صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهادت ۲۵۰ رزمنده گیلانی در عملیات فتح خرمشهر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از شهادت ۲۵۰ رزمنده گیلانی در عملیات بیت‌المقدس در راستای فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس خبر داد. به گزارش فارس، رسول جلائی در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر با اشاره به اینکه سوم خرداد ماه یک موضوع ملی است اظهار کرد: […]

کد خبر : 21242 | 1:50 ب.ظ | ۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۵

جلایی رسول

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از شهادت ۲۵۰ رزمنده گیلانی در عملیات بیت‌المقدس در راستای فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش فارس، رسول جلائی در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر با اشاره به اینکه سوم خرداد ماه یک موضوع ملی است اظهار کرد: در عملیات بیت‌المقدس مردم گیلان ۲۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی، تعداد ۱۰۰ نفر از شهدای گیلانی در آزادسازی خرمشهر را از نیروهای رزمنده ارتشی عنوان کرد و افزود: ۱۳۰ نفر از نیروهای بسیجی و جهادگر گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در روز نخست عملیات بیت‌المقدس ۸۹ نفر از رزمندگان گیلانی در دهم اردیبهشت ماه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: ۳۵ درصد از شهدای گیلانی مربوط به روز نخست عملیات بیت‌المقدس است.

جلائی، مسن‌ترین رزمنده گیلانی در عملیات بیت‌المقدس را ۵۲ سال خواند و بیان کرد: «احمد سادات کیایی» نواجون ۱۲ ساله گیلانی در عملیات مذکور حضور داشت.

وی، «حمید احمدیان دیلمی» را از شهدای ناشناخته گیلانی در عملیات بیت‌المقدس ذکر کرد و یادآور شد: شهیدان «حق‌وردیان» و «دانا» از شهدای محوری گیلان در عملیات بیت‌المقدس بودند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد