صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست ستاد بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد استان گیلان +تصاویر

 . رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: قیام ۱۵ خرداد نموداری از پیوند معنوی توده‌های مسلمان با مرجعیت دینی و فرهنگ ظلم‌ستیزی شیعیان است. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، ‌۲۹ اردیبهشت در نشست ستاد بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد استان گیلان که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، میلاد حضرت […]

کد خبر : 21273 | 2:35 ب.ظ | ۲۹ اردیبهشت , ۱۳۹۵

IMG_8676
 .
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: قیام ۱۵ خرداد نموداری از پیوند معنوی توده‌های مسلمان با مرجعیت دینی و فرهنگ ظلم‌ستیزی شیعیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، ‌۲۹ اردیبهشت در نشست ستاد بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد استان گیلان که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را تبریک گفت و اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) خلقا و خلقا شبیه‌ترین افراد به رسول گرامی اسلام(ص) بود.

وی با بیان اینکه این جوان خودش را همرنگ پیامبر(ص) کرده بود، افزود:‌ حضرت علی اکبر(ع) از خلق نبوی برخوردار بود و سیره رسول‌الله(ص) را داشت. ما نیز باید مستن به سنت پیامبر(ص) و پیرو و مطیع رسول گرامی اسلام باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: حضرت علی اکبر(ع) اول کسی از بنی هاشم بود که در راه دفاع از حریم ولایت جان خودش را فدا کرد. در انقلاب اسلامی ما نیز جوانان چه در پدیداری انقلاب اسلامی و چه در پایداری و تداوم آن نقش بارزی ایفا کردند. در روزهای اول آغاز نهضت انقلاب این جوانان بودند که به کف خیابان‌ها آمدند و در دوران دفاع مقدس نیز این سینه جوانان بود که آماج گلوله‌های دشمن بعثی قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به درخشش جوانان امروز در میادین علمی، متذکر شد: برای همه جوانان میهن اسلامی‌مان آرزوی موفقیت، سربلندی، پیروی از حریم ولایت و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به تاسی از حضرت علی اکبر(ع) را آرزو می‌کنیم.

IMG_8675

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری فرارسیدن نیمه شعبان، ولادت باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) را گرامیداشت و گفت: براساس روایات دینی، بعد از شب قدر، شبی به عظمت شب نیمه شعبان وجود ندارد لذا شب‌زنده‌داری و احیای آن ستودنی و ذی‌قیمت است.

وی فرهنگ انتظار را عامل پویایی و زنده بودن مکتب شیعه دانست و عنوان کرد: امروز بشر در تاریکی به سر می‌برد و نور عالم‌تاب حضرت ولی عصر(عج) روزی عالم را روشن می‌کند لذا انسان منتظر فقط به تسبیح و سجاده دل خوش نمی‌کند، بلکه منتظر واقعی کسی است که با دست و بال بسته لحظه‌ای خاموش نمی‌نشیند و در صدد مهیا کردن مقدمات ظهور صاحب‌الزمان(عج) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، تصریح کرد: اکنون در آستانه بیست‌وهفتمین سالگرد عروج عارفانه امام(ره) قرار گرفته‌ایم؛ شخصیتی که همه ما خودمان را مدیون ایشان می‌دانیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فراگیری انقلاب با نام امام خمینی(ره) در جهان، خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی بدون امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از وصیت‌نامه و صحیفه گرانبهای امام به ویژه در ایام ارتحال، یادآور شد: وصیت‌نامه الهی – سیاسی امام منشور انقلاب اسلامی است لذا مطالعه مجدد دیدگاه و رفتار امام راحل در مقابل دشمنان، دوستان، دولتمردان، جوانان و… بر همه ما فرض است.

IMG_8635

این مقام مسئول با اشاره به سخنرانی غراء امام خمینی(ره) در عصر عاشورای مصادف با ۱۵ خرداد ۴۲، بیان کرد: امام راحل مخالفت دستگاه جبار ایران با اساس اسلام و قرآن و روحانیت را افشا کردند و لذا توسط ساواک دستگیر شد و به زندان افتاد. بدون تردید ۱۵ خرداد ۴۲ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و سرآغاز نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام بود که در ۲۲ بهمن ۵۷ به بار نشست.

وی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد نموداری از پیوند معنوی توده‌های مسلمان با مرجعیت دینی و فرهنگ ظلم‌ستیزی شیعیان است، خاطرنشان کرد: مراسمات متعددی برای سالروز ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد با بیش از ۹۰ برنامه شاخص در مرکز استان و شهرستان‌ها تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری از برگزاری ۲ برنامه شاخص در مرکز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم سالروز ارتحال امام ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، ۱۴ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله منتظری، دادستان کل کشور در مصلی رشت برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم ویژه قیام خونین ۱۵ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء روز شنبه، ۱۵ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار می‌شود، تاکید کرد: باید از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استفاده کنیم تا جوانان و نوجوانان را با اندیشه‌ها و آرمان‌های والای امام خمینی(ره) پیوند بزنیم.

IMG_8619

IMG_8623

IMG_8644

IMG_8605

IMG_8664

IMG_8707

IMG_8720

IMG_8671

IMG_8633 - Copy

IMG_8646

IMG_8660

IMG_8657

IMG_8654

IMG_8651

IMG_8642






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد