مجید رحمانی دبیر برگزاری فصل شیدایی در گیلان در نشست رسانه ای نمایش بزرگ فصل شیدایی در رشت گفت: این نمایش قالب هنری جدیدی برای ارایه محتوای غنی اسلامی است که با نخ تسبیه توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از خلقت تا ظهور را با روایت دراماتیک و استفاده از تکنیک های نمایش فرم، بازیگری، سینما، جلوه های ویژه، نور و صدا به مخاطب عرضه می کند.

وی افزود: این اثر فاخر، روایت جذابی از برش های تاریخ اسلام و تشیع، تاریخ معاصر ایران و چند بخش بومی دارد و نهضت جنگل و انقلاب اسلامی و بازسازی گوشه ای از نقش آفرینی گیلانیان در عملیات کربلای ۵ بصورت رزمایش هنری ارایه می گردد.

رحمانی گفت: کارگردانی این نمایش را سعید اسماعیلی برعهده دارد و نویسنده و راوی رسالت بوذری خواهد بود.

دبیر اجرایی این نمایش در گیلان با اشاره به همت سازمان اوج و مرکز مهنا در اجرای این اثر در گیلان گفت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و سپاه قدس گیلان با همکاری برخی از دستگاهها و نهادها برای اجرای این فعالیت بزرگ فرهنگی هنری ۲۰ کمیته تشکیل داده اند.

وی افزود: پیش بینی می شود به لحاظ تعداد مخاطب، این فعالیت، بزرگترین برنامه فرهنگی و هنری استان گردد.

رحمانی افزود: هنروران این نمایش از استان گیلان هستند و کار تمرین هنرمندان از امروز آغاز گردیده و بحث تخصصی کارگردانی، بازیگردانی، نور، صحنه، دکور، صدا وتصویر و جلوه های ویژه توسط ۵۵ نفر از اولین های رشته هنر و سینمای کشور در حال انجام است.

وی افزود: بلیط این نمایش برای مردم رایگان است و برای تهیه آن می‎توانند به سایت saraj8.ir مراجع کنند و یا از ۱۵ شهریور به محل توزیع بلیط در رشت: میدان شهرداری ، علم الهدی و پارک شهر و گلسار مراجعه نمایند.

وی گفت: نهاد ها و مجموعه های فرهنگی نیز جهت تهیه بلیط جمعی می توانند با شماره ۰۱۳۳۳۵۴۶۹۰۸ تماس حاصل نمایند.

شایان ذکر است که نمایش فصل شیدایی به مدت ۱۰ شب از ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۵ در کیلومتر ۴ جاده رشت به تهران (دهکده مقاومت) برگزار می شود و نمایشگاه فرهنگی در ورودی محل نمایش از ساعت ۱۸ برپا خواهد بود./ سراج ۸