صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در ۲۲ مسجد رشت

فعال فرهنگی گیلان از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در راستای تعظیم شعائر دینی در ۲۲ مسجد شهر رشت خبر داد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در تعظیم شعائر دینی بسیار تأثیرگذار هستند، اظهار کرد: بزرگداشت نیمه شعبان و سالروز منجی عالم بشریت امام زنده‌ای […]

کد خبر : 21266 | 8:06 ق.ظ | ۲۹ اردیبهشت , ۱۳۹۵

مهدوی12

فعال فرهنگی گیلان از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در راستای تعظیم شعائر دینی در ۲۲ مسجد شهر رشت خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در تعظیم شعائر دینی بسیار تأثیرگذار هستند، اظهار کرد: بزرگداشت نیمه شعبان و سالروز منجی عالم بشریت امام زنده‌ای که براساس باور دینی بر تمام اعمال ما اشراف دارد، را در پیش داریم.

وی، نحوه بزرگداشت میلاد امام زمان(عج) را یکی از مصداق‌های مهم شعائر الهی، دینی و انسانی توصیف کرد و افزود: امسال برای نخستین بار در ۲۲ مسجد شهر رشت سنت زیبا، معنوی، شایسته و بایسته شب نیمه شعبان برگزار می‌شود.

مسئول سابق دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه بزرگداشت میلاد امام زمان(عج) یکی از مهم‌ترین شعائر الهی و دینی است، تصریح کرد: با توجه به عظمت معنوی میلاد خجسته مذکور ضروری است مردم ولایتمدار گیلان به‌ویژه شهر رشت طبق آداب دینی و سنت اسلامی شب نیمه شعبان را بزرگ داشته و شادی‌های مناسب با شأن امام عصر(عج) و منجی عالم بشریت را برگزار کنند.

مهدوی به پیچیدگی و گستردگی ویژه شبیخون و هجمه فرهنگی نظام سلطه و دشمنان امام زمان(عج) در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در سایه غفلت و ندانم‌کاری برخی از ارادتمندان به امام زمان (عج) مراسم شادی و نکوداشت آن مقام معنوی و ملکوتی آلوده به بعضی از آداب و مراسم به ظاهر نشاط‌آوری شده و نخستین شخصی که از این نوع مراسم و شادی‌های آلوده به گناه ناراحت و دلگیر می‌شود، امام عصر(عج) است.

وی خواستار حساسیت بیشتر علما،  فعالان و مجموعه‌های فرهنگی در برگزاری صحیح و سالم جلسه‌های شادی میلاد امام زمان(عج) شد و بیان کرد: شب و روز خجسته میلاد امام عصر(عج) براساس متن و آموزه‌های دینی باید بزرگ داشته شود.

استاد حوزه و دانشگاه بر جلوگیری از استفاده از سلیقه‌ها، برداشت‌ها، ذوق شخصی و جو زدگی‌های متعارف زمانه در برگزاری میلاد امام زمان(عج) تأکید کرد و گفت: مراسم بزرگداشت میلاد باید طبق آموزه‌ها و متن‌های دینی که برای بزرگداشت اعیاد مذهبی به‌ویژه میلاد امام زمان(عج) وارد شده، برگزار شود.

مهدوی با اشاره به اینکه اصرار به توجه، تمرکز، توسل و مناجات با خدای متعال در آموزه‌های دینی آمده است، خاطرنشان کرد: اگر به متن‌های مذهبی و روایی مراجعه شود، شب نیمه شعبان پس از شب‌های قدر بزرگ‌ترین شب‌های ملکوتی و رابطه با حضرت حق بوده و اعمال احیای آن شب به‌ویژه در مساجد وارد شده است.

وی به برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مهدیه رشت اشاره کرد و یادآور شد: مراسم مذکور در مسجد امام حسن عسکری(ع) در «پل تالشان»، مسجد امام حسین(ع) در «زیرکوچه»، مسجد آل‌علی(ع) در «خیابان شهدا»، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در «بلوار لاکان، کوی شهید چوکام»، مسجد ثامن‌الائمه(ع) در «علی‌آباد»، مسجد علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) در «بلوار امام رضا(ع)»، مسجد سیدالشهدا(ع) در «صیقلان»، مسجد شهید میرزا کوچک در «سلیمانداراب» و مسجد بقیه‌الله‌الاعظم(عج) در «تختی، سرخبنده» برگزار می‌شود.

فعال فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه مراسم احیای نیمه شعبان در مسجد الهادی(ع) در «بلوار رودباری» برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم مذکور در مسجد امام جعفر صادق(ع) در «خیابان فلسطین»، مسجد صاحب‌الزمان(عج) در «بلوار شهدای گمنام»، مسجد فاطمه‌الزهرا(س) در «نیروی دریایی»، مسجد محمدآباد در «رودبارتان»، مسجد خمیران زاهدان در «خمیران»، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در «منظریه»، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در «استقامت»، مسجد امام رضا(ع) در «بلوار امام رضا(ع)»، مسجد امیرالمؤمنین(ع) در «حافظ‌آباد» و مسجد علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در «کسبخ» برگزار می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد