صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






صومعه سرا/ فکر و گفتمان امام خمینی(ره) جان تازه‌ای به بشریت داد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های انقلاب امام خمینی (ره)، گفت: فکر و گفتمان امام خمینی(ره) جان تازه ای به بشریت بخشید و جهان را تحت تاثیر قرار داد. به گزارش مهر، حجت الاسلام احمدپروایی در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که شامگاه پنج […]

کد خبر : 21533 | 12:37 ب.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۵

احمد پروایی ۳۱

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های انقلاب امام خمینی (ره)، گفت: فکر و گفتمان امام خمینی(ره) جان تازه ای به بشریت بخشید و جهان را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام احمدپروایی در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که شامگاه پنج شنبه در مصلای شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهارکرد: ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد دو واقعه مهم برای جهان اسلام و عالم تشیع است.

وی با بیان اینکه دلیل پاسداشت ایام الله رحلت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد، سوالی است که مردم از علما می پرسند، افزود: خداوند با نزول آیه شریفه «وذکرهم بأیام الله» بر پیامبر به وی فرمود ایام الهی را به مردم متذکر شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید بدانیم چه ایامی، ایام الله محسوب می شود، گفت: روزی که اسلام تأسیس و احیا، خدا و شعائرالهی آن جان تازه ای گرفتند، مردم به سمت خدا روی آورده و انقلابی که در راستای خدمت به دین، آموزه های دینی و قرآنی خدا بوده «ایام الله» نامیده می شود.

وی قیام ۱۵ خرداد و ارتحال امام خمینی (ره) را مصداق بارز «ایام الله» دانست و خاطرنشان کرد: این دو واقعه به دلیل اینکه برای حفظ و احیای دین اسلام و ارزش های الهی بوده به «ایام الله» از آن تعبیر شده و باید پاس داشته شود.

حجت الاسلام پروایی در ادامه با بیان اینکه اندیشه، فکر و گفتمان امام خمینی (ره) جان تازه ای به بشریت داد، تصریح کرد: گفتمان امام گفتمانی بود که موجب احیای انسانیت و اسلام در جهان شد.

وی به اهداف و آرمان های امام خمینی (ره) اشاره و اظهار کرد: ایشان فردی بودند که هدف و آرمانشان مورد تأیید عقل و شرایع الهی است.

مژده قیام امام براساس روایت امام موسی کاظم(ع)

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای معرفی این افراد بزرگ نیاز بوده که عالمان بزرگ دینی و مذهبی با استفاده از روایات و آیات به معرفی آنان بپردازنند.

وی در ادامه به روایتی از امام موسی کاظم (ع) در مورد امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: ایشان در روایتی می فرمایند: مردی از قم قیام کرده و مردم را دعوت به حق می کند.

به گفته این مسئول در این روایت به افرادی اطراف امام راحل نیز در این قیام اشاره شده که استحکام و استورای این افراد همانند آهن سخت و سنگ و با هیچ بادی ریشه آنان از خاک بیرون نمی زند.

وی «سردار قاسم سلیمانی» و «سید حسن نصرالله» را نمونه های بارزی از این افراد عنوان و خاطرنشان کرد : اینان کسانی هستند که روزگار آمریکا، اسرائیل، داعش، گروه های تکفیری و کفر را سیاه کرده و آنها را به ستوه آورده اند زیرا خود را شاگرد امام و متکی به خدا و آموزه های دینی آن می دانند.

ارزش برای عبادت و اهمیت به توانمندی مردم دو ویژگی خط امام راحل

حجت الاسلام پروایی به معرفی امام خمینی (ره) از زبان بسیاری از علمای جهان تشییع و اسلام اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری ایشان را دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزکار، حکیمی سیاست مدار، مومنی نواندیش و عارفی هوشمند معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه علمای اسلام امام را تجسم اخلاق اسلامی می دانند، گفت: دلیل اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی الگوی جهان بشریت بوده و هنوز بعد از چندین سال از ایشان سخن می گویند به دلیل خدایی بودن ایشان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام به دلیل داشتن همین ویژگی در جهان اسلام به عنوان «عبد صالح خدا» شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در جهان اسلام اقداماتی کرده که دارای چندین ویژگی است، افزود: ایشان اهل ظلم نبوده و انقلاب ایشان نیز اهل ظلم نیست و زیر بار ظلم هم نمی رود.

به گفته این مسئول یکی از ویژگی های خط امام خمینی (ره) ارزش قائل بودن برای عبادت و اهمیت دادن به توانمندی ملت که همان جمله «ما می توانیم» بوده که همیشه به ملت و مسئولان سفارش کرده اند.

همچنین بعد از این مراسم نیز ۴۵۰ صومعه سرایی برای حضور در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در قالب ۱۰ اتوبوس به سمت حرم مطهر اعزام شدند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد