش بوده باید در شورای برنامه ریزی شهرستان اقدام شود هر چند عقیده‌ام بر این است که اینگونه مسایل در بخش دولتی نباشد بلکه در بخش خصوصی و با حضور مردمی انجام شود.

وی همچنین اذعان کرد: در شورای فرهنگی استان مصوب خواهیم کرد که روز رحلت آیت الله بهجت در تقویم گنجاده شود و این مسئله را نیز در شورای فرهنگی کشور نیز پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد عروج آسمانی آیت الله بهجت(ره) پنج شنبه( ۲۳ اردیبهشت) با حضور آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و خطیب موقت تهران در زادگاه ایشان فومن، برگزار می شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد