صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






عزاداری خیابانی آستارایی‌ها در سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی +تصاویر

همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران «حضرت امام خمینی (ره)» جمع کثیری از شهروندان شهرستان مرزی بندر آستارا به عزاداری خیابانی پرداختند. به گزارش ایسنا، همزمان با ۱۴ خرداد، بیست و هفتیمن سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی «حضرت امام خمینی (ره)» جمع کثیری از زنان و مردان مرزدار […]

کد خبر : 21583 | 10:03 ق.ظ | ۱۵ خرداد , ۱۳۹۵

همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران «حضرت امام خمینی (ره)» جمع کثیری از شهروندان شهرستان مرزی بندر آستارا به عزاداری خیابانی پرداختند.

به گزارش ایسنا، همزمان با ۱۴ خرداد، بیست و هفتیمن سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی «حضرت امام خمینی (ره)» جمع کثیری از زنان و مردان مرزدار آستارایی با برپایی دسته عزاداری به یاد این امام بزرگوار اشک ماتم ریختند.

حاضران در این مراسم با پوشیدن لباس های مشکی و برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی، مسیر سپاه آستارا در میدان نماز تا مصلی بزرگ شهرستان را که در بازار مرکزی این شهر واقع شده است، پیمودند.

حرکت این کاروان عظیم رأس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه از مبدأ آغاز شد و پس از یک ساعت با برگزاری یک اجتماع عظیم جهت برگزاری آیین سینه زنی در بازار قدیمی آستارا به پایان رسید.

تعدادی از اتباع کشور همسایه «جمهوری آذربایجان» پس از آگاهی از برگزاری مراسم فوق، با شرکت در این مراسم عشق و علاقه خود را به امام امت «حضرت امام خمینی (ره)» بیان کردند.

در طول مسیر حرکت دسته عزاداری، ایستگاه های مختلف صلواتی برای پذیرایی از عزاداران با پخش خرما، شربت و سایر نذورات در دمای هوای ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر آستارا برپا شده بود.

حاضران در این مراسم پس از پایان این مراسم، جهت شرکت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، رهسپار صحن مصلای بزرگ مسجد جامع بندر مرزی آستارا شدند.

.

.

.


.

.

.

.

.

.

.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد