صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اسلام راستین مبنای اندیشه حضرت امام(ره) بود

محقق معارف دین با بیان اینکه اسلام راستین، مبنای اندیشه امام خمینی(ره) است، گفت: مقتضیات زمان در گسترش دین حقیقی نقش اساسی دارد. حجت الاسلام و المسلمین محمد مدنی، محقق معارف دین در گیلان در گفت‌وگو با شبستان اظهار کرد: برای ترویج اندیشه‌های امام که اسلام ناب محمدی است، فرهنگ سازان جامعه اسلامی و مسئولان […]

کد خبر : 21437 | 2:13 ب.ظ | ۱۱ خرداد , ۱۳۹۵

مدنی ۴۵

محقق معارف دین با بیان اینکه اسلام راستین، مبنای اندیشه امام خمینی(ره) است، گفت: مقتضیات زمان در گسترش دین حقیقی نقش اساسی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مدنی، محقق معارف دین در گیلان در گفت‌وگو با شبستان اظهار کرد: برای ترویج اندیشه‌های امام که اسلام ناب محمدی است، فرهنگ سازان جامعه اسلامی و مسئولان و هر کسی که مخاطب دارد لازم و واجب است امام خمینی(ره) را به عنوان شاخص بشناسد و به همین عنوان بشناساند.

وی با بیان اینکه افراد فوق باید اندیشه‌های تابناک امام راحل را با صراحت وبدون سانسور در مواضع و مواقع لازم مطرح کنند و نگذارند اهداف و اندیشه آن بزرگوار فراموش شود، افزود: امام یک اسلام شناس ممتاز بود و حقایقی از اسلام مطرح کرد که قرن‌ها این حقایق درلفافه تقدس‌مآبانه مدفون شده بود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: می‌توان به صراحت گفت امام خمینی(ره) نزدیکترین سهم از دین نسبت به ائمه دین را داشتند و بهترین قرائت از دین را با الهام از بیانات نورانی ائمه معصومین(علیه‌السلام) ارائه دادند.

حجت‌الاسلام مدنی تصریح کرد: اگر این نوع نگرش از اسلام بدون سانسورهای مصلحت گرایانه، دقیق و شفاف برای اندیشوران جامعه تبین گردد هیچ اندیشوری به خود اجازه انکار نخواهد داد و به راحتی خواهد پذیرفت.

مبنای اندیشه امام راحل، اسلام راستین بود

وی خاطرنشان کرد: مبنای اندیشه امام راحل اسلام راستین بوده است، امام می‌خواست دین را از انزوا بیرون آورد و از تفاسیر و قرائت‌های انحرافی از دین، جلوگیری کند و مسلمانان قشری را به عمق دین توجه دهد تا اینکه بدانند اسلام خلاصه در نماز و روزه نمی‌شود بلکه اسلام برای هر شأن از شئون مسلمان جامعه احکام دارد که اگر به آن قوانین به خوبی عمل شود معلوم می‌‌شود هیچ آئینی با آن لیاقت منازعه نخواهد داشت.

محقق معارف دین در گیلان با بیان اینکه مبنای نهضت امام خمینی(ره) همان اسلام ناب محمدی و پیاده کردن اسلام حقیقی است، اظهار کرد: اسلام یک دین جامع و جهان شمول است و در راستای اهداف پیامبر و امامان این دین باید جهانی شود.

حجت‌الاسلام مدنی با بیان اینکه مقتضیات زمان در گسترش دین حقیقی نقش اساسی دارد، افزود: این اقتضاء برای ائمه به وجود نیامد یا در شعاع محدود ایجاد شد مثلا پیامبر در شعاع محدود ۱۰ ساله توانست حکومت تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه اسلام نباید در انزوا و در حد محدود بماند بلکه باید جهانی شود، گفت: امام عصر هم ظهور کند اسلام را جهانی می‌کند و منتظران واقعی باید اینکار را شروع کنند که امام راحل این کار را آغاز کردند و در آن هدف حرکت کردند و مقام معظم رهبری ادامه دهنده آن راه هستند و مملکت ایران در پای این هدف آرمانی باید بایستد که ایستاده است.

نماینده مراجع عظام در پاسخ به سوال، امروزه آفت‌هایی مانند جدایی دین از سیاست اساس انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند در این راستا وظیفه روحانیون چیست، تصریح کرد: از آغازین روزهای آمدن دین اینگونه نغمه‌های شیطانی پدیدار شد ورفته رفته در جوامعی که از دین اطلاعات اندک داشتند مطرح و متاسفانه در نزد جهال و راحت‌طلبان و مقدس مآبان و ترسو مریدانی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام مدنی با بیان اینکه هر دین شناسی می‌داند که از مهمترین شئون امامان و اولیای الهی سیاست‌گذاری برای امر دین و دنیای مردم است، خاطرنشان کرد: اولیای خدا وظیفه دارند از جانب خدا تشکیل حکومت دهند و تدبیر امور معاش و معاد مردم کنند.

وی اظهار کرد: اگر گفته شود دین از سیاست جداست یعنی هیچ دینداری حق ورود به عرصه حاکمیت، سیاست‌مداری و تدبیر و امور مردم را ندارد، آنوقت این امور می‌رسد به کسانی که دین ندارند و به قول خودشان سیاست دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سیاست منهای دین یعنی پدید آمدن ظلم، فساد، استعمار و … افزود: امر سیاست و تدبیر امور را خداوند به بهترین دینداران سپرده که بر اساس عدالت واقعی جامعه را اداره کنند و چرخه دنیای مردم بر اساس معادباوری را بچرخانند.

تا عالمان راستین در صحنه‌اند جای جولان برای نفس‌پرستان نیست

حجت‌الاسلام مدنی با بیان اینکه امام هادی(علیه‌السلام) در زیارت جامعه کبیره یکی از شئون امامت را سیاست می‌دانند، گفت: آن بزرگواران سیاست‌گذاران بندگان خدا هستند و در همه شئون آنها حق دخالت و تدبیر امور دارند.

وی تصریح کرد: عالمان ربانی وارثان انبیا و امامان هستند و مقتضای وظیفه شرعی حق کناره‌گیری و بی‌تفاوت ماندن در امور مردم و جامعه را ندارند و به حکم عقل و نقل باید در میدان سیاست باشند و تبیین حکم کنند و راهکار نشان دهند.

نماینده مراجع عظام خاطرنشان کرد: کسانی که نغمه شوم جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند ناآشنا به حقایق دین و جاهلند و یا آشنای مغرض هستند، زیرا می‌دانند تا عالمان راستین در صحنه‌اند جای جولان برای نفس‌پرستان نیست.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به سخن شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت و دیانت عین سیاست است، اظهار کرد: امام راحل در همین راستا حرکت کرد و همه ما با همین شعار حرکت می‌کنیم و وظیفه علمای اعلام تبیین این حقایق از دین است.

 وی با بیان اینکه سیاست‌مداری غیراز سیاست‌بازیست، افزود: عالمان دین در طریق سیاست‌مداریند ولی سیاست‌گرایان بی‌دین در طریق سیاست‌بازی هستند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد