صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






طرح مسئله حجاب و عفاف، اولویت نهادهای فرهنگی و اجرایی گیلان باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: طرح مسئله حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندان از جمله مباحثی است که باید اولویت نهادهای فرهنگی و اجرایی گیلان باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به واکنش‌های مختلف نسبت سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) […]

کد خبر : 21710 | 1:07 ب.ظ | ۲۳ خرداد , ۱۳۹۵

مجتبی اشجری ۶۴

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: طرح مسئله حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندان از جمله مباحثی است که باید اولویت نهادهای فرهنگی و اجرایی گیلان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به واکنش‌های مختلف نسبت سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با عذرخواهی از مردم گیلان مخاطبان سخن خود را مسافران و گردشگران به این استان عنوان کرد، اما طرح این مسئله، وجوه مغفول موضوع حجاب و عفاف را برجسته کرده است.

وی ادامه داد: طرح مسئله حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندان از جمله مباحثی است که باید اولویت نهادهای فرهنگی و اجرایی گیلان باشد، زیرا هر ساله نسبت به سال گذشته ولنگاری‌هایی وجود دارد و این موضوع نه‌تنها در گیلان بلکه در سراسر کشور مشاهده می‌شود و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مواجهه با معضل اجتماعی بی‌حجابی و سخنان اخیر برخی از فعالان فرهنگی و نمایندگان مجلس پرسش‌هایی به ذهن می‌رسد، تصریح کرد: نخست آن‌ که شورای فرهنگ عمومی گیلان که سیاست‌های کلی فرهنگ عمومی را طراحی می‌کند تا چه اندازه به موضوع حجاب و عفاف پرداخته و برای رفع این معضل اجتماعی راهکار ارائه کرده و آیا این راهکارها نتیجه‌بخش بوده است؟

حجت الاسلام والمسلمین اشجری به ابزار قانونی پیگیری مصوبات مجلس که در اختیار نمایندگان مردم است، اشاره کرد و افزود: اگر نمایندگان دغدغه صیانت از حقوق شهروندان را دارند، به جای ابراز تاسف‌های سازمان مللی به‌دنبال اجرایی کردن طرح عفاف و حجاب باشند که از سال ۸۲ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و تاکنون مسکوت مانده است.

وی متذکر شد: آیا نمایندگان با مشارکت یکدیگر و از نظر قانونی نمی‌توانند ۲۶ وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی دخیل در بحث حجاب و عفاف را موظف به اجرای طرح مصوب کنند؟

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در فعالیت‌های میدانی خود تا چه اندازه توانسته با تذکر زبانی توفیق به دست آورد، بیان کرد: آیا ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه مذکور گامی برداشته است؟

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، گیلان را استانی گردشگرپذیر عنوان کرد و گفت: ستاد حجاب و عفاف گیلان باید با توجه به شرایط فرهنگی آن از حمایت همه‌جانبه کارگزاران اجرایی و قوانین موضوعه برخوردار باشد و آیا برای حمایت همه‌جانبه از این موضوع در استان کاری انجام شده است؟

وی با بیان اینکه آنها که به دغدغه‌ها و امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند، مطالبه‌ای جدی از قانون‌گذاران دارند، اظهار کرد: مطالبه بر حق آنها پیگیری موضوع ستاد امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس نهم است، آیا قانونی که به دولت ابلاغ شده را نباید پیگیری کرد؟

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: افرادی که دغدغه فرهنگ عمومی دارند، می‌دانند معضل اجتماعی بدحجابی ویژه گیلان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری به برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های مذکور سلاح‌های کشنده‌ای است که به صف ایستاده‌اند و روزانه مردم کشورمان را بمباران تبلیغاتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: آنها که باید به‌دنبال حل اساسی مشکل باشند، چرا چشمان خود را در برابر آن همه هجوم بسته‌اند و به پشتیبانی از اجرایی شدن طرح حجاب و عفاف نمی‌پردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان متذکر شد: بدون تردید برای حفظ حقوق شهروندی و صیانت از جامعه‌ای که میزبان بیش از۲۰۰  هزار نفر شهید است، تمام کسانی که در حوزه فرهنگ، سیاست و اجرا فعالیت می‌کنند، مسؤول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه معضل بدحجابی ابزاری ضدفرهنگی است که منجر به فروپاشی خانواده‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمن عامدانه و عالمانه فرهنگ ولنگاری را ترویج می‌دهد تا ما در برابر اندک هجمه‌ها موضعی منفعل داشته باشیم و سکوت اختیار کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: اگر فردی ولو با اغراق درباره معضل حجاب و عفاف سخن گفت، نباید به هجمه بپردازیم بلکه باید به‌دنبال رفع آسیب‌های طرح شده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری تصریح کرد: وقتی مدیران فرهنگی استان و نهادهای مسؤول و متولیان امر نسبت به مقابله با موضوع بی‌حجابی و بدحجابی هیچگونه فعالیت عملی و میدانی نداشته باشند، به طور قطع علما و خطبا بنابه وظیفه ذاتی و رسالت دینی خود به طرح موضوع و امر به معروف و نهی از منکر در کرسی منابر می‌پردازند.

وی، تلاش برای تحقق قوانینی که از مراحل مختلف قانون‌گذاری گذشته است را وظیفه‌ای اخلاقی و شرعی عنوان کرد و یادآور شد: به‌حق استانی که ۸ هزار شهید دارد، مطالبه جدی خانواده آنها برخورد قاطع با این ولنگاری‌هاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: آیا مسؤولان نمی‌دانند مطالبه جدی خانواده‌های ۸ هزار شهید و مردم مسلمان، غیرتمند، انقلابی و حزب‌الهی برخورد با ولنگاری و هنجارشکنی‌هاست؟

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه چرا باید برخی از گردشگران هنجارشکن گیلان را حیات خلوت خود بدانند، بیان کرد: اینکه گردشگران هنجارشکن استان گیلان را برای خود حیات خلوت بدانند و برای رفتارهای ضداخلاقی به این استان سفر کنند، نشان‌دهنده بی‌تفاوتی و پایبند نبودن در حفظ و حراست از ارزش‌های دینی توسط متولیان امر است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد