صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







راهپیمایی روز جهانی قدس مصداق «حی علی الجهاد» است +تصاویر نشست

‌نشست ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، صبح روز یک شنبه ۳۰ خرداد در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست قرار گرفتن موضوع فلسطین در صدر اخبار و مسائل جهان را از آثار راهپیمایی روز جهانی قدس دانست و گفت: بر همه […]

کد خبر : 21742 | 4:18 ب.ظ | ۳۰ خرداد , ۱۳۹۵

IMG_9790

‌نشست ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، صبح روز یک شنبه ۳۰ خرداد در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست قرار گرفتن موضوع فلسطین در صدر اخبار و مسائل جهان را از آثار راهپیمایی روز جهانی قدس دانست و گفت: بر همه ما فرض و لازم است که این روز را مصداق «حی علی الجهاد» بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در مردادماه سال ۵۸ مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، اظهار داشت: روز جهانی قدس میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی است. امام راحل از مردم مسلمان خواست که به خیابان‌ها بیایند و ابراز انزجار خودشان را از رژیم صهیونیستی به نمایش بگذارند. از آن زمان، هرساله این شور و حضور پررنگ‌تر از سال گذشته است.

وی راهپیمایی روز قدس سال ۵۸ را محدود به ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: اکنون راهپیمایی روز جهانی قدس با شور و حلاوت فوق‌العاده‌ای در بیش از ۸۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام خمینی(ره) از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست تا برای کوتاه کردن دست رژیم غاصب صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند، گفت: امام راحل همواره خطر اسرائیل برای امت‌ اسلام را گوشزد می‌کرد. از دیدگاه امام انتخاب روز جهانی جهانی قدس در ماه رمضان و لیالی قدر می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد لذا خواستار برگزاری مراسم اعلام همبستگی بین‌المللی مسلمانان در حمایت از حقوق قانونی کشورهای اسلامی شد.

IMG_9693

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به محاصره ۶۸ ساله مردم مظلوم فلسطین از سوی اسرائیل، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی طی این سال‌ها به شکل‌های مختلف بر مسلمانان فلسطینی در سرزمین خودشان ظلم و ستم روا می‌دارد لذا روز جهانی قدس، روز حیات جهان اسلام، روز مقابله مستضعفین و مستکبرین، روز مقابله ملت‌های جهان با استعمار و استکبار و روز فریاد مسلمین علیه رژیم اشغالگر قدس نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: علامه شهید مرتضی مطهری طی یک سخنرانی در سال ۴۹ برای تحریک و تهییج مردم نسبت به موضوع فلسطین، آن را مهمترین مسئله جهان اسلام و غایت عزاداری برای حسین بن علی(ع) دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به آثار و پیامدهای اقدام امام مبنی بر معرفی آخرین جمعه ماه رمضان به  عنوان روز جهانی قدس، اضافه کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس موجب وحدت جهان اسلام و ایجاد امید در بین مردم فلسطین نسبت به ادامه مبارزه و ساختن آینده خود می‌شود.

وی جهانی کردن همدردی با مردم فلسطین و نفرت از اسرائیل و قرار دادن موضوع فلسطین در صدر اخبار و مسائل جهان را از دیگر آثار راهپیمایی روز جهانی قدس دانست و گفت: با اعلام روز جهانی قدس مسئله فلسطین پا را از جهان اسلام فراتر گذاشته و به کانون تحولات جهان مبدل شده است لذا بر همه ما فرض و لازم است که این روز را مصداق «حی علی الجهاد» بدانیم.

IMG_9679

این مقام مسئول با اشاره به حساسیت ویژه راهپمایی روز قدس سال جاری نسبت به سال‌های گذشته، یادآور شد: انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد طنز تلخ دوران ماست و عجیب‌تر اینکه هیچ کدام از سران کشورهای عربی نسبت به این موضوع اعلام تنفر نمی‌کنند. در واقع مردم به این نتیجه رسیده‌اند که مجامع عمومی بین‌المللی قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانند به آنها امیدوار باشند و خودشان باید به صحنه بیایند و فریادشان را به گوش جهانیان برسانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان پیدایش داعش در برخی از کشورهای منطقه را مایه خوشحالی رژیم صهیونیستی دانست و متذکر شد: متاسفانه امروز افکار عمومی به سمت داعش منحرف شده است و اسرائیل گسترده‌تر از گذشته به جنایات خود ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه گیلانیان ولایتمدار همه ساله در روز جهانی قدس همزمان با مردم سراسر ایران به خیابان‌ها می آیند و با گام‌های مبارک خود، حقیقت روزه‌داری را در آزادی مردم فلسطین معنی می کنند، گفت: در سال جاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵۱ نقطه از استان گیلان و در شهر رشت از چهار مبدا به سوی میدان مصلی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان شد و خاطرنشان کرد: خطبا، گویندگان، مادحان و ذاکران نقش مهمی در تهییج و هدایت افکار عمومی به سمت روز جهانی قدس ایفا می‌کنند. ظرفیت فضای مجازی نیز به عنوان یکی از نیروگاه‌های تغذیه اذهان باید مورد استفاده درست قرار بگیرد.

IMG_9696

IMG_9683

IMG_9727

IMG_9685

IMG_9702

IMG_9755

IMG_9687

IMG_9735

IMG_9716

IMG_9747

IMG_9759

IMG_9743

IMG_9773

IMG_9742

IMG_9706

IMG_9689

IMG_9704

IMG_9807

IMG_9801

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد