صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری راهپیمایی سراسری روز قدس در ۸۵۰ شهر ایران و ۸۰ کشور جهان

. رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در بیش از ۸۵۰ شهر کشور برگزار می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دکتر رمضان شریف، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه؛ ۹ تیرماه) در نشست […]

کد خبر : 21992 | 7:14 ب.ظ | ۹ تیر , ۱۳۹۵

http://www.ccoip.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=7bb38ff1-b454-45fd-8d18-e09ab6657da5

.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در بیش از ۸۵۰ شهر کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دکتر رمضان شریف، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه؛ ۹ تیرماه) در نشست خبری اعلام برنامه های راهپیمایی سراسر روز جهانی قدس، ضمن تبیین و تشریح تحولات سرزمینهای اشغالی به ویژه دستاوردهای انتفاضه سوم در سال گذشته گفت: روز قدس به عنوان ابتکار هوشمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی توانسته تاثیرات تعیین کننده ای بر مسئله فلسطین داشته و نگاه دنیا را به مردم مظلوم فلسطین جلب کند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این استراتزی بی سابقه و موثر، راهکاری بود که توسط یک عالم دینی بزرگ که گفتمان جدیدی را به جهان عرضه کرد، مطرح شد و در طول ۷۰ سالی که از اشغال فلسطین می گذرد، جزو ماندگارترین راهبردها و استراتزی های مقابله با صهیونیسم جهانی محسوب می شود.

رمضان شریف با اشاره به اینکه روز قدس، فرصتی است تا همه آزادی خواهان جهان از رزمندگان فلسطینی و حامیان آنها تجلیل کنند، گفت در این روز یک بار دیگر جنایات رزیم صهیونیستی بازخوانی شده و جهانیان در جریان ظلم و ستم مداومی که بر مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان می رود قرار می گیرند. رمضان شریف اضافه کرد: روز قدس فرصتی است تا افکار عمومی در جریان سرکشی های اسرائیل از قوانین بین المللی و عدم تمکین به قطعنامه های سازمان ملل قرار گیرند.

وی در این نشست اعلام کرد: وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین، بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری، شعار محوری روز جهانی قدس امسال است.

رمضان شریف در ادامه با اشاره به جنگ ۳۳ روز و جنگ ۵۱ روز حزب الله با رژیم صهیونیستی گفت: پس از پیروزی حزب الله در این دو جنگ رژیم صهیونیستی در وحشتی عمیق فرو رفت. آنها پس از شکست در این مبارزات، با همکاری همپیمانان منطقه ای و فرا منطقه ای خود، در صدد سرکوب مبارزین و حزب الله برآمدند، اما مردم فلسطین راه خود را ادامه دادند و اکنون شاهد به وجود آمدن یک موج جدید از مبارزه علیه اسرائیل هستیم. مبارزه ای که انتفاضه سوم نام گرفت و بسیاری از معادلات دشمن را بر هم زد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته پدیده انتفاضه سوم مردم فلسطین به ویژه در کرانه باختری آغاز شد و به اوج خود رسید گفت:  این انتفاضه که توسط جوانان و با دست خالی آغاز شد، شیوه جدیدی از مبارزه را به جهان نشان داد که هم در تاکتیک و هم در راهبرد و استراتزی با سایر مبارزات سنتی که در گذشته وجود داشت، تفاوت اساسی و ماهوی دارد.

وی اضافه کرد: پدیده انتفاضه سوم فلسطین، توانست به تنهایی و با فداکاری مردم فلسطین اعم از زن و مرد و پیر و جوان، همه معادلات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را بر هم بزند و تاثیرات زیادی بر عقب نشینی آنان از مواضع خود بگذارد.

رمضان شریف افزود: هر چند این مبارزات بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان نداشت ولی توانست دشمن را غافلگیر کند و موجب وحشت آنان شود.

وی با اشاره به این که این موج همچنان ادامه دارد، گفت: انتفاضه سوم قدس، تاکنون ۲۸۰ شهید داشته است که در میان آنان، زن و مرد و جوان و میانسال دیده می شود. آنها در عملیات های مختلف استشهادی، جان خود را تقدیم آرمان فلسطین کردند و تنها با اتکا به داشته های خود و به شیوه های منحصر به فرد توانستند توطئه اسرائیل برای انجام بزرگ ترین عملیات تل آویو را خنثی کنند.

رمضان شریف خاطرنشان کرد: این انتفاضه، همچنان با تقدیم ۲۵۰۰ زخمی و هزاران زندانی که در بازداشتگاه های رژیم صهیونیسنی، هستند، به پیش می رود و به این پرسش حامیان مردم فلسطین پاسخ داده است که آنان برای آزادی و رهایی سرزمین خود چه اقدامی می کنند.

وی در ادامه از برگزاری راهپیمایی روز قدس در بیش از ۸۵۰ شهر کشور خبر داد و گفت: این راهپیمایی از مساجد و میادین اصلی آغاز و به سوی میعادگاههای نماز جمعه در سراسر کشور ادامه می یابد. وی گفت: راهپیمایی روز قدس همزمان با ایران در ۸۰ کشور جهان نیز برگزار می شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: سخنران نماز جمعه روز قدس در تهران آیت الله احمد خاتمی و سخنران پیش از خطبه ها سردار سلامی خواهد بود که به تشریح آخرین تحولات منطقه و به ویژه سرزمین های اشغالی برای امت اسلامی خواهد پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روز جهانی قدس نمایش وحدت امت اسلامی، حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با کسانی است که به صورت پیدا و پنهان از رژیم صهیونیسنتی حمایت می کنند، گفت: اکنون جوانان فلسطینی به این نتیجه رسیده اند که اگر نخواهند شهروند درجه دوم باشند و مورد آزار و ظلم رژیم صهیونیستی قرار گیرند، باید تا پای جان مبارزه کنند و در طول سال ها دریافته اند که رژیم صهیونیستی هیچ منطقی به جز مبارزه و مقاومت را نمی پذیرد و برای حصول به عزت و آزادی راهی به جز مبارزه نیست.

رمضان شریف یادآور شد: انتفاضه سوم، انتفاضه و مبارزه ای متفاوت، تاثیرگذار و منحصر به فرد است که با شیوه ای جدید و بدیع توانسته موجب وحشت صهیونیست و حامیان آن شود و افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار دهد و مظلومیت مردم تحت اشغال را به گوش جهانیان برساند و اسرائیل را به عقب نشینی وادار کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰ تحلیل و گزارش با موضوع فلسطین و ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیعه ملت مظلوم فلسطین در رسانه های معتبر جهانی منتشر شده است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران همچون ۳۷ سال گذشته، ملت ایران با حضور میلونی خود که دومین راهپیمایی گسترده پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن است، ضمن نمایش اتحاد و همدلی، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: ملت ما همواره در اوج مشکلات و گرفتاری ها از جمله جنگ تحمیلی و تحولات پیچیده منطقه ای در راهیمایی روز قدس شرکت کرده و آن را وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود می داند.

وی در ادامه از حضور ۳۵۰خبرنگار و تصویربردار در سرار کشور برای پوشش این مراسم خبر داد و گفت: مردم ایران صرف نظر از قومیت، نژاد و مذهب خود در این مراسم شرکت می کنند و به ویژه اقلیت های دینی در راهپیمایی روز قدس همچون سالهای گذشته حضوری گسترده خواهند داشت.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در این روز با حضور گسترده قومیت ها و نژادهای مختلف در صفوف به هم فشرده، اتحاد و انسجام مردم ایران به ویژه در مسئله فلسطین به نمایش درآمده و بخشی از توطئه های طراحی شده در جهت ایجاد تفرقه میان مردم ایران اسلامی به برکت این روز خنثی خواهد شد.

وی در پایان گفت: ایستگاههای فرهنگی با توزیع کتاب، جزوات، سی دی و بروشور در مسیرهای راهپیمایی، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهند بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد