صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







بدحجابی، از راه‌های نفوذ دشمن/ اباحه گری در حوزه حجاب و عفاف نقشه استکبار است

عضو مجلس خبرگان رهبری، بدحجابی را از راههای نفوذ دشمن دانست و گفت: اباحه گری در حوزه حجاب و عفاف نقشه استکبار است.  به گزارش شبستان، حجت الاسلام احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم روز عفاف و حجاب که ۲۱ تیر در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، اظهار کرد: […]

کد خبر : 22196 | 9:35 ق.ظ | ۲۲ تیر , ۱۳۹۵

احمد پروایی ۰۲۳

عضو مجلس خبرگان رهبری، بدحجابی را از راههای نفوذ دشمن دانست و گفت: اباحه گری در حوزه حجاب و عفاف نقشه استکبار است.

 به گزارش شبستان، حجت الاسلام احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم روز عفاف و حجاب که ۲۱ تیر در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب از دستورات خدا است و رعایت آن علاوه بر برکات جسمی و روحی باعث خشنودی خداوند می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند نعمت‌های بسیاری از جمله امنیت و سلامتی به انسان بخشیده است، گفت: از راه‌های تشکر از خداوند صرف نمعت در راهی است که دستورات دین تعیین کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر همین اساس نعمت زیبایی باید برای خانواده، نعمت زبان برای محبت به همسر و فرزندان و نعمت چشم باید برای دیدن آنچه دین حلال شمرده استفاده شود.

وی حجاب را از ضروریات دین اسلام و گفته قرآن دانست و گفت: حجاب اختصاص به زنان ندارد و در قرآن کریم هم شئونی از عفاف مختص مردان ذکر شده است.

 پروایی، بدحجابی را از معضلات جامعه دانست که نقشه‌ها و برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن در ترویج آن نقش دارد و افزود: در سایه بدحجابی خانواده از هم پاشیده می‌شود و امنیت اجتماع به هم می‌خورد.

بدحجابی از راه‌های نفوذ دشمن

وی بدحجابی از راه‌های نفوذ دشمن توصیف کرد و گفت: در قرآن کریم تاکید شده از راه‌های شیطان پیروی نکنید و بدحجابی و بی حیایی یکی از  راه‌های شیطان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: قرآن برای ما در حوزه خانواده، زن و همسر الگو فرستاده است و زن ابی لهب را نمونه زن بد و آسیه همسر فرعون را نمونه زن پاک معرفی کرده است.

وی تاکید کرد: اباحه گری در حوزه حجاب و عفاف نقشه دشمن و استکبار است.

پروایی در خصوص جایگاه فرهنگ حجاب و عفاف در گیلان گفت: زنان با عفت گیلانی، لاکانی‌ها، ضیابری‌ها، احسانبخش‌ها و بهجت‌ها تربیت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم گیلان اگر تنها آیت الله بهجت را به عنوان تربیت شده گیلان علم کنند نشان دهنده اصالت مردم این دیار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: زنان با عفت گیلانی هشت هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند و امروزه هم در دفاع از حرم حضرت زینب( سلام الله علیها) شهیدانی تقدیم کرده و می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانوان گیلانی ایمانی هستند، گفت: در هر جامعه‌ای ناهنجاری وجود دارد اما مردان و زنان گیلانی باید دست به دست هم داده و با ناهنجاری‌های اجتماعی مبارزه کنند.

پروایی به اقشار تاثیر گذار در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نخستین این اقشار که در خط مقدم ترویج فرهنگ حجاب هستند، طبقه علما و روحانیت است.

وی یادآور شد: ممکن است گفته شود حوزه‌های علمیه و روحانیت در حوزه ترویج حجاب و عفاف کم کاری کرده باشند، اما دشمنان دین می‌خواهند مردم از رهبری و ولایت و مرجعیت فاصله بگیرند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان در خصوص نقش صدا و سیما در توسعه فرهنگ عفاف، گفت: صدا و سیما باید تلاش خود را بیشتر کند.

وی اظهار داشت: مجلس نیز باید قوانینی را تصویب کند که در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب مفید باشد و دولت هم باید در اجرای قوانین تلاش کند.

پروایی تاکید کرد: جنگ بین غرب و ایران اسلامی بر سر موضوع حجاب، جنگی نابرابر است و باید تلاش‌ها زیاد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آموزش و پروش و خانواده را از دیگر ارکان ترویج فرهنگ عفاف برشمرد و گفت: خانواده نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

قرائت دلنوشته دختر شهید علیزاده، از شهدای گیلانی مدافع حرم و قرائت بیانیه در حمایت از حجاب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 پس از این مراسم نمایشگاه حجاب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در هفت غرفه در میدان شهدای ذهاب رشت افتتاح شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد