صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش تبیین مولفه‌های دولت اسلامی با تاکید بر اندیشه‌های حضرت امام(ره) +تصاویر

  رئیس مجمع عالی بسیج گیلان نخستین تکلیف کارگزاران اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: تشکیل دولت اسلامی نخستین ماموریت بسیج است. سردار نظرعلی علیزاده در همایش تبیین مولفه‌های دولت اسلامی با تاکید بر اندیشه‌های حضرت امام(ره) با اشاره به مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایجاد انقلاب […]

کد خبر : 22639 | 7:22 ق.ظ | ۹ شهریور , ۱۳۹۵

 

IMG_0699

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان نخستین تکلیف کارگزاران اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: تشکیل دولت اسلامی نخستین ماموریت بسیج است.

سردار نظرعلی علیزاده در همایش تبیین مولفه‌های دولت اسلامی با تاکید بر اندیشه‌های حضرت امام(ره) با اشاره به مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایجاد انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، ایجاد جامعه اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی مراحل پنجگانه نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد.

وی بر توجه به نقشه راه انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: امام(ره) تکلیف‌گرا بود و آنجا که احساس تکلیف می‌شد هیچ مصلحتی را نگاه نمی‌کرد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه امام(ره) با جریان منافقین بدون ملاحظه برخورد کرد، متذکر شد: امام(ره) برای ایجاد نظام اسلامی دارای نقشه راه بود.

علیزاده، بیداری مردم و تشکیل حکومت اسلامی را از ماموریت‌های امام(ره) خواند و بیان کرد: مرحله بعدی بیداری مردم دنیا است و ملت‌ها باید برای ظهور امام زمان(عج) آماده شوند.

وی با اشاره به اینکه اتصال انقلاب اسلامی به دولت امام زمان(عج) از اهداف این انقلاب است، خاطرنشان کرد: امام(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نظام‌سازی کرده است.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان تشکیل نظام اسلامی را براساس مکتب اسلام عنوان کرد و گفت: امام(ره) با وقوع انقلاب اسلامی نظام جدیدی را ایجاد کرده است.

علیزاده با بیان اینکه در حال ایجاد دولت، جامعه و تمدن بین‌المللی اسلامی هستیم، اظهار کرد: اکنون دولت ما اسلامی است اما دولت اسلامی در تراز انقلاب اسلامی می‌خواهیم.

وی ادامه داد: کشور اسلامی زمانی ایجاد می‌شود که دولت اسلامی ایجاد شده باشد ضمن اینکه دولت باید براساس مکتب اسلام شکل بگیرد و امروز این موضوع با چالش‌هایی در درون همراه است.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با تأکید براینکه دولت جمهوری اسلامی در ایران برقرار است و جان خود را برای آن می‌دهیم، یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی در مسیر تکامل باید به جایی برسد تا اسلام در تمام ارگان آن جاری و ساری باشد.

علیزاده به عملکرد موفق نظام اسلامی در برخی از حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: دنیا به‌دنبال الگوسازی از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای الگوی ویژه‌ای است، بیان کرد: حکومت اسلامی باید طبق الگوهای اسلامی تشکیل شود و در این الگو قانون، روش عمل و تربیت شدگان آن بر مبنای اسلام است.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان به شاخص‌های دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری با منشأ مشروعیت الهی و اتکا به قانون مبتنی بر قرآن و سنت از شاخص‌های دولت اسلامی است.

علیزاده با بیان اینکه مدیران در دولت اسلامی از بالاترین تا پایین‌ترین سطح باید دارای دو شاخصه دینداری و دین‌مداری باشند، تصریح کرد: دین در نگرش، رفتار و عملکرد فردی مدیران دولت اسلامی باید نمایان باشد.

وی به معنای دین‌مداری اشاره کرد و یادآور شد: مدیران در دولت اسلامی باید اعتقاد داشته باشند دین تنها پدیده‌ای است که باید تمام اجزای زندگی را بپوشاند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان خاطرنشان کرد: دولت اسلامی، دولتی است که از سیستم دینی برخوردار بوده و دارای ظرفیت تحقق احکام اسلامی باشد.

علیزاده بر حاکمیت قوانین دینی در تمام بخش‌های کشور تأکید کرد و افزود: فرهنگ دینی با سازوکارهای عملی و کاربردی باید جایگزین فرهنگ غیر دینی شود.

وی، نخستین تکلیف کارگزاران اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر خواند و اظهار کرد: نظام اسلامی دارای صورت و سیرت است و اگر سیرت با صورت همراه نباشد با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در بعضی از بخش‌ها الگو شده است، بیان کرد: ماه گذشته اعلام کردند نیروهای مردمی عراق که با داعش مبارزه می‌کنند و بیشتر پیروزی‌ها متعلق به این نیروها است، با فرماندهی سردار قاسم سلیمانی تبدیل به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عراق می‌شود.

علیزاده به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در حال تشکیل است.

وی، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشورهای مذکور را به دلیل عملکرد موفق این نهاد دانست و تصریح کرد: در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و… نیازمند الگوسازی هستیم.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان، ایجاد دولت اسلامی را نخستین ماموریت بسیج خواند و متذکر شد: هر کدام از افراد مکلف به انجام تکلیف هستند.

 

IMG_0642

IMG_0657 - Copy - Copy

IMG_0649

IMG_0645

IMG_0665

IMG_0655

IMG_0680

IMG_0651

IMG_0684

IMG_0689

IMG_0692

IMG_0695

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد