صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش «۲۷ سال حدیث فراق در سایه‌سار رهبری حکیمانه» برگزار شد

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۲۷ سال از رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب می گذرد، گفت: وظیفه ما در حال حاضر فقط گفتن و نگریستن نیست، ما باید ببینیم و بیندیشیم و تصمیم بگیریم که چگونه راه ایشان را ادامه دهیم. به گزارش ایسنا، آیت الله فاطمی در همایش «۲۷ سال حدیث فراق در […]

کد خبر : 21507 | 11:52 ق.ظ | ۱۳ خرداد , ۱۳۹۵

۷۷۸۱۰۷

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۲۷ سال از رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب می گذرد، گفت: وظیفه ما در حال حاضر فقط گفتن و نگریستن نیست، ما باید ببینیم و بیندیشیم و تصمیم بگیریم که چگونه راه ایشان را ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله فاطمی در همایش «۲۷ سال حدیث فراق در سایه‌سار رهبری حکیمانه» ۱۲ خرداد در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ همواره میدان مبارزه طولانی میان حق و باطل بوده است و پیروزی از آن کسانی بوده که در مسیر الهی قدم برداشته اند.

وی با بیان اینکه سرانجام خلقت عالم هستی خلق انسان است، افزود: خداوند پس از خلقت آسمان ها و زمین پس از طی شش دوره ممتد و طولانی، زمینه خلقت آدم و حوا و فرستادن آن ها روی زمین را فراهم کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه مخلوقات خداوند اعم از تمام سیارات و زمین و خورشید یک سیر طبیعی دارند، تصریح کرد: امتیاز انسان در مقابل سایر مخلوقات این است که سیر انسان برخلاف سیر عالم طبیعت سیر جبری نیست.

آیت الله فاطمی با بیان اینکه انسان دارای سیر اختیاری است،گفت:انسان تنها موجودی است که خداوند سرنوشتش را به خودش واگذار کرده و می تواند با تصمیم گیری و استفاده از قدرت و اختیار آن را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان فطرت و وجدان عطا کرده و پیغمبرانی برایش خواسته است،افزود: خداوند در مقابل از انسان خواسته که بنده ای مومن باشد و برخلاف دستورات الهی رفتار نکند.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیر نهایی خلقت عالم هستی به آفرینش انسان منتهی شد، ادامه داد: سیر انسان مبتنی بر اراده، آزادی و اختیار است، انسان تنها موجودی است که اگر راه شر را برگزیند بدترین موجود و اگر راه خیر را برگزیند برترین موجود روی زمین است.

آیت  الله فاطمی با بیان اینکه انسان می تواند با قدرت اختیار خود راه طبیعت و یا راه فطرت را برگزیند، تاکید کرد: راه طبیعت همان مسیر خواسته های نفسانی و راه فطرت مسیر خواست و اراده خداوند است.

وی با بیان اینکه برخی افراد در گزینش زندگی خود، مسیر بدون خدایی را برمی گزینند، افزود: این افراد در زندگیشان همه چیز وجود دارد بجز رضای خداوند و معمولا رفع تمایلات و نیازهای دنیوی را محور زندگی خود قرار می دهند.

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به دعای امام حسین(ع) در روز عرفه گفت: ایشان در دعای عرفه از خداوند خواستند که به ایشان توفیق دهد تا به قله کمال انسانیت برسند و بتوانند تدبیر امور و اختیار زندگی خود را به دست خداوند بسپارند.

آیت  الله فاطمی با تاکید بر اینکه باید در زندگی خدامدار بوده و محوریت علایق، دوستی و دشمنی هایمان را رضای الهی قرار دهیم، گفت: اگر زندگی بر اساس رضایت خداوند پایه گذاری شود، بی شک مسیر تعالی و موفقیت را خواهد پیمود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین تحقیقات فیزیولوژیکی انسان ۳۶هزار بار در روز تنفس می کند، ادامه داد: بر این اساس هر فرد در طول روز ۳۶ هزار قدم به مرگ و قبر نزدیک می شود لذا باید برای کوچکترین اقدامات خود در زندگی تفکر کند و بهترین مسیر را برگزیند.

آیت  الله فاطمی با اشاره به اینکه ۲۷ سال از رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب می گذرد،گفت: وظیفه ما در حال حاضر فقط گفتن و نگریستن نیست، ما باید ببینیم و بیندیشیم و تصمیم بگیریم که چگونه راه ایشان را ادامه دهیم.

مدرس عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه خروجی این جلسات باید پیروی از راه امام(ره) باشد،تاکید کرد:همه باید صادق و امانتدار باشیم و صادقانه در رکاب امام و رهبری باشیم، کسی که از وقت اداری خود برای کارهای شخصی و حتی خواندن یک کتاب بسیار مفید استفاده کند، حقوقی که می گیرد، شرعاً ایراد دارد و این مطلب را کسی می گوید که سال‌ها تدریس در حوزه علمیه دارد.

وی افزود:ما به وجدان کاری، راستگویی، امین بودن در همه امور به ویژه در استفاده ازبیت المال و صداقت در کار نیاز داریم و اگر اینگونه عمل نکنیم خیانت به همه مردم ایران است.

آیت  الله فاطمی با اشاره به اختلاف بین مسئولان یادآور شد: درگیری و توهین مسئولان ما از هر حزب و جناحی به یکدیگر درست نیست که متاسفانه امروز رواج یافته است اگر اصولگرا، اصلاح طلبانه رفتار نکند و اصلاح طلب، اصولگرایانه رفتار نکند، فایده ای نخواهد داشت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد