صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






باید برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص شهدای هفتم تیر اهتمام بورزیم

نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر استان گیلان، پنج شنبه ۲۰ خرداد در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران، اظهار کرد: رمضان ماه میهمانی خدا، بندگی، راز و نیاز، مناجات و […]

کد خبر : 21668 | 7:41 ب.ظ | ۲۰ خرداد , ۱۳۹۵

IMG_9512
نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر استان گیلان، پنج شنبه ۲۰ خرداد در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران، اظهار کرد: رمضان ماه میهمانی خدا، بندگی، راز و نیاز، مناجات و خودسازی است لذا باید از ظرفیت این ماه نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن یوم الله ۷ تیر و سالروز شهادت سیدالشهدای انقلاب اسلامی، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان، افزود: هفتم تیر سال ۶۰ یادآور حادثه ای تلخ و مصیبت بار است که رسوایی آن تا ابد بر پیشانی دشمنان دین خدا به ویژه منافقان و مستکبران باقی می ماند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه خون بر زمین ریخته شهدای مظلوم هفتم تیر همواره شعله های خشم انقلابی ملت بزرگ ایران اسلامی را شعله ورتر می کند، ادامه داد: از شهدای هفتم تیر در کلام امام(ره) به پاکان و عاشقان سرباخته در راه حق تعبیر می شود که شهادت آنان هیچ تردیدی به دل پیروانشان راه نمی دهد و فرمودند «مگر دشمن قدرت آن را دارد که با جنایت خود مکارم و ارزش های انسانی شهیدان عزیز ما را از آنان سلب کند؛ بگذار این ددمنشان که جز به من و ماهای خود نمی اندیشند عاشقان راه حق را از بند طبیعت رهانده و به فضای آزاد جوار معشوق برسانند».

IMG_9553

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به معنای شیرین واقعه تلخ هفتم تیر در بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر انقلاب معنای بزرگ زنده بودن، پویا بودن و بالنده بودن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از واقعه هفتم تیر استنباط نمودند.
وی کم کاری درخصوص معرفی ماجرای هفتم تیر به جامعه را دغدغه مقام معظم رهبری دانست و که در دیدار ایشان با خانواده های شهدای هفتم تیر در سال گذشته بیان شد و عنوان کرد: رهبری در این دیدار به بیان دغدغه هایی درخصوص موضوع هفتم تیر و سایر وقایع انقلاب پرداختند که جا دارد نسبت به رفع این دغدغه ها اهتمام بورزیم.
این مقام مسئول سپردن این کار به جناح فرهنگی، مومن، انقلابی، مردمی و خودجوش را خواست رهبر دانست و گفت: مقام معظم رهبری از جوانان می خواهند که با استفاده از زبان هنر و تصویر به وسیله ابزارهای جدید و استعدادهای بالفعل به کارهای فرهنگی خودجوش درخصوص حوادث انقلاب به ویژه حادثه هفتم تیر بپردازند و حقایق را احیاء و شخصیت ها را به دنیا معرفی کنند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب شهید حادثه هفتم تیر و سایر شهدای انقلاب را شایسته چهره نگاری از شخصیت با عظمت آنان می دانند، یادآور شد: ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر بنا بر پیشنهاد مقام معظم رهبری و با توجه به اتفاقات فراوانی که از تاریخ ۶ تیرماه لغایت ۱۲ تیرماه برای انقلاب اسلامی رخ داده است، این هفته را هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری بیان کرد: سوء قصد نافرجام به جان مقام معظم رهبری در ۶ تیر سال ۶۰ توسط گروهک تروریستی فرقان، بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در کوی سرچشمه در ۷ تیر سال ۶۰ توسط سازمان منافقین، بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق در ۸ تیر سال ۶۶، به شهادت رساندن رئیس زندان اوین در ۸ تیر سال ۶۰، به شهادت رساندن آیت الله صدوقی در ۱۱ تیر سال ۶۱ توسط منافقین و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در ۱۲ تیر سال ۶۷ موجب نامگذاری این هفته شد تا آینه ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغ گویی قدرت های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.
IMG_9613
وی با اشاره به تقارن هفتم تیر و شهادت امام علی(ع) در شب ۲۱ ماه رمضان، متذکر شد: شهید بودن و مظلوم بودن دو ویژگی شاخص پیشوای متقیان و شهید آیت الله بهشتی است. آنچه که امام راحل درباره شهید بهشتی یاد می کند، مظلومیت ایشان است. در واقع شهید بهشتی به عنوان شهید مظلوم در انقلاب اسلامی شناخته می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم استانی هفتم تیر ساعت ۲۲ شامگاه ۶ تیر در حسینیه شهدای گمنام رشت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزار می شود، گفت: شب های احیا و لیالی قدر که مساجد جمعیت فراوانی را به خود می گیرند، فرصت خوبی جهت تبیین اندیشه های شهید بهشتی و بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است لذا علما، روحانیون، مادحان و ذاکران نقش بی بدیلی دارند.
وی خواستار استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و فضای مجازی در راستای تبیین شخصیت شهدای هفتم تیر شد و تصریح کرد: شهیدان سرافراز، عضدی، عبدالکریمی و اسلامی چهار شهید گیلانی واقعه هفتم تیر هستند که جا دارد به تبیین شخصیت و بزرگی روح آنان بپردازیم.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به رونمایی از کتاب زندگینامه شهید عضدی در ۷ تیر سال گذشته، خاطرنشان کرد: ماسال نیز بنا داریم با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و بنیاد شهید گیلان، کتاب زندگینامه شهید عبدالکریمی را آماده چاپ کنیم که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 IMG_9519

IMG_9533

IMG_9545

IMG_9569

IMG_9560

IMG_9567

IMG_9637  IMG_9610

IMG_9617

IMG_9616

IMG_9598

IMG_9540

IMG_9530

IMG_9525






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد